Chapter 28:Pergaduhan

356 17 13
                                    

Keesokan Harinya.
9:30 pagi.

Kelihatan Lya yang baru habis sarapan,Dia terus bersiap ke biliknya untuk pergi Pinggiran.....Memandangkan hari Sabtu,...
Sekolah cuti,..Lya memutuskan untuk pergi ke Pinggiran....Sebelum pergi ke Pinggiran,..
Lya bertembung dengan Papanya....

T.Hisham:Kamu nak pergi mana??

Lya:Kenapa Papa nak kisah??

T.Hisham:Kamu tu anak Papa,..Papa ada hak untuk tahu..

Lya:Papa tu bukan ayah kandung saya pun...Jangan nak berlagak macam seorang ayah...🙄

Tuan Hisham terkejut apabila Lya berkata begitu....

T.Hisham:M-mana kamu tahu??

Lya:Papa ingat saya tak tahu ke....Yang Papa tu cuma Ayah tiri je...Jadi lepas ni jangan nak berlagak jadi seorang ayah...

T.Hisham:MANA KAMU TAHU??

Lya:Mak Yani bagitau tahun lepas...Yang Papa ni bukan Ayah kandung kitaorang...

T.Hisham:Hish...Perempuan tak guna tu... Mana dia tahu...(bisik pada diri sendiri tapi masih boleh didengar)

Lya:Jangan mengata buruk pasal dia.. Kalau bukan sebab dia,..Saya takkan tahu yang Papa ni bukan Ayah kandung Saya dan Eydan.....Jadi lepas ni jangan masuk campur urusan saya lagi....

Lya ingin pergi tapi dihalang oleh Papanya...

T.Hisham:Sekarang kamu dah tahu,..Itu tak bermakna yang Papa tak boleh masuk campur tentang urusan kamu...Lupakan tentang itu...Apapun Papa ni tetap Ayah Lya dengan Eydan....

Lya:🙄(buat muka menyampah)...Saya tak nak pun yang Papa nak jadi Ayah saya... Saya lebih rela jadi anak yatim daripada jadi anak Papa!!😠

PLAAK!!

Tuan Hisham menampar Lya sehingga terjatuh....

T.Hisham:Papa tak pernah ajar anak Papa kurang ajar macam ni.....

Lya bangun dari terjatuh...

Lya:Anak?? PERNAH KE PAPA ANGGAP SAYA MACAM SEORANG ANAK!!PAPA PUN SELALU PUKUL SAYA DENGAN EYDAN!!Sekarang ni nak lepas kemarahan pada saya pulak??😢😠😡😤

Tuan Hisham ingin menampar Lya sekali lagi tapi dia berhenti untuk menahan kemarahannya....Kemudian Dia memegang bahu Lya dan berkata.......

T.Hisham:Sudah!!Malam ni Papa tak balik ke rumah...Ada kerja yang perlu diselesaikan di luar bandar.....Jaga perangai elok-elok...(terus pergi)

Kemudian Lya memandang Papanya dengan perasaan marah.......Dan Lya pun terus pergi Pinggiran....
.
.

Di Rumah Ali
.
.
Kelihatan Ali yang baru bangun daripada tidur.....Ali termenung jauh kerana teringat kata-kata Ain semalam....
.
.
Skip 10 minit
.
.

TOK..TOK..TOK..

Bunyi ketuk pintu

??:Ali Ali Ali,.Buka pintu ini hey!!👨🏻‍🎤🎼🎶🎙

Siapa lagi kalau bukan Kawan Baiknya, Viktor.....Ali pun membuka pintu biliknya...

Viktor:Wei Ali!!Kau dah download game baru Detektif Jebat??

Ali:Erk..Belum..

Viktor:Haiya,..Banyak rugi..Best tau...Sini aku download kan untuk kau....

Ali pun memberikan Tablet nya ke Viktor...
Kemudian dia sambung duduk termenung..
Viktor yang perasan kawan baiknya itu pun menegurnya....

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now