Chapter 31: Ugut

239 11 1
                                    

Di dalam masa yang sama

Kelihatan Lya sedang berjalan di lobi Apartmentnya untuk menaiki lif dan pulang ke rumahnya....Tapi langkahnya terhenti apabila Tasya memanggilnya....

Tasya:Hai Lya..

Lya:🙄..Apa kau nak??(cakap dengan selamba)

Tasya:Pertandingan dah nak dekat...Kau dah sedia😏

Lya:Akuuu...sentiasa sedia..Dan aku tak perlu makan ubat untuk tenangkan diri macam kau..😏..(cakap dengan bangga dan selamba)...Dah lah..Aku tengah lapar....Boleh ke tepi tak(tolak Tasya ke tepi dan terus naik lif untuk pulang ke rumah)


Di rumah Lya

Lya telah pun tiba di rumahnya,..Selepas itu,..Lya mandi,makan dan belajar......
Kemudian,..Pengawai peribadi Ayahnya datang memanggilnya....

P.P; Lya,..Papa kamu panggil...

Lya pun terus pergi ke bilik kerja Papanya..

Lya:Kenapa Papa panggil saya??

Hisham:*hirup teh*...Papa ada permintaan untuk dibuat...Kalau boleh,..Lya boleh tunaikan tak...

Lya:Apa dia??

Hisham:Hmm....Papa pasti kamu telah dengar tentang Permata yang paling berharga di dunia ni....Kalau Papa dapat Permata tu,..Papa akan jual dan akan buat duit yang banyak....Jika tak keberatan,.. Boleh kamu curi kan Permata itu untuk Papa,....Wahai anak perempuan kesayangan ku...

Lya:Apa!!Curi??

Hisham:Ya,..Sekarang ni Permata tu ada di bilik Office Dato Othman...Papa yakin kamu boleh dapatkan Permata tu sebab itu memang kepakaran kamu dalam mencuri dan berlawan....

Lya:T-tapi bukan ke pengawal kat sana ramai,...Saya boleh kalah dan akan ditangkap polis dan Papa akan bankrup...

Hisham:Papa tak rasa yang kamu akan kalah,...Yakin je pada diri sendiri...Sudah,..
bersiap sekarang,...Lagi 2 jam nanti kamu akan bermula....

Lya:Hari ni ke??

Hisham:Ya,..Bersiap sedia..

Lya:Saya tak nak buat..

Hisham:Apa kamu kata??

Lya:Saya tak nak buat...Saya dah berhenti mencuri...Saya tak nak buat benda tu lagi...

Hisham:Kamu tak nak buat??...Ok..Papa rasa takde pilihan lain selain tamatkan bantuan pernafasan untuk abang kesayangan kamu...

Lya yang mendengar itu pun terus berlutut merayu supaya Papanya tidak buat begitu...

Lya:*berlutut*Papa,..Abang takde kena mengena dengan perkara ni...Jadi tolong jangan tamatkan bantuan pernafasan tu....
Saya tak boleh hidup tanpa Eydan,..Papa😢

Hisham:Ahh....Tak boleh macam tu,..Sebab tadi kamu langgar perintah Papa...Jadi,..itu salah kamu bukan Papa...

Lya:Papa,...Saya akan buat apa yang Papa nak jadi tolong jangan buat benda ni..... Tolong lah...Saya merayu😢

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now