Chapter 7:Berkenalan

392 17 6
                                    


Dalam Panggilan~

Ali:Aduhh!!.....telinga aku....Hishh....siapa kau ni........

??:Aku nak ambil balik rantai yang kau amik tu..........

Orang yang menelefon Ali adalah Lya........
Lya bertanya pada Ali jika dia ada ambil rantainya itu.....Lalu Ali berkata.....

Ali:Ouh pemilik rantai rupanya...,itulah,..
tadi main pergi je.....

Lya:Kau ada rantai tu??....

Ali:Adaa.....kenapa?....nak amik balik ke😏...

Lya:Hishh.......sekarang kau kat mana.....aku datang sekarang........😤

Ali:Sekarang saya sibuk lah.....hihihi.....tapi macam kau dapat nombor aku?.....

Lya:Nanti jumpa aku kat kedai Mamak Maju pukul 9 malam nanti.....😠(terus menamatkan panggilan)

Tamat panggilan~

Ali:Lah!!Dah tutup......cepatnya....

E.Dayang:Siapa tadi tu Ali??....

Ali:Ouh.....Pencuri bertopeng tu tadi.....Dia call sebab nak rantai dia balik......

E.Ganz:Kalau sampai call....mesti rantai ni penting untuk dia..........

Ali:Tapi saya pelik😕......macam mana dia boleh tahu nombor saya🤔.......

E.Ganz:Itu tak penting!!yang penting kenapa dia nak sangat rantai ni.......

E.Dayang:Mungkin sebab pendrive tu.....

E.Ganz:Hermm......Iye tak ta jugak....Kalau kita nak tau apa yang ada dalamnya...... Kita mesti tau passwordnya...........

Ali:Alahh.....apa susah...guna je la IRIS......
kan senang......

E.Ganz:APA YANG KAU MEREPEK NI HAH!!
KAU JANGAN NAK AMIK KESEMPATAN UNTUK PAKAI IRIS LAGI.......WALAUPUN KAMU DAN IRIS BELUM LAGI DAPAT DIPISAHKAN..........KAMU MASIH TIADA HAK UNTUK MEMAKAI IRIS..........😤😡

Ali:HEHEHEHE......tau tau je......😅...tapi kenapa belum dapat dipisahkan lagi??

E.Dayang:Kami masih belum pasti.....tapi mengikut jurnal ciptaan Aliya.....sepatutnya boleh......tetapi ia ditulis eror.......seolah-olah seperti tidak lengkap...........

Ali:Aikk!!Peliknya.....ada orang lain lagi ke yang cipta IRIS.........

Kata-kata Ali membuatkan keadaan di dalam itu sunyi.....

E.Ganz:Kalau ada pun siapa?.......

Ali:🤔.....Hah!!Kita mungkin boleh tanya kat Niki......yelah,..sebab Niki je yang ada dengan mama masa dia cipta IRIS..............
Mungkin dia tahu........

E.Dayang:Hhmm🤔.......saya rasa saya tahu macam mana nak dapatkan passwordnya...

Ejen Dayang mengembalikan soalan yang sepatutnya tadi dan tinggalkan soalan yang berkenaan tentang IRIS.....

E.Ganz,Ali:Huh!!Macam mana??

E.Dayang:Ali,.....Misi kamu kali ini adalah kamu perlu mendekati pencuri tersebut untuk dapatkan maklumat tentang password di pendrive tersebut..........Sambil itu,......kamu juga perlu melembutkan atau memujuknya untuk dia menghentikan perbuatannya yang suka mencuri itu........

E.Ganz,Ali:APAAAAAA!!!

Ali:T-tapi kenapa saya??........

E.Dayang:Kerana ini misi kamu.....

E.Ganz:Kau dah hilang akal ke.......Kalau hantar Ali.......dia mungkin akan belot lagi...

Ali yang mendengar percakapan Ejen Ganz itu pun keliru dengan maksudnya......

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now