Chapter 23:Lumba🛴🚲⛸

257 13 6
                                    

Keesokan Harinya☀️🌤
8.30 pagi

Kelihatan Ali yang sedang bersiap untuk pergi ke Pinggiran......

Di Pinggiran

Sesampainya Ali di Pinggiran,..Ali terus pergi ke tempat yang selalu mereka berkumpul......Di sana Ali nampak Ain dan Lya sedang menunggunya.......Ain telah bersedia dengan basikalnya yang mempunyai enjin seperti motor...(Macam skuter Ali tu....Ada benda yang boleh buat jadi laju.....Korang tahu kan yang mana.....
Author tak tahu macam mana nak terangkan...hehehehe)

Manakala Lya sudah bersiap dengan kasut roda dengan 4 roda......Kasut roda Lya juga mempunyai enjin yang sama seperti Ali punya skuter.......

Ali:Hai!!Lama ke tunggu??

Ain:Hai Ali!!....Tak lama pun kitaorang tunggu....Kau dah sedia Ali??

Ali:Huh??Sedia untuk apa??

Ain:Kan kita nak jalan-jalan Cyberaya...

Ali:Ouhh!!Itu saya dah lama sedia.....Tapi kenapa Ain bawa keluar basikal??...Dan kenapa Lya pakai kasut roda??

Ain:Kau tak tahu ke yang kita ni akan berlumba di Cyberaya....

Ali:HAH!!Kenapa tak beritahu saya??Kita bertiga je ke yang berlumba??Bukan pertandingan ke??

Lya:Bertenang Ali....Aku tak bagitau kau sebab aku nak bagi kau kejutan....Ini bukan pertandingan....Dan kita bertiga je akan berlumba....Faham.....

Ali:Ouhh~....Bila kita boleh berlumba??😃
(tanya dengan penuh gembira)

Lya:Kita akan mula pukul 10 nanti....

Ain:YAY!!😆...Tak sabarnya....

Ali:Ermm...Lya,..Nanti kalau siapa yang menang akan dapat hadiah ke??

Lya:Tak dapat apa-apa pun....

Ali:Alaa~...Tak best lah kalau macam ni....

Lya:Hmm🤔...Hah...Apa kata macam ni... Orang yang kalah akan belanja kita makan.
Ok tak....

Ain:Wahhh....Saya setuju....

Ali:Hmm....Saya pun setuju lah....

Mereka pun menunggu sehingga pukul 10 pagi....Sementara menunggu,...Ali bertanya kepada Lya.....

Ali:Lya,...Kenapa tiba-tiba nak berlumba ni....

Lya:Sebenarnya kita ni bukan nak berlumba.....

Ali:Huh??Habistu apa.....

Lya:Sebenarnya kita nak buat latihan melarikan diri.....

Ali:Melarikan diri??Kenapa nak buat latihan macam tu??

Lya:Ye lah...Kita tak boleh bergantung pada berlawan je.....Cuba kau fikir kalau musuh kau tu terlalu kuat.....Kau tak  boleh nak lawan dia....Jadi,..Kalau nak selamat... Mestilah kena larikan diri.....

Ali:Ouhh~.....
°
°
°
Skip Time
°
°
°
Jam sudah menunjukkan pukul 10 pagi.....
Sudah tiba masanya untuk Ali,Ain dan Lya pergi berlumba.....

Lya:Bersedia semua....

Mereka pun mula berlumba....Mereka sudah memasuki kawasan Cyberaya.....

Ali:WOOHOOOOO~!!

Mereka lalu satu persatu bangunan....Ali telah berada di depan,..Ain berada di tempat kedua....Dan Lya di tempat ketiga.....
Kemudian Lya memotong Ain sambil berkata....

Lya:Bye-bye.....Pastikan duit kau cukup tau untuk belanja kitaorang makan nanti........
HAHAHAHAHAH....(Sambil pecut laju menggunakan kasut rodanya)

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now