Chapter 12:Suara

369 11 2
                                    

Ali dan Lya pun menuju ke Restoran yang ingin mereka pergi.....Sesampainya di sana....Mereka memesan makanan........ Semasa menunggu makanan yang mereka pesan sampai,...Ali bertanya....

Ali:Kenapa Lya ajak saya datang makan sini??

Lya:Saja...Kaki kau ok.....

Ali:Makin sakit adalah.....Sampai hati Lya tak bagitau saya yang exo-kaki yang Lya buat ni lagi kuat dari sebelum ni......Sakit tau....Sampai terhantuk kepala saya dibuatnya sebab lompat tinggi sangat.......

Lya:Maaf...Aku lupa nak bagitau kau.... Hehehehe.....sakit sangat ke??......

Ali:Sakit lah....dua kali saya terlompat tinggi.....

Lya:Maaflah,....nanti aku buatkan satu lagi exo-kaki untuk kau yang sebelah kanan.....

Ali:Eh tak payahlah....nanti lagi teruk jadinya...

Lya:Sebenarnya,exo-kaki kau tu 2 kali ganda lebih kuat dari yang sebelum ni......

Ali:2 k-kali ganda??....

Lya:Ha'ah.....pandai kan aku buat...hihihi...

Ali:(dalam hati)Kalau 2 kali ganda campur dengan kasut aeroboots aku🤔.......Hah....
5 kali ganda la kan......

Lya:Sorry tau....aku dah belanja kau makan ni....jadi,maafkan jelah......

Ali:Mana boleh maafkan macam tu je.....

Lya:Kenapa tak boleh??

Ali:Kenalah ada benda yang memuaskan hati saya sikit.....baru boleh maafkan.....

Lya:😐.....Kau nak apa??....nanti aku belikan untuk kau....

Ali:Hmm🤔nak apa ya.....Hahh....Apa kata Lya nyanyikan 1 lagu klasik untuk saya......
Saya teringin sangat nak dengar suara Lya.....

Lya:Itu je ke??

Ali:Ya,itu sahaja.....kalau Lya buat,baru saya boleh maafkan Lya.......

Lya:Ok....senang je tu....lepas ni kau ikut aku....

Ali:Huh??Pergi mana lagi??

Lya datang berbisik di telinga Ali.....

Lya:(berbisik)kita pergi rumah emper.......

Ali:Hah!!Rumah emper tu kan untuk orang kaya je.....boleh ke kita pergi sana??

Lya:Ikut je lah...banyak tanyalah kau ni......

Ali:Heheheh...ok....

Setelah itu,..makanan yang mereka pesan pun sampai....
°
°
°
SKIP TIME
°
°
°
Selepas mereka selesai makan.....Mereka pun bergerak untuk pergi ke rumah emper......Setelah itu mereka pun sampai di depan bangunan 100 tingkat tu.....

Ali:Woahh🤩....tingginya bangunan ni.......
Saya teringin sangat nak pergi sini......

Lya:Kau teringin nak pergi sini??

Ali:Ha'ah....tapi tak boleh sebab pengawal kat sini tak bagi masuk.....Lagipun mana ada orang yang saya kenal tinggal kat sini..
Kalau tak dah lama saya pernah datang sini.....

Lya:Tak pa....lepas ni kau dah boleh datang sini....

Ali:Huh??

Lya:Aku tinggal kat sini ngan Papa aku....

Ali:HAHH!!Jadi Lya ni orang kaya lah??...

Lya:Ha'ah....Ain tak bagitau kau ke??

Ali:Tak....Ain pernah bagitau yang Lya ngan Ain bukan asal pinggiran je....tak tau pulak korang tinggal sini.....

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now