Chapter 14:Terima

356 14 28
                                    

Keesokan Harinya.

6.45 pagi.

Ali bangun awal pagi untuk pergi ke sekolah....Sebelum pergi ke sekolah,.Ali sempat membuatkan sarapan untuk ayahnya dan memberi Comot makan.....
°
°
SKIP TIME
°
°
Di Sekolah SRT 1

Sesampainya Ali di sekolah,..Ali terus masuk ke kelasnya...Di sana,..Ali nampak Viktor sedang duduk di tempatnya....

Ali:Hai Viktor!

Viktor:Hai Ali,..terima kasih pasal semalam.....

Ali:Sama-sama...lagipun senang je...hehehe.

Selepas itu,Cikgu Munah pun masuk dan mulakan pelajaran....
°
°
°
Skip Waktu Balik
°
°
°
Ali dan Viktor berpisah untuk balik...Tapi Ali tak balik kerana dia kena pergi ke Akademi melalui laluan rahsia yang telah ditetapkan oleh Ejen Karya.....

Di Akademi Baru MATA

Sesampainya Ali di sana,..Ali terus pergi ke bilik perjumpaan Ketua Teras....Ali tidak pergi ke briefring iaitu tempat ejen muda diarahkan untuk berlatih kerana Ali perlu membincangkan sesuatu tentang misi rahsianya....

Di Bilik Perjumpaan Ketua Teras

E.Dayang:Baik Ali,..Adakah kamu telah mendapatkan maklumat.....

E.Ganz:Jangan kata kau telah lupa tentang misi rahsia kau.....

Ali:Saya tak dapat apa-apa maklumat lagi Ejen Dayang dan saya masih belum lupa tentang misi saya....

E.Ganz:Baguslah kalau kau tak lupa lagi...... Jadi,kenapa kau ingin berjumpa dengan kami kalau kau tak dapat maklumat.....

Ali:S-sebenarnya Lya ada bagi saya tawaran....

E.Dayang:Tawaran??Tawaran apa??

Ali:Dia tawar saya untuk berlatih dengan dia....

E.Ganz:APAA!!

E.Dayang:Jadi,..Kamu sudah terima tawaran dia??

Ali:B-belom lagi...tapi dia nak sangat saya setuju dengan tawaran dia tu.....

E.Ganz:Hmm...ini telah menjadi luar dari sangkaan kami....

E.Dayang:Kami ikut dengan keputusan kamu Ali...Kalau kamu terima,...Kamu jangan lupa tentang misi kamu...

Ali:Takpa ke kalau saya terima??

E.Dayang:Takpa..yang penting kamu tidak lupa dengan misi kamu....

E.Ganz:Jadi,...macam mana hubungan kamu dengan dia...baik ke buruk?....

Ali:Hmm...Baik buat masa sekarang....

E.Dayang:Baik Ali...itu sahaja ke yang ingin kamu beritahu kami....

Ali:Ya...itu sahaja...

E.Ganz:Bagus...kamu boleh pergi...

Ali hanya mengangguk dan terus keluar pergi ke briefring.....Di briefring,..terdapat semua ejen muda sedang fokus mendengar tentang latihan yang akan diberikan oleh mentor-mentor......Ali yang melihat keadaan tersebut terus menelan air liurnya  kerana takut untuk jawab kenapa dia lambat....Ali pun masuk dengan berani campur takut....

Khai:Wei Ali,..Asal kau lambat sangat? (berbisik)

Ali:Aku jumpa Ketua Teras jap..(berbisik)...

Khai:Huh??Kenapa kau jumpa Ketua Teras??(berbisik)

Ali:Aku....

E.Leon:Ekhem...ekhem...Sila beri perhatian.

Ali:Erkk!!Sorry.....

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now