Chapter 16:Niki??

323 13 0
                                    

Keesokan Harinya

6.30 pagi

Ali bangun awal pagi untuk pergi ke sekolah dengan keadaan sedikit teruja....Ali terus bersiap dan pergi ke sekolah....

Di Sekolah SRT 1

Ali berjalan menuju ke kelasnya...Sebelum masuk ke kelasnya...Ali berkata kepada Comot....

Ali:Ada beberapa jam je lagi Comot.. (tengok jam di telefonnya)

Ali:Lepas habis je sekolah...kita terus pergi sana.....Aku ada letak baju lebih aku kat sana...jadi tukar kat sana je lah kan....

Comot:Meow(yela kot)

Ali:Kau duduk je kat dalam beg aku...jangan keluar ok....

Comot:Meow(baik tuan)...

Ali:Tak sabarnya aku...Walaupun latihan yang dia kasi tu susah...tapi still best... Tak macam kat Akademi tu...Tapi adalah susah jugak....tapi tak mencabar macam latihan Lya...kan Comot....

Comot:Meow(ha'ah)

Ali pun masuk ke dalam kelasnya...Ali nampak Alicia......Alicia pun menegur Ali....

Alicia:Ali!!

Ali:Haih🙄....apa kau nak??...

Alicia:Hari ni kau tak payah datang Akademi....

Ali:O...K...😒

Alicia:Ingat!!Jangan sesekali jejak kat Akademi untuk hari ni sahaja...

Ali:Tapi kenapa tak boleh....

Alicia:Ikut je lah cakap aku.....

Kemudian Cikgu Munah pun masuk dan memulakan pelajaran.....
°
°
°
Skip Masa Balik
°
°
°
Ali dan Viktor berjalan menuju ke depan pintu utama untuk pulang...Sebaik sahaja Viktor pulang,..Ali terus ingin pergi ke pinggiran....Tetapi langkahnya terberhenti kerana seseorang menelefonnya..Terpapar nama Moon iaitu sahabatnya di Akademi....

Di dalam panggilan~📱📲

Ali:Hello!!

Moon:Ali...Hari ni kau kena datang Akademi tau...Jangan tak datang macam semalam.....

Ali:Aikk!!Tadi Alicia suruh tak payah datang....

Moon:Alaa...kau abaikan kan je apa yang Alicia cakap tu.....Cepat datang tau...Ada hal penting.....

Ali:Hal penting??Hal apa??

Tamat panggilan~

Belom sempat dapat jawapan dengan soalan Ali....Moon telah menamatkan panggilan tersebut....Kemudian,..Ali berfikir sebentar untuk pergi ke pinggiran atau Akademi....

Ali:(dalam hati) Aku nak pergi mana ni..... Pinggiran ke Akademi...Kalau aku tak pergi pinggiran...mesti Lya marah aku...tapi kalau tak pergi Akademi...🤔....benda apa yang penting sangat....Tapi Alicia kata jangan pergi Akademi hari ni...Aku akan pilih untuk pergi ke........................Akademi lah....mana tau benda tu terlalu penting.... Tapi sebelum tu aku kena telefon Lya dulu..
Kalau tak nanti dia mengamuk......

Ali pun ingin menelefon Lya....Tapi malangnya Lya tak mengangkat.....Ali pun cuba untuk menelefon Ain....Tapi Ain pun tidak mengangkatnya....

Ali:Hishh...Asal diorang tak angkat ni....... hmm..🤔...baik aku mesej je lah....

Ali pun me'mesej' Lya dan terus pergi ke Akademi......Sesampainya Ali di depan pintu Akademi....telefon Ali berbunyi menandakan seseorang me'mesej'nya..........
Ali pun tanpa buang masa membalasnya....
Ali membalasnya sambil menuju ke arena...

[Ejen Ali] Misi : Pendrive   [HIATUS]Where stories live. Discover now