chapter 14

1.2K 73 13
                                    

END [SAD VERSION]
'waktu begitu kejam saat tidak memberi kesempatan untuk kita bersama bahkan disaat" terakhir '

"Boleh saya bertemu Iris ?"

"Iris tiada disini kalau Naim nak bertemu Iris ikut aunty sekejap nanti kita jumpa Iris "

Surah Yassin itu diberikan kepada Emir Naim . Hatinya mula dilanda gelisah . Iqmal pula hanya senyap tanpa sebarang suara . Dia menahan diri dari mengeluarkan titisan air mata . Dia harus kuat demi Iris .

"Ye tak perlu , ibu jaga diri baik-baik ya . Iris sayang ibu sangat-sangat . Abang Iq jaga ibu tau "


-

Dia hampiri batu nisan yang berukirkan nama Iris Arissa itu. Tangannya memegang tanah yang masih merah itu . Dia terlewat kah untuk memohon maaf ?

Amani yang menangis teresak esak ditenangkan oleh Iqmal.Surah Yassin yang dipegang itu dibuka lalu bacaan buat arwah Iris dimulai .

***

"Arwah sayang sangat dengan kau sampai sanggup berlakon depan aku cakap yang dia bahagia dengan pernikahan kau nanti . Sedangkan dia menangis dalam diam . Kami dengar dia menangis dalam bilik setiap malam . Sapu tangan kau dia masih simpan sampai sekarang sebab cuma tu yang dia ada untuk lepaskan rindu dekat kau .."

"Petang haritu , dia cakap nak pergi hantar cake tapi aku tahu dia tipu sebab tak nampak pun cake . sebenarnya dia nak pergi jumpa kau hantar balik sapu tangan ni . Katanya dia nak lupakan segalanya tentang kau tapi segalanya berubah bila brek motor Iris rosak . Dengar cerita dari saksi , diorang cakap arwah tak sempat elak bertembung dengan kereta "

Tangan Naim dicapai lalu sepucuk surat dan sapu tangan yang masih lekat dengan kesan darah itu diberikan kepada Emir Naim .

"Sebelum pergi , arwah sempat tulis surat . Kau baca lah bila rasa dah bersedia . Aku dengan ibu pergi dulu . Assalamualaikum "

***
Angin yang menyapa mengungkapkan kata rindu yang mendalam terhadap Iris . Hanya namanya yang meniti di bibirnya hari-hari di dalam setiap doa . Semoga dia tenang disana .

Surat serta sapu tangan itu dipegang . Akhirnya dia sudah bersedia membaca surat itu setelah lama dia simpan .

Dear cikgu Naim yang saya cintai,
Mungkin selepas cikgu baca ni
tiada lagi Iris Arissa yang degil dan gedik untuk cikgu marah lagi .
Iris Arissa meminta diri untuk pergi dari hati cikgu .
Iris sedar yang Iris tak layak seperti mana cikgu Sarah lebih layak berada dalam hati cikgu .
Jujur Iris katakan cikgu lah
orang pertama Iris cintai setulus hati lebih dari Iris sayang diri sendiri .
Tapi Iris lupa ada yang lebih sayangkan Iris disana .Cikgu doakan Iris ya . Cikgu..
Cerita kita mungkin berakhir disini
Tapi ,
Cinta Iris pada cikgu Naim akan kekal untuk selamanya.
Cinta Iris akan tersemadi bersamanya jasad Iris .
Cikgu , bukan Iris tak mahu perjuangkan cinta ini tapi Iris dah penat untuk selalu sakit . Biarkan Iris rehat ya .
Iris rindukan senyuman cikgu jadi selalulah tersenyum .
Jaga diri cikgu . Kasih cinta Iris Arissa akan sentiasa ada buat cikgu

"Saya cintakan awak Iris Arissa , sekarang dan untuk selamanya"

Cerita nya hanya singkat namun melekat dihati Emir Naim. Bukan takdir tapi Iris Arissa hanya hadir untuk menjadi memori dalam hidup Emir Naim . Sekurangnya perjuangan cinta Iris sudah tamat . Tiada apa untuk diperjuangkan lagi .
TAMAT

LAGU PENUTUP✨

























DAH JANGAN SEDIH-SEDIH SCROLL NEXT CHAPTER KITA HAPPY " PULAK

[𝐂] 𝐃𝐄𝐀𝐑 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔 |Where stories live. Discover now