chapter 4

1K 84 56
                                    

"Jap, lupa nak letak tudung sarung "

"Siap pun"

Bebel gadis itu sendirian sambil melihat apa lagi kelengkapan yang masih kurang .

Segala kelengkapan untuk Kem sudah dibawa Iris termasuklah makanan ringan .Malang sekali telefon tidak dibenarkan dibawa .Jika terkantoi maaf anda salah sekolah maka tahun depan la boleh ambik kembali telefon.

"Semua beres!"

Tinggal dirinya sahaja yang belum bertolak ke sekolah . Dirinya sudah dimaklumkan oleh Alissa bahawa dia telah sampai di sekolah tinggal dirinya sahaja yang belum bersiap .

.
.
.
.
.
Naim pov
"Baiklah pelajar berikut merupakan senarai nama pelajar yang mengikuti Kem Remaja tingkatan 5 ya bila saya panggil nama kamu tolong angkat tangan " Tegas Cikgu Emir Naim berkata sambil matanya liar memerhati kan pelajar dihadapan nya .

Sesekali dirinya terasa diperhatikan oleh seseorang .

.
.
.
.
Iris mengeyitkan matanya kepada Emir Naim yang memperhatikannya tetapi hampa apabila Cikgu Wan Rusdi selaku guru penasihat yang turut melihat .Ah sudah

"Kamu disana kenapa kenyit mata?sakit mata ke apa!" Soal Cikgu Wan Rusdi sambil menunjuk kearah ku.

Malu saya cikgu .

Hampir kesemua pelajar melihat kearah ku sambil itu aku mengecilkan badan bagi mengelakkan tatapan semua pelajar itu .

"Matahari harini bersinar cerah sangat cikgu sakit mata saya "

dalih aku bagi meyakinkan cikgu Wan Rusdi sementara itu cikgu Emir Naim hanya ketawa kecil melihat aku .Aku ulangi dia ketawa ! Indahnya dunia.

"Iris mata kau liar sangat Cuba duduk diam-diam sikit Weh" Alissa berbisik kepada aku supaya percakapan kami tidak didengari oleh pelajar lain.

"Sikit je aku wink dekat cikgu mana tahu hati cikgu gedegung gedegang ka ahahahahha"

"Iris...iris..."
.
.
.
Baiklah oleh kerana sikit sahaja pelajar yang memasuki Kem kalini saya cikgu Rulida ingin membahagikan kamu kepada 8 kumpulan yang mana setiap kumpulan terdiri daripada 8 hingga 9 orang pelajar dan setiap kumpulan bakal diiringi oleh cikgu yang terlibat .

"Iris Arissa , Adila suraya , Haziq , Alif , Dina Aqila , Nurul Asyikin , Irfan Hariss serta Puteri satu group dan diiringi oleh cikgu Emir Naim"

Aku yang tengah membetulkan sarung membatalkan niat sebaik sahaja nama Emir Naim turut disebut

Ah mantap !
Aku goda teruk cikgu kalini tapi goda baik sahaja tak terlintas lagi difikiran nak goda jahat nanti Kena bantai free dengan ibu arghh memang mantap

.
.
.
.
.
Disebabkan hari beransur petang kami selaku kaum perempuan diarahkan oleh cikgu Naim supaya menyediakan juadah lauk untuk makan malam manakala kaum lelaki pula diarahkan membantunya membina dua khemah , satu untuk lelaki dan satu untuk perempuan bagi group kami .

Bab memasak ni la aku tak mahir sangat atau lebih tepat aku malas tapi bila diingatkan cikgu Emir Naim kubatalkan sahaja niat aku yang malas itu .
-

Sardin masak merah yang dimasak sedia dihidang diatas bekas bertutup manakala nasi masih lagi ditanak agak mengambil masa lama juga untuk dimasak kerana kami tidak dibenarkan memasak menggunakan dapur gas tetapi menggunakan kayu api manakala perkakasan dapur dan bahan memasak disediakan oleh pihak sekolah .

Lauk sampingan lain seperti telur dada dan sayur goreng diuruskan oleh Puteri dan Dina manakala Asyikin menawarkan diri mencuci pinggan ahli kumpulan kami .

Adila pula membantu aku masak dan memotong sayuran . Kaum lelaki masih lagi membetulkan khemah untuk kami bermalam nanti .
-
Selesai sahaja makan malam sekitar pukul 6 petang kami diarahkan mandi untuk bersiap untuk menunaikan solat berjemaah yang diimankan oleh cikgu Emir Naim tetapi malang sekali apabila aku period dan hanya dibenarkan duduk dikawasan khemah sahaja bertemani rakan perempuan lain yang turut sama .
.
.


.
.
"So why not aktiviti malam ni kita nyanyi sama sama. kumpulan lain buat keputusan nak main permainan so saya nak lain sikit kita just duduk dekat unggun api sambil nyanyi lagu sebab saya nak dengar "

"Setujuuuu" Puteri dan Dina yang paling beria sekali bersetuju amboi jaga sikit bakal suami aku tu . Watch out !

"So why not dimulakan dengan Iris you first "

Aku tercengang apasal pula aku.

"Saya nak nyanyi lagu apa cikgu?" soal aku kerana aku sendiri tidak tahu harus bercerita tentang apa

"Anything"

" Hai semua as you can see I'm Iris hahaha , saya just nak nyanyi dan dendangkan lagu ni buat seseorang..Dengarkan can you see my heart "Sambil itu mata aku menatap redupan matanya yang memandang aku .

Maka malam itu menceritakan segalanya tentang perasaan aku padanya .

nae mameul bolsu issnayo
nan geudaeppunieyo
geudaedwie na isseulgeyo
hangeoreum dwieseoyo

geudaen naemaeum moreujyo
nunmuri geulsseongyeoyo
geudael bomyeon maeumi apeuneyo
honjahaneun sarangeun

eonjenga dasi doragaya hal
geugoseul hollo georeogagessjyo
geureon naega seulpeoyo

moreuncheok haneun geongayo
geudae gyeote issneunnal
himkkeot sorichyeo bulleobwado
maeumui sorinikka

eonjenga dasi doragaya hal
geugoseul hollo georeogagessjyo
geureon naega seulpeoyo
eonjenga dasi doragaya hal
geugoseul hollo georeo doragagessjyo
ireon naega apayo

uuuuu

seulpeun maeumi deureoyo
naneun wae andoeneunji
sarangiran gakkapgodo meoneyo
geudaeui maeumiran

[INDONESIA TRANSLATION]

Bisakah kau merasakan hatiku?
Yang hanya ada untukmu
Aku berada tepat di belakangmu
Satu langkah di belakangmu

Kau tidak tahu perasaanku
Air mata mengalir deras di mataku
Saat aku melihatmu, hatiku terasa sakit
Sendirian dalam cinta ini

Suatu hari nanti aku harus kembali
Ke tempat dimana aku harus melangkah sendirian
Ini sangat menyedihkan

Apa kau mengabaikanku?
Aku berada tepat di sampingmu
Aku mencoba berteriak sekuat tenaga
Namun ini hanyalah suara hatiku

Suatu hari nanti aku harus kembali
Ke tempat dimana aku harus melangkah sendirian
Ini sangat menyedihkan

Suatu hari nanti aku harus kembali
Ke tempat dimana aku harus melangkah sendirian
Ini sangat menyakitkan

Apa kau mendengar hatiku yang bersedih?
Mengapa aku tidak bisa mendengarnya
Cinta terasa dekat namun juga begitu jauh
Inilah yang disebut dengan Hati

Suara tepukan demi tepukan mula didengari .Malah cikgu Emir Naim sendiri turut memberi tepukan buat aku .

Hanya berteman suara hati aku selama ini yang terpendam aku meluahkannya tanpa sebarang alat muzik tambahan .

Kerana suara dari hati aku sendiri yang menambahkan alunan lagu itu .

" Saya tak tahu pula awak boleh nyanyi Iris selama ni saya perhati awak banyak mulut je "

"Itulah cikgu don't judge a book by its cover ya by the way jangan lupa unblock saya cikgu Naim . "Pesan aku mengingatkan nya dihadapan kumpulan aku .Jangan pandang Iris sebelah mata ya sayang sekalian .

Emir Naim yang mendengar hanya mampu menahan malu .Sampai kesini Iris suruh unblock whatapps! Gila Iris....

[𝐂] 𝐃𝐄𝐀𝐑 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔 |Where stories live. Discover now