Chapter 1

2.9K 153 78
                                    

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
(BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM)


Langkah kaki ku segera dipercepatkan oleh Kerana sudah lewat ke sekolah . Ku lihat beberapa orang pengawas sudah menunggu disitu . Dengan hati yang ikhlas lagi suci dan murni aku sudah redha dan bertawakal jika nama aku dicatat dalam buku kehadiran lewat ke sekolah.

Sampai sahaja di hadapan pengawas .Salah seorang pengawas lelaki memanggil aku untuk mengikuti nya.Manakala pengawas lain hanya tercegat dan beriak biasa .

*****
"Thanks weh tolong aku kalau tak tak tahu la nak buat macam mana huhu "

"Skali lagi kau lewat Iris aku sendiri tulis nama kau "

"Okey okey thanks again Syafiq"

Mujur sahaja Syafiq yang menjaga pintu pagar pada hari ini jikalau tidak tidak tahulah nasib dia bagaimana.Ini semua angkara dirinya yang terlewat bangun mujur sahaja ibunya Puan Amani segera mengerakkan nya dari tidur mati.

Jam ditilip sudah pukul 7:56 pagi!Sejurus itu kaki ku makin dipercepatkan sebaik sahaja aku sedar bahawa aku belum sampai ke kelas yang ingin ditujui.

5 Diamond

Pintu kelas aku ketuk , sekarang waktu matematik mungkin cikgu Fatimah sudah mengajar habislah kena berdiri atas kerusi .

Masuk sahaja aku ke kelas mata aku disajikan dengan pemandangan yang sangat indah damai dan menusuk ke hati . Kelihatan figura seorang lelaki kacak yang sedang mengajar didepan menarik perhatian aku. Eh Jap salah masuk kelas ni ! Tapi Betuila ni kelas aku 5 Diamond tapi kenapa Cikgu lain pulak yang mengajar?

Ah tak kesahla!

Sebaik sahaja aku memberi salam , guru lelaki itu memberi respon menandakan aku sudah boleh duduk di tempat aku.

"Yang awak tercegat lagi tu dah kenapa ye?"

"Erk sorry cikgu"

Aku segera duduk di tepi Alissa yang sedang menulis nota matematik.

"Weh pssttt psttt"

"Apa?"

"Mana cikgu Fatimah ?Ni cikgu mana ni handsome sangat ni?"

"Cikgu Fatimah kena tukar pastu Cikgu Naim yang ganti"

Whuttt! Handsome siot , argh aku tak kira dia handsome .Pembetulan , cikgu terpaling handsome seluruh Malaysia .

"Baik kelas esok kita sambung belajar topik yang awak semua lemah iatu ungkapan algebra dan disebabkan ni tahun terakhir awak semua saya nak awak semua belajar bersungguh untuk target impian awak "Ucap Cikgu Naim dengan penuh berkarisma manakala Iris yang memerhati sudah sesak nafas melihat Kolar baju cikgu Naim yang sedikit terbuka.Ah dosa free!

"Ouh lupa saya nak cakap saya tak kenal awak semua lagi so boleh kan perkenalkan diri ?Nama saya Emir Naim boleh panggil Cikgu Naim umur saya 23"

Sesi mengenal dimulai dengan ketua kelas kami iatu Haziq dan yang terakhir iatu aku sendiri .

"Nama saya Iris Arissa but for cikgu you can call me as sayang . pakej unlimited hanya untuk cikgu Naim sahaja"

Ucap aku dengan penuh semangat , tanpa melihat wajah wajah lain yang sudah ternganga mendengar pernyataan aku ini apatah lagi wajah cikgu Naim yang sudah membahang .

As before I do not care apa orang nak cakap gedik? for cikgu Naim only .

Ah Iris you did it !

[𝐂] 𝐃𝐄𝐀𝐑 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔 |Where stories live. Discover now