Pusara Yang Sudan lama tidak diziarahi itu dicium dengan Sayu.Lelaki bernama Iqmal itu menyiram pusara dengan siraman bunga mawar. Iris pula hanya menatap batu nisan yang terpahat nama Irwan bin Hazali.Seketika matanya menatap salah satu kubur yang tidak jauh dari posisi Iqmal dan dia berada .Cikgu Naim .
*******
Naim pov,
Sadaqallahula'zim"Assalamu'alaikum bonda , Naim datang ni , lama tak jenguk pusara bonda maaf kan Naim ye.Sekarang Naim dah jadi cikgu dekat sekolah Abah.Bonda mesti bangga"
Surah Yassin kecil itu ditutup lalu tikar digulung . Kaca mata hitam dipakai .
Secara perlahan dia meninggalkan pusara bondanya yang tercinta.
Kaki melangkahi setiap pusara yang dilalui , sehinggalah kakinya berhenti tepat tepat dihadapan figura wanita dihadapan nya.
Iris Arissa .
"Assalamualaikum cikgu" tegur Iris sedikit gugup namun masih tak merosakkan kelembutan suaranya yang mendamaikan .
"Waalaikumussalam " dia menjawab salam gadis itu .Matanya melihat figura lelaki di tepi Iris. Iqmal Aryan sudah lama dia tidak mendengar khabar berita sahabat lamanya ini.
"Iqmal kan?" Dia melontar pertanyaan sebaik sahaja melihat Iqmal
"Aku la ni lama tak jumpa kau Naim apa Khabar?"
"Baik je adik kau ke ni?"
"Ni je la satu satunya adik aku yang ada "
"Erk cikgu kami pergi dulu " pamit Iris janggal berada lama disitu seolah dirinya tidak dipedulikan.Setelah Iris pergi Iqmal mengikuti langkah adiknya .
"Naim aku balik dulu ya "
*****
"Abang kenal ke Cikgu Naim?"
"Oh dia kawan Abang waktu sekolah menengah"
"Abang ada nombor cikgu Naim?"
"Ada tu ada cuma tak tahula nombor dia Naim guna lagi tak"
"Abanggggggg"Iris meleretkan suaranya tahu la apa akal si Iris tu nanti .
Iqmal Aryan sudah menjangkau apa idea nakal si adiknya itu sememangnya tidak la dia ingin memberi nombor Naim kepada Iris .Mahu si Iris buat bukan bukan dengan nombor Naim naya dia nak menjawab nanti .
" Tak boleh when I said no it's meant no Iris , abang tahu niat busuk Iris "
Pap
Seperti bantal jatuh ke kepala , idea dia kali ini tidak berhasil susahla nanti nak mesej cikgu Naim.Sudahla Cikgu Naim block nombornya . kali ini minta dari abang sendiri pun tak boleh .
Fikir Iris fikir......
*****
Baru sahaja ingin melelapkan matanya yang penat satu notifikasi yang tidak dikenali masuk ke peti whatsap.Naim melihat dp whatapps itu dan itu gambar Iqmal. Mengapa Iqmal mesej nya waktu malam malam bergini?
Ting!
YOU ARE READING
[𝐂] 𝐃𝐄𝐀𝐑 𝐂𝐈𝐊𝐆𝐔 |
Short StoryS H O R T S TO R Y Ini bukan kisah dari benci jadi cinta mahupun dari cinta menjadi benci.Bukan juga kisah kahwin paksa ataupun kisah cinta yang romantis. Ini hanyalah sebuah kisah perjuangan Iris dalam mengejar cinta milik Cikgu Naim. "Dalam per...