Biraz Konuşalım

5.5K 489 163
                                    

Şu an bu yazdıklarımı okuyorsanız muhtemelen kitabı bitirdiniz, eğer bitirmediyseniz yazının devamını okumanızı önermem çünkü fazlasıyla spoiler yersiniz.

Kimsenin dikkatini çekmeyen, anlaşılmayan, karışıklık yaratan ve bana sorulan sorulara açıklık getirmek istediğim için yazdığım bir bölüm bu.

Öncelikle isimlerle başlayayım. Dikkat ettiniz mi bilmiyorum, bunun hakkında yazan olmadı ama kitaptaki isimlerin hepsi birer tarihi mekan olarak dünya üzerinde bulunan veya çoktan silinmiş yerler. Keops, Babil, Artemis, Itza, Halikarnas, Kolezyum ve Rodos. Kral ve ailesinin ismi tamamıyla Dünya'nın 7 harikasından oluşuyor ancak hepsinin o kadar harika olduğunu söylemem zor :) Buna karşılık Eyfel. Harikalardan biri değil. Aksine onlar gibi silinmemiş, modern Dünya'nın simgesel mimari yapılarından biri. Bir tarafta tüm görkemine ve ihtişamına rağmen silinmeye yüz tutmuş 'harika'lar. Diğer tarafta onlar göre oldukça basit kalmasına rağmen hâlâ canlı olan Eyfel. Myra, Milet, Troya, Palmira ise bunların tamamen dışında birer antik kent isimleri. Yan karakter olmalarına aldanmayın, hepsinin hikayesi benim için çok büyük.

İsimlerin kişiliklerle uyumlu olduğunu düşünmüşümdür her zaman. Bunu kitaba yansıtmamam olmazdı. Bölümlerin arasına eklediğim kısa kısımlarda bunlar hakkında epey ipucu bıraktım. Babil bahçeleri ve bizim mükemmel(!) Babil'imiz mesela. Bahçelerin varlığı kesin değil, Babil'in de mükemmel olduğu. Halikarnas Mozolesi'nin bir mezar olması, hem de bir kral mezarı. Bizim çocuk Halikarnas'ın da içinde yatan ölü, isteksiz bir kral olması... Tamamını açıklamayacağım ama biraz dikkat ederseniz hepsinde ufak ve gizemli detaylar bulabilirsiniz.

Bölümlerin arasına koyduğum yazılara geleyim. Onların tamamı kitaptaki yazarın, namı diğer Eyfel, taslakları. Bazıları kitaba koydukları, bazıları kendi kendine karaladığı ufak notlar, yazılar. Onları yazmak açıkçası benim için işin en büyülü kısmıydı. Okurken farklı bulduysanız bu beni sevindirir.

Rodos'un arenada Babil'e ne söylediğini ve onu böyle şaşırttığını inanın ben de bilmiyorum, duymadım:)

Kitapta her şeyi başlatan taş, oniks, gerçek bir taş ve kitapta belirttiğim anlamları gerçekte de taşıyor. Rodos ve Eyfel için iki farklı anlama geldiğini hatırlayın...

Vee kitabın sonu. Herkes için farklı bir anlam taşıyacak ucu açık bir son. Yazar Rodos'a dönecek mi? Dönse onu orada bulacak mı? Rodos'u ve diğerlerini nasıl hatırladı? Bunları ben açık açık yazsam işin büyüsü bozulacak gibi hissediyorum açıkçası. Herkesin kafasında farklı bir son olması, herkesin dilediği gibi bitirmesi daha hoş geliyor bana. Benim kafamda her soru için elbette ki bir cevap var, bunlar şimdilik bana kalacak.

Bunlar dışında söylemek istediğim son bir şey var. Kitabı elbette ki bir hayat dersi vermek için yazmadım, bir kitabın da kimsenin hayatını değiştireceğini düşünmüyorum. Ama bitirdiğimde bana öğrettiği bir şeyler oldu. Herkes Eyfel'in kendi dünyasına dönmemesini istiyordu mesela. Ama Rodos ısrarla kendi dünyasında yazdıklarından bağımsız olarak bir hayat yaşaması için ona yaşlanması gerektiğini söyleyip durdu. Eyfel, yazdıklarına o kadar bağlıydı ki neredeyse kendi hayatı yoktu. Rodos ilk zamanlar bu konuyu ona karşı kullansa, hatta belki dalga geçse de içten içe onun için üzülüyordu. Aralarındaki sevgi ikisinin de bir şeyleri fark etmesini sağladı. İkisini de daha normal birer insan yaptı. Birlikte olmaları önemli ama ayrı ayrı kendi yollarına devam edebilmeleri de çok kıymetli bence. Sonuna bir de bu açıdan bakmanızı isterim.

Ayrıca kitabın en başına koyduğum, kendi hazırladığım videoları şimdi mutlaka izlemenizi tavsiye ederim, taşlar yerine oturacak :)

Ufak bir rica, ikinci kitabın gelip gelmemesi hakkında fikrinizi belirtir misiniz?

Tüm bunlar dışında aklınıza takılan bir şey olursa hem yorum hem de mesaj olarak yazabilirsiniz bana. Hepsine cevap vereceğim. Hoşça kalın, şimdilik.

 Hoşça kalın, şimdilik

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
KRAL KELEBEĞİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin