Všetkým trom sa na pár úderov zastavili srdcia, v očiach a na tvári sa odrážal strach. Ľudia ich tlačili na koniec mosta.
Deväť ľudí ich delilo od odhalenia.
Na druhú stranu neprejdú bez povšimnutia. Možno, ak by nemali so sebou kone. Aj tak to bolo riskantné.
Luke sa ocitol príliš dlho na slobode, aby ho chytili a skončil vo väzení hradu. Skryl sa za hlúčik ľudí. „Nápady?" spýtal sa s nádejou.
Lili a Leon sa obzerali okolo seba a hľadali únikovú cestu. Ich síce nehľadali, ale Lukea áno a sľúbili mu, že ho ochránia.
Štyria ľudia.
„Máme len jedinú možnosť." Lili si schovala do rukáva dýku.
Toho sa obával. Zabíjať vlastných bývalých vojakov mu nerobilo problém, ale bál sa o nevinných okolo nich a chýry, ktoré by sa dostali až na Čierny úsvit. Otcovi dôjde kam smeruje a na hranici posilní stráž.
„Thomas pôjde posledný, ja s Leonom sa dostaneme cez vojakov. Keď príde rad na teba a spoznajú ťa, zaútočíme. Len nepriatelia, žiadne iné obete."
Luke pod veľkým strachom nezareagoval, keď ho prvýkrát oslovila falošným menom.
Leon sa naklonil k Lili a ledva zreteľne zašepkal jedno slovo. Prejdeš?
Prečo by Lili nemala prejsť cez kontrolu? Hľadali chlapca, nie dievča.
„Ďalší."
Luke vytiahol dýku a skryl v dlani. Hrozilo, že ho odhalí vlastné splašené srdce. Opakovane sa zhlboka nadýchol ako ho to naučil Jace. Pomáhalo mu to upokojiť sa a odohnať hnev alebo strach.
Štyria na konci mosta sledovali dav, dvaja z nich mali na starosti kontrolu a jeden stál v strede. Čierno-modré reigtarkské brnenie bilo do očí. Na pravom pleci zdobilo brnenie znak vlka s korunou.
Osobní strážcovia!
Tí Lukea bezpochyby spoznajú.
Museli hnať kone od východu do západu slnka, ak sa sem dostali za takú krátku dobu ešte pred nimi. To znamenalo, že na hranici bude zvýšená stráž a do Orstenu sa pravdepodobne nedostane.
Pokrútil hlavou a odohnal tieto starosti preč. Bude sa tým trápiť po útoku, ku ktorému bezpochyby dôjde.
Na rad prišiel Leon. Napol sa pripravený zaútočiť letmo sa dotýkajúc dýky. Raz si ho obzreli a naznačili mu pokračovať. Leon zastal neďaleko mosta a čo najopatrnejšie vytiahol obe dýky.
Lili sa vyrovnala a s hrdo vztýčenou bradou predstúpila.
Žeby sa bála? Ale prečo? Čo tají? Koho mu pripomína?
Nemôže ignorovať jej strach pri kontrole, keď očividne hľadali muža a nie ženu.
Strážca si Lili chvíľu prezeral. Predpokladal, že ju okamžite pustí ďalej.
Pevnejšie chytila dýku, očami prechádzala po mužoch a hľadala slabé miesta na brnení.
Poslal ju ďalej. Ráznymi krokmi sa pripojila k Leonovi, nechala pri ňom svojho koňa a ticho sa prikrádala k nepriateľovmu chrbtu.
„Ďalší!"
Luke spevnil stisk na zbrani, upokojil si myseľ, očami vyhľadal miesto kde zaútočí. Slabiny ich brnenia poznal naspamäť. Výcvik strážcov sledoval ako dieťa a Jace ho naučil pár ich chmatov.
Strážcom sa pri prvom pohľade naňho šťastne zablyslo v očiach. Našli svoju korisť.
Než stihli hocičo vysloviť, Luke podrezal najbližšiemu hrdlo. Z muža sa vydral chrapľavý zvuk. Padol na zem mŕtvy.
YOU ARE READING
Vojna Vlčích Kráľov: Vzbura Začína
FantasyLuke Reigtark, syn kráľa, princ a následník trónu si žije v blahobyte s dostatkom jedla, so všetkým čo si praje a pod hrozbami trestov, ak povie slovo proti otcovej vláde. Keď sa mu podarilo utiecť, predstavoval si, že bude žiť ako jeden z poddaných...