25

21 7 2
                                    

Vzbúrenci neustále získavali pod kontrolu viac územia na panstve Karstor, nedarilo sa odrážať útoky, situácia sa výrazne zhoršovala.

Pokrčil správu a nechal ju padnúť na stôl.

Bude musieť poslať väčšiu armádu, najmä tarreigských vojakov. Tí sa už postarajú o ukončenie vzbury na panstve Karstor a skoncujú so Vzbúrencami. Potrvá kým sa ich armáda dostane z južného panstva Tarreig na sever. Vojaci boli silní a vytrvalí, ale potrvá im to príliš dlho a Karstorci ledva udržiavali mesto a celé panstvo vo svojej moci.

Seth zúfalo premýšľal a odľahlo mu, keď ho vyrušili. „Vstúpte," odpovedal na zaklopanie, zložil si dlaň z očí.

Taris najprv zhodnotil okolie a Sethovu náladu a až potom prehovoril. „Veličenstvo, Skytarsovci sú už o chvíľu tu."

Na stretnutie s nimi sa psychicky pripravoval celý týždeň. Rozhodli sa prísť na hrad a zostať tu do doby kým sa nenájde ich vnuk. Už teraz to mal ťažké, musia celú situáciu zhoršiť aj Skytarsovci?

Na nádvorí čakala v pozore stráž a služobníctvo určené postarať sa o potreby lorda a lady počas ich pobytu na hrade.

Ignoroval úklony a oslovenia, všetku pozornosť sústredil na blížiaci sa koč a stretnutie.

Cez masívnu, vysokú bránu prešli vojaci v modro-zlatom brnení. Prední dvaja vojaci niesli zástavu s orlom rozprestierajúci svoje krídla k hviezde nad hlavou.

Znak rodu Skytars.

Na nádvorie vstúpil vysoký koč z opracovaného dubu, popri ňom cválal na bielom koni postarší muž. Keď celý sprievod vošiel dnu, vojaci v modro-zlatom brnení sa obrátili čelom k Sethovi a uklonili sa svojmu kráľovi.

Muž v šesťdesiatich piatich rokoch zliezol z koňa. Lokaji otvorili dvere koča. Lady Skytars sa obliekla do farieb manželovho rodu s fialovými a červenými výšivkami. Bola od lorda o dva roky mladšia a na svoj vek pomerne zhovorčivá. Spoločne s manželom predstúpili pred Setha. Uklonili sa mu podľa morálnych zákonov.

„Vaše veličenstvo."

„Vaše veličenstvo."

Prinútil sa do jemného úsmevu. „Rád vás po dlhom čase vidím, lord Skytars, lady Skytars. Cesta bola určite dlhá, služobníctvo vám ukáže cestu do vašich..."

„Prepáč Seth, ale toto nepočká," prehovoril Erin.

Aj pre nich som kráľ!

Potlačil hnev nad oslovením. Dnes sa chcel rozhovoru vyhnúť. Skytarsovci boli neodbytní a veľmi tvrdohlaví, keď si niečo zaumienili.

„Poďte za mnou."

Nečakajúc na nich vošiel za sprievodu poklôn do hradu. Rozhodne nebude riešiť konverzáciu o synovi medzi služobníctvom a riskovať klebety o tom ako mu dvaja starí šľachtici vynadali za jeho útek.

Držali sa ho ako kliešť, pridávali do kroku akoby sa báli, že sa im pokúsi stratiť v chodbách.

Zobral ich do miestnosti kde zasadala kráľovská rada. V celej miestnosti sa nachádzal len jeden stôl so stoličkami a tri okná po oboch stranách. V truhliciach uskladňovali mapy Acsarrie a kráľovstva.

Seth si sadol za vrch stola.

Erin si sadol na pravú stranu. Okrúhlu tvár s vráskami zdobili snehové vlasy. Len jeho výzor prezrádzal skutočný vek. Videl ho bojovať a udivovalo ho koľko mal v sebe sily a energie.

Amanda si sadla oproti manželovi. Jej kedysi krásnu a mladú tvár zdobili vrásky, unavené a malé, zato nádherné strieborné oči s fialovým krúžkom, a biele vlasy zapletené do zvláštneho účesu. Dva vrkoče si pripevnila po boku hlavy do veľkých kruhov. Rada skúšala nové a zvláštne účesy.

Kedysi ich mal Seth rád a pokladal za rodinu. Kedysi. Teraz boli len otravné muchy, ktoré strpel kvôli synovi. Luke ľúbil svojich starých rodičov, boli jeho jediná rodina, okrem Setha. Často žiarlil aký silný vzťah si vybudovali.

Snažil sa nepokojné myšlienky zahnať dobrým pocitom na zradcov sediacich v celách. Osobne ich párkrát navštívil a prispel k ich utrpeniu.

„Chceme počuť všetky informácie, ktoré máš o našom vnukovi," vyhlásila Amanda.

Odkašlal si. „Jedinú informáciu, ktorú mám je, že bol videní na moste Figro. Hranice s Orstenom pevne strážim. Nedostane sa z kráľovstva bez povšimnutia."

„Hovoríš, že za dva mesiace si o vlastnom synovi nedokázal nič zistiť?!" zvolal Erin.

„Uniesli tvojho syna! Tak sa ho snaž nájsť. To ti na ňom nezáleží?" Amanda vrhla na Setha urazený a sklamaný pohľad.

Seth potlačil hnev najviac ako dokázal. Obrátil sa k Amande a slovne sa na ňu vrhol. „Uvedomujem si koho uniesli. Snažím sa zapojiť do hľadania najviac vojakov, ktorých mám k dispozícií," precedil cez zuby a zovrel opierky. „Na mojom synovi mi veľmi záleží, viac ako vám obom. Je to môj syn!"

Erin ani Amanda sa Sethovho hnevu nezľakli. Erin si ho prenikavo premeriaval spod prižmúrených očí.

Seth sa nadýchol cez mierne otvorené ústa a miernejším hlasom dodal: „Robím, čo môžem, ale akoby sa po ňom zľahla zem."

„Vzbúrenci pred nami dobre ukrývajú tábory. Teraz pred nami ukrývajú Lukea," povedala zarmútene Amanda.

Takže verili v únos, ako dal rozhlásiť. Okrem Jorana, tomu zdá sa, všetci uverili.

„Môže byť kdekoľvek," povedal vystrašene Erin, sklonil tvár k stolu.

„Uisťujem vás, že ho nájdem."

Amanda mu venovala prísny pohľad. „Musíš. Ide o tvojho syna."

Potlačil guču v hrdle. Seth dobre vedel o koho išlo. Chcel nájsť svojho syna za každú cenu. Keď vošiel do Lukeovej izby a našiel ju prázdnu, doľahol naňho veľký smútok a túžba po synovi. Rovnako aj v ateliéri. Vždy obdivoval nový namaľovaný obraz. Teraz si dva mesiace prezeral tie isté. Každá miestnosť, ticho a samota mu pripomínali stratu syna.

Od jeho úteku často uvažoval prečo odišiel. Prvú odpoveď dostal ešte v ten deň v pracovni. V tichej miestnosti sa ozývali synove vzlyky, prosby, aby prestal, a sľuby, že sa podobné veci nezopakujú. Ľutoval mnoho bitiek z minulosti, niektoré si Luke zaslúžil, no už tam nedokázal naďalej tráviť čas.

Malú knižnicu vo svojej izbe zmenil na novú pracovňu a všetky dokumenty z pracovne mu doniesol Taris. Pracovňa so sebou niesla len hrozné spomienky, ktorým sa snažil vyhnúť.

„Ostávame na hrade, kým sa Luke nenájde a nebude v bezpečí späť na Čiernom úsvite a s nami," oznámila rozhodne Amanda.

„Chceme vedieť o všetkých informáciách, chýroch i šepnutiach, ktoré sa budú týkať Lukea," doplnil Erin.

Nezostávalo mu nič iné než prikývnuť. Dostať týchto dvoch späť na Nebeskú hviezdu v tejto situácii bolo nemožné. „Komnaty máte pripravené." Snažil sa konverzáciu čo najrýchlejšie ukončiť.

Amanda s Erinom pochopili, že sa diskusia skončila a uklonili sa.

Amanda mu venovala ešte jeden varovný pohľad. „Nájdi ho," rozkázala a vypochodovala z miestnosti za manželom.

Seth zostal sám, hlavu mal plnú malého množstva informácií o synovi, z nich všetky boli len chýri. Lyrallsovci ho nájdu. Nikdy ho nesklamali.

Skytarsovci vedeli len o ich neškodných hádkach, ale s bitkami sa im Luke nikdy nepriznal. Toto bolo iné. Keď sa Luke vráti, prezradí Skytarsovcom pravdu o úteku a prestanú ho podporovať. Nájdu spôsob ako opätovne dostať Lukea preč z jeho rúk. Stratí ďalšie panstvo. K Vzbúrencom sa nepridajú, ale príde o ďalšie zdroje a posily nevyhnuté v boji proti Vzbúrencom.

Ako náhle sa mu naskytne príležitosť, musí ich dostať z hradu, skôr než nájde syna.

Vojna Vlčích Kráľov: Vzbura ZačínaWhere stories live. Discover now