BAB26

21 3 0
                                    

"kau cakap betul-betul dengan aku apa dah terjadi!!!. Lengan melecur,muka lebam,hampir seluruh badan kau ada kesan lebam. Apa sebenarnya yang terjadi? Kau cakap perkara sebenar dekat aku kalau tak aku buat report polis.".kata Daniel kepadaku.

"Eh kau ni over lah sampai nak report polis bagai lek ahh. Aku ni terjatuh masa aku nak basuh kuali semalam lepas tu kuali tu ada minyak panas tu yang terkena lengan aku badan aku lebam la ye la dah nama pun jatuh. Tu je kisahnya. Ha dah puas?". Balasku sambil melihat telefon bimbit ditangan aku bukan sengaja berbuat begitu namun aku takut untuk bertentangan mata dengan lelaki ini biarpun disebalik kaca mata hitam namun pandangannya cukup tajam.

Daniel merapatkan muka kepadaku "kau ingat aku ni budak 5tahun ke? Kalau kau jatuh bukan bahagian tangan je tapi seluruh tubuh kau kena minyak panas dan kalau kau terjatuh pasti atok kau bawak kau ke hospital tak kan atok kau ni kejam sangat sampai biar je kau melecur. Kau pilih nak cakap ke atau pun kau hilang kerja yang kau dapat tadi?. Dan aku akan pastikan malam ni kau tak balik rumah!!". Ugut Daniel dia bukan sengaja buat begitu hanya itu sahaja cara untuk dia mengetahui apa yang sebenarnya terjadi.

"Kau ni memang suka ugut orangkan?. Sebenarnya aku kena pukul dengan seseorang dia tak bagi aku ceritakan dekat sesiapa kalau dia dapat tahu mampus aku tapi sebab kau ugut macam ni aku redho je la. Aku harap sangat kau tak besarkan kes ni. Dia marah aku sebab kau lah!!. Dia cakap aku menggatal dengan kau, nak hidup senang sebab tu aku goda orang kaya, padahal kau ni milik sepupu aku yang dua ekor tu sebab tu lah dia marah aku. Masa aku tengah basuh pinggan mangkuk kuali belanga dekat belakang rumah dia datang bawak kuali yang berisi minyak dan dia tak sengaja tertumpahkan minyak panas tu tu yang kena tangan aku. Ha pasal badan aku yang lebam-lebam ni sebab aku sakit kena minyak panas aku nak pergi basuh tangan dekat singki tapi tergelincir so dia yang buat tu takut lah kena marah dengan atok dia minta aku rahsiakan tu je kisahnya". Balasku sambil membetulkan tudung.

"Kau ni aku geram lah dalam keadaan macam ni pun kau ada hati nak menipu. Kau ni tahukan menipu tu berdosa. Sebenarnya semalam aku terdengar mama kau cakap dengan kau. Seseorang yang kau maksudkan tu adalah mama kau kan?. Dia yang buat kau macam ni kan? Tergamak dia buat kau sampai macam ni? Kau cakap je la perkara yang sebenar aku dah tahu apa yang terjadi. Aku janji aku akan rahsiakan semua ni. Aku tahu kau terlalu banyak benda yang kau pendam dalam hidup kau, kau luahkan dekat aku. Aku sedia mendengar semuanya. Aku tengok mata kau terlalu banyak kesakitan yang kau pendam sehinggakan semua terukir diwajah kau hanyalah kepalsuan bukannya terlahir dari hati. Lagi satu bila masa aku jadi milik sepupu kau tak hingin aku dah lah macam lintah. Pakaian tak cukup kain not my taste". Daniel cuba memujukku untuk menceritakan apa yang telah terjadi.

"Kau cakap dekat aku untuk apa aku luahkan kalau pengakhirannya kau atau semua orang yang aku sayang yang aku cinta tinggalkan aku sendirian. Kau tahu bertapa sakitnya bila kita meletakkan seluruh kepercayaan kita pada dia tapi akhirnya perpisahan yang menjadi pilihan utama buatnya. Aku bukan tak nak percayakan orang tapi aku serik dua orang yang aku percaya segala kesakitan aku,aku luah kepadanya kau tahu pengakhiran dia apa? Dia memilih untuk pergi dalam hidup aku. Jauh sehingga aku sendiri tak mampu untuk mengejarnya". Aku mengesat air mata yang berada dipipi.

Daniel terpaku sungguh dia tidak percaya bahawa wanita dihadapannya ini pernah disia-siakan.

_________________________________________

"Atok Qis dah dapat kerja. Esok atau lusa Qis dah boleh start kerja.". Aku melihat wajah tua itu agak muram.

"Qis kenapa Qis nak ikut cakap mama. Result Qis bukan teruk pun. Qis boleh sambung belajar sayang.". Balas atok dengan nada yang kecewa.

"Atok mana ada Qis ikut cakap mama. Qis yang tak nak sambung belajar dah la jangan sedih-sedih oky". Balasku sambil memeluk tubuh tua itu.

_________________________________________

Tengku Daniel Zafran👿
Assalamualaikum budak kecik bila kau nak start kerja. Kalau kau rasa tak sihat jangan paksa oky. Rehat je dulu .

Me💋
Walaikumusalam esok saya pergi tengok-tengok dulu boleh ke? Sebab saya nak beli barang-barang keperluan sebelum saya start kerja.

Tengku Daniel Zafran👿
Ouh boleh jugak. Esok aku datang ambik kau lah dekat rumah boleh?. Kita pergi tempat kerja tu sama-sama lagipun kau tak tahu kan dekat mana.

Me💋
Saya bukan taknak awak datang ambik dekat rumah tapi saya takut orang nampak mampus saya kena. Nanti awak bagi je location kita jumpa dekat sana.

Tengku Daniel Zafran👿
Okay la kalau macam tu jumpa esok. Take care. Good night. Sweet dreams. Bye. Jangan tidur lewat sangat esok kau ada date dengan aku.

Me💋
Eh elok sikit ye. Bukan date tau jumpa pasal kerja kalau tak tak hingin saya keluar dengan awak. Nak tidur dah ni tak lewat punye. Take care ,good night and sweet dreams bye .

Qistina kenapalah kau ni cute sangat ahahah. Tak sabar nak jumpa kau esok. Lepas ni boleh la aku jumpa kau tiap-tiap hari.

Masih adakah bahagia buatkuWhere stories live. Discover now