Aynada üzerimi kontrol ediyorum. Birazdan babamın arkadaşı ve ailesi gelecek. Belki de bugün evliliğe ısınacağım biri ile görüşeceğim. Evleneceğim kişi ile...
Kulağıma dolan zil sesiyle aynaya küçük bir bakış atıp odamdan çıktım. Rabbim hayırlısını istiyorum. Hakkımızda hayırlısını nasip eyle...
...
Aileler arasında geçen sohbetin ardından görüşme için oturma odasına geçtik. Açık kapıdan babamgilin yüksek olmayan sesi geliyordu. İster istemez heyecanlanmıştım. Allahım belki aradığım eş karşımda duruyor. Bilmiyorum. Sadece adını biliyorum. Baha...
Tane tane kendini tanıttı. Edebiyat öğretmeni. 29 yaşında. Ve birkaç hobileri. İçten içe ısındım ona. Saygılı ve ciddi biri. Aradığım özelliklerden. Evlilikten beklentilerini anlattığı sırada aklımdaki soruyu sordum. Bu soru benim için önemliydi.
"Ben evlilik nasip olursa evlendikten sonra da çalışmak istiyorum. Sizin çalışma konusunda düşünceniz nedir?"
Durdu. Durağan haline kaşlarım çatıldı. Durağan hâlini çalışma konusunda benimle hemfikir olmadığına yordum. Eşinin çalışmasını istemiyor.
"Açıkçası eşimin çalışmasını istemiyorum. Evlilikteki ölçütlerim arasında yer alıyor."
Burukça gülümsedi. Başımı hafifçe sallayıp dudağımı araladım.
"Umarım karşınıza istediğiniz biri çıkar. Yolunuz açık olsun."
"Umarım sizin de. Yolunuz açık olsun."
...
Arabayı park ettikten sonra eve doğru ilerledim. Dünkü görüşmede benim için önemli olan bir konuda uyuşmadığımız için anlayışla olmayacağını açıklamış, ailemize haber vermiştik. Umarım karşısına hayırlı biri çıkar.
Kapının önüne geldiğimde içeriden sesler geliyordu. Annemden bu kadar ses çıkmaz. Zile bastım. Kapı aralandığında gördüğüm kişiyle duraksadım. Ben yanlış eve mi geldim?
"Mualla teyze-"
"Hoş geldin kızım."
Aklıma gelenle atıldım.
"Ben evleri karıştırdım galiba. Kusura bakma. Allah'a emanet ol-"
Kolumdan tutup beni içeriye çekmesiyle kalakaldım. Evet, burası bizim evimiz. Allahım Mualla teyze bizim evimizde.
Salona geçtiğimizde gözlerimi kocaman açtım. Allahım evlenme teşkilatı bizim evimizde. Annem gün yapmaz ama...
"Ayy kızımız da gelmiş."
Koltuğa oturtturulduğumda gözlerim annemi aradı. Mahcup hâlde bana bakıyordu. Tamam da ne ara öğrendiniz ya!
"Büyümüş de evlenecek miymiş."
Allahım...
"Nurten kızı utandırma." deyip gülümsedi evlenme teşkilatı başkanı. Allahım...
"Kızım görüşmeyeli ayrı güzelleşmişsin sanki. Maşallah."
Evlenme teşkilatı üyelerinden Hanife teyze çayından yudumlarken memnun hâlini uzağımda otursa da kolayca anlamıştım. Bende farklılık görmek istediğin için farklı görmüş olabilir misin Hanife teyze?
"Hoş geldiniz. Siz konuşmanıza devam edin. Ben birazdan-"
"Dur kızım. Bak sana ne getirdim."
Mualla teyze çantasından çıkardığı birkaç fotoğrafı önüme bıraktığında gözlerimi kocaman açtım. Yok artık.
"Evlenmek istediğini öğrenince hazırlıklı geldim kızım."
Bir şey diyemezken Huriye teyzenin sesini duydum.
"Çakır gözlü akrabam olur kızım. Çok anlayışlı-"
"Sarışın olan sana uygun olur kızım. Meslektaşın."
Züleyha teyze beklentiyle bana bakıyordu. Allahım burdan çıkmak istiyorum. Dudağımı aralayacağım vakit Ayten teyzenin sözleri üzerine kalakaldım. Doktor Barış'ın annesiydi değil mi?
"Hiç uğraşmayın hanımlar. Duru benim gelinim olacak. Oğlum Barış'a istiyorum."
✨
Bölüm nasıldı?
Duru?
Evlenme teşkilatı?
Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Kendinize iyi bakın. En güzele emanetsiniz. Selamün Aleyküm ✨
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duru'lu Eczane/Texting
Spiritual05*********/ Bu mahalle sensiz olmaz 05*********/ Ne vardı da Duru'lu eczanenin karşısına taşınmak istedin ki 05*********/ Sen böyle bir kız değilsin Duru/ Ben de biliyorum öyle olduğunu ama mahalle mahalle değil evlenme teşkilatı sanki Duru/ Yani s...