قبل مانبدأ البارت تعريف الشخصيات بعد البارت الأول يعني بعد البارت ده انا المفروض منزلاه الاول بس مش عارفة ليه الواتباد خلاه بعد البارت الاول، قراءة ممتعة اتمنى تعجبكوا.
البارت الأول.
سليم:وقفت ليه ياعم محمد؟عم محمد:فيه بنت واقعة في الأرض ياسليم باشا شكلها مغمي عليها أو عاملة حادثة مش عارف.
سليم بإستغراب:بنت! هتكون بتعمل إيه هنا في الوقت المتأخر والحتة المقطوعة ديه؟
عم محمد بتساؤل:أنزل أشوفها ياسليم بيه؟
سليم:لأ خليك أنا إلي هنزل.
نزل سليم من السيارة وتوجه إلى تلك الفتاة، لكنه إنصدم عندما رأى وجهها.
سليم بدهشة:مليكة!
جلس على ركبتيه سريعًا وأمسك رأسها فوجدها تسيل الدماء، قام سريعًا بحملها وصعد بها إلى السيارة.
قال سليم بقلق وهو يحاول إفاقتها:مليكة، مليكة فوقي، بسرعة ياعم محمد على أقرب مستشفي بسرعة.عم محمد:حاضر ياسليم بيه.
بعد مرور نصف ساعة.
سليم بقلق وهو مازال يحاول إفاقتها:بسرعة ياعم محمد بسرعة، كل ده إيه مافيش مستشفي؟عم محمد بقلق:ياباشا إحنا على طريق إسكندرية الصحراوي والوقت متأخر، وأنا والله سايق بسرعة كبيرة أهو على شان أشوف أي مستشفي قربية.
تحسس سليم نبضها وقال بخوف:سوق بسرعة أكبر من كدة نبضها إبتدي يقل.
عم محمد بخوف:حاضر ياباشا.
بعد مرور نصف ساعة آخرى.
نزل سليم مسرعًا من السيارة وهو يحمل مليكة.
سليم بقلق وخوف شديد:ترولي بسرعة.
جاءوا الممرضين وأخذوها من سليم سريعًا.أمام غرفة مليكة.
سليم بقلق:خير يادكتور هيا مالها؟الدكتور:المريضة إتعرضت لعنف يعني لمحاولة تعذيب.
سليم بصدمة شديدة:إيه؟!
الدكتور:إحنا دلوقتي هندخلها العمليات، بعد إذنك بس إنزل خلص الإجراءات.
قال سليم ومازالت الصدمة محتلية عليه:ها، أه حاضر حاضر.
أمسك سليم هاتفه وقام بالإتصال بشخص ما.
سليم:ألو، أيوة ياعمي، مليكة ياعمي لقيتها واقعة في الطريق وعاملة حادثة وجبتها على المستشفي بسرعة.أحمد بصدمة:إيه إلي إنتَ بتقوله ده قولي على عنوان المستشفي بسرعة؟
سليم:مستشفي*********
أغلق سليم هاتفه وهو مازال تحت تأثير الصدمة.بعد مرور ٣ساعات.
جاء أحمد وهو ينهج من الجري:مليكة فين ياسليم وإيه إلى حصل؟سليم:إهدى ياعمي وأنا هفهمك كل حاجة.
حكى له سليم كل شئ وماقاله الطبيب له.
أحمد بصدمة شديدة:إيه! عنف وتعذيب إزاي ومين إلي إتجرأ أنه يعمل فيها كدة؟هيا فين دلوقتي أنا لازم أكلمها وأفهم منها كل حاجة.
أنت تقرأ
نيران قلبه
Romanceحياته باردة لكن مع عائلته شئ آخر، يخاف منه الجميع. لكن ماذا سيحدث عندما تتسلل إلى حياته تلك الفتاة المشاغبة...؟!