البارت الرابع وعشرون قبل الأخير.

4.6K 142 8
                                    

بعد مرور أسبوع.
رجع خالد إسكندرية وكان الجميع منشغل في الترتيبات وخصوصًا الفتيات.
بينما كان يخطط معتز ومحمود لِتدمير تلك العائلة.

في المساء.
جلسوا الفتيات على الأريكة بتعب.
أردف سليم بإبتسامه:تعبتوا؟

نظرت له سجى بتعب ثم أردفت:وهيَّ ديه فيها سؤال، ثم تابعت ببكاء مصطنع:ياصغيره على الهم يا لوزه، ده أنا حاسه إن رجلي بتقول إلحقونا أغيثونا.

تابعت تسنيم ببكاء مصطنع هيَّ الآخرى:ومن سمعك ياختي والله، طب تعرف ياسليم ياخويا.

نظر لها سليم بإشمئزاز ثم أردف:بعد سليم ياخويا ديه مش عايز أعرف.

أردفت تسنيم بمرح:لو مكنتش تحلف خلاص بقا متحلفش هقولك خلاص.

نظر لها سليم بصدمه ثم أشار على نفسه وأردف:هو أنا كلمتك يابنتي ولا قولتلك قولي؟!

أردفت تسنيم سريعًا:خلاص بقا متحلفش هقولك والله، يرضيك كده ياسليم ياخويا نبقا بنلف معاهم من صباحية ربنا وميأكلوناش ولا يشربونا بوق مايه صغنن حتى.
نظرت مليكة وفرح إلى بعضهم بصدمه شديدة.

بعد مرور دقيقتان.
كانت تقف تسنيم خلف سليم مختبئة من فرح التي كانت تمسكها مليكة وسجى حتى لا تذهب لِتسنيم.
أردفت تسنيم إلى سليم بِتوسل:إوعى تسبني إلهي تنستر.

نظر لها سليم بإشمئزاز ثم أردف:يابنتي هو إنتِ كنتِ بتشحتي قبل ماتيجي هنا، طب إتصدقي أنا مكنتش هخليها تقرب منك لكن دلوقتي تعالي يافرح خدي راحتك محدش طايقها أصلًا.

أمسكت تسنيم يده سريعًا وأردف بتوسل:لأ يارجوله متقولش كده الله يخليك، إقف بس إنتَ بجسمك إلي عامل زي الشحات مبروك كده وأنا مش هقول حاجه تاني.

حاول سليم كبت ضحكاته ثم أومأ برأسه وأردف بهدوء لِفرح:إهدي بس كده يافرح وفهميني في إيه؟

أومأت فرح رأسها وهيَّ تنظر إلى تسنيم بغضب ثم جلست على الأريكة.
أردفت فرح بِسخريه:إلي بتقولك مأكلوناش حاجه ولا شربونا بوق مايه حتى.

قاطعتها تسنيم مسرعه:صغنن، قولت بوق مايه صغنن.

نظرت لها فرح بغضب وكانت سوف تذهب لها لكن أجلسته سليم مره آخرى، ونظر إلى تسنيم وأردف:إستفزازو إهدي شويه على نفسك.

أشارت تسنيم إلى نفسها وأردفت بصدمه مصطنعه:أنا إستفزازو ياسليم مش إستفزاز حتى لأ إستفزازو حرام عليك ده أنا غلبانه والله.

نظر لها سليم بنفاذ صبر ثم أردف إلى فرح:كملي يابنتي بالله عليكي على شان هتشل بجد.

نظرت لها فرح بغضب شديد ثم أردفت:الهانم إلي قالت كل الكلام ده واكله 5سندوتشات لوحدها و2بيسبسي من الكبيرة.

نظر لها سليم بصدمة شديدة ثم أردف:5سندوتشات و2بيبسي!

أردفت تسنيم سريعًا:ده من 5سندوتشات بس وبعدين ده من ماك ياسليم وإنتوا عارفين أنا بموت فيه قد إيه.

نيران قلبهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن