💎Mutiara Cinta💚
🌷
Melepaskan sesuatu bkn berarti kita tdk sayang,tapi apabila terlalu di sakiti,kita perlu cari diri sendiri dan sayang pada diri sendiri sblm kita sayang pada orang lainAndaikan kita tak mampu sayang pada diri sendiri ,cobalah tanyakan pada hati mampukah kita utk menyayangi orang lain.
Lupakanlah mereka yg menyakitkan,lepaskan ,relakan dan ikhlaskan.Agar tiada lagi air mata yg sll kau hadirkan .Agar tiada lagi kesedihan yg kau ciptakan.
Biarlah biarlah berjalan sesuai skenario kehidupan,mulailah dgn langkah baru,harapan baru untuk songsong masa depan baru,dgn hati yg baru pula.
Allah Ta'ala sangat menyukai hambaNya yg apabila kita,sakit,jatuh,lalu kita bangkit dgn kesabaran kita
Syarat bahagia adalah ridho dan ikhlas dgn taqdir Allah Ta'ala.
Berbisiklah pada Sang Hati bahwa Hidup Tak Selamanya Indah.Selalu ada duri"tajam dan kerikil"tajam menghampiri,maka bersabarlah.
Sesungguhnya dgn sederhana dlm kehidupan ,tenang dan senyum bila ujian datang .Di balik semua itu kita ambil hikamahnya
Kita buang buruknya ,ambil yg baiknya.Di balik semua itu kita menjadi lbh dewasa dlm tindakan dan fikiran.Jdikan nafasmu yg bertasbih dan langkahmu yg memuji
Dgn cahaya lembut dzikir dan sholawat obatnya hati,penyejuk hati
Ya salam Ya salam salimna📿✍🏻
💎Mutiara Cinta💚
🌷
Jangan sibuk dgn urusan orang lain.
Jagalah hatimu.
Biarkan hati kamu senantiasa bersujud kepada Allah Ta'ala.( Al Habib Umar bin Hafidz)
💎Mutiara Cinta💚
🌷
Ada manusia yg amalnya seprti gunung di dunia ,namun di akhirat upama debu berterbangan.( Al Habib Umar bin Hafidz)
📚MUHASABAH DIRI
Berjuang itu susah
Namun jika kita sertakan Allah dalam setiap langkah, maka semua akan terasa mudah"Semua akan terasa mudah jika saja kita melibatkan Allah dalam setiap perjuangan kita. Karna sejatinya Allah lah sebaik-baik penolong kita.
"Untuk semua perjuanganmu yang belum terwujud janganlah cepat menyerah.
"Terus meminta padaNya dalam setiap doa, karna Allah tidak akan pernah memberi akhir sia-sia untuk usaha dan doa hambaNya.
"Kita hanya perlu terus berjuang, bersabar dan menanti hadiah indah"
_semoga bermanfaat_🌹🌹
Jangan lupa vote,commen,n share ya buat para pembaca sholih sholiha🙏😊
KAMU SEDANG MEMBACA
🌸 TINTA DAKWAH REMAJA_ 🌸
AcakBismillah,, Semoga ceritaku bisa menjadi pembelajaran buat diriku dan kita semua ya sholiha. Buat para yang suka insecure,gampang nyerah,selalu down,semangat turun,dll Boleh di ikuti dan dibaca ya cerita cerita saya🌝 semoga menginspirasi kalian yan...