PART 6

1.2K 69 0
                                    

"Hey! What happend?" Tanya aku sambil gosok-gosok leher dia dan dalam masa yang sama aku pandang sekeliling.

Aku terus ajak black ke depan. Bila je sampai dekat sangkar black, aku terdiam. Terkaku. Kaki aku macam di gam rapat.

"Hikhikhikhik"

Aku tersentak sebab terdengar bunyi ketawa dekat belakang aku. Aku masih lagi memandang sangkar yang berada didepan aku. Walaupun samar-samar, sebab dinding terlindung dek lampu dari sangkar black, masih jelas apa yang aku nampak. Tak lama tu.

"Woff woff woff. Gerrrrr"

Black yang berada didalam sangkar terus menyalak depan aku. Aku terus berpaling.

"Allahuakbar!!" Jerit aku

Rupanya anjing yang aku sangka black dekat belakang tu bukan black. Rupanya  pontianak! Allah! Benda tu berdiri betul-betul depan aku. Sedepa. Aku memandang ke kiri, aku perasan daddy aku menuju ke arah aku sambil ditangannya pegang telefon. Yes! Telefon. Telefon aku. Aku angkat tangan mintak daddy aku berhenti melangkah. Aku terus memandang kedepan. Mata aku pejam.

"Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum. La ta'khuzhuhu sinatun wa la nawm, lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard. Man zhal-lazhi yashfa'u 'indahu illa bi-izhnihi. Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum. wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a.
Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,
wa la ya'uduhu hifdzhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Azheemmm!! Allahuakbar!" Jerit aku kuat lantas menghentak kaki kanan aku kuat disimen.

KOLEKSI KISAH BENAR 2Where stories live. Discover now