Aku menarik nafas dan Pandangan aku kabur sedikit. Aku terus sambung baca.
"Qul A'uuzu Birobbinnaas. Malikinnaas Ilaahinnaas. Min Syarril Waswaasil Khonnaas. Allazii Yuwas Wisufii Suduu Rinnaas. Minal Jinnati Wannaas."
Selesai baca, aku terus siram air batu delima dekat tangan aku. Keliling pengelangan tangan. 1 minit 2 minit 3 minit 4 minit dan akhirnya 5 minit aku terus tarik nafas panjang dan aku lepaskan. Aku terduduk dekat birai katil sambil memegang tangan kanan aku. Masa ni aku tak tahu kenapa aku rasa sedih menguasai diri aku. Tanpa sedar air mata aku menitik. Aku tak tahu sebab apa. Entah lah. Aku mengesot lantas baring ke atas katil. Akhirnya aku terlelap.
Pagi esoknya pak budi call aku mintak aku ambil dia dekat KKIA. Kebetulan memang aku nak keluar ada urusan, jadi dah alang-alang aku terus ambil pak budi lah. Setelah ambil pak budi, aku terus pergi ke ipd kk. Selesai semua urusan aku, aku bersuara.
"Kenapa pak budi? Ada apa-apa yang aku tak tahu ke?"
Pak budi memandang aku dengan pandangan yang pelik.
"Berhenti dekat tepi kejap." Suruh pak budi.
Aku hanya menurut. Aku terus berhenti kereta dekat tepi jalan.
"Mami tak bagitahu ke?"
Aku berkerut dahi lantas menggelengkan kepala.
"Cuma mami suruh balik je." Ucap aku lantas capai air mineral dan meneguknya.
Pak budi terdiam. Lama jugak. Aku pulak krik krik jelah. Aku memandang pak budi dekat sebelah. Masih lagi menunggu jawapannya. Tak lama tu pak budi bersuara.
"Sebenarnya ada orang cuba nak hancurkan hidup adik kamu."
Aku yang pada mulanya memandang kedepan, terus berpaling ke arah pak budi.
"Siapa orang tu?"
"Lelaki yang adik kamu tolak cintanya. Dia dendam sangat. Sampai nak bunuh"
Aku terdiam. Tak tahu nak cakap apa. Otak pulak jem. Tak tahu nak fikir apa.
"Jadi disebabkan ini mami suruh balik?"
"Kemungkinan iye!"
"Tapi masalahnya mami atau jugak daddy tak cakap apa-apa pun. Eh kejap! Kee apa yang terjadi dekat dalam rumah sekarang berpunca dari lelaki tu?"
Pak budi memandang aku.
"Apa yang berlaku?" Tanya pak budi
"Macam-macam. Entah lah" Ucap aku. Aku terus berubah duduk mengadap pak budi. "Cuba bagitahu. Siapa lelaki tu?"
"Kamu nak buat apa?"
"Tak buat apa. Cuma nak tahu."
YOU ARE READING
KOLEKSI KISAH BENAR 2
HorrorHai! Assalamualaikum. Koleksi kisah benar Kali ini adalah sambungan daripada koleksi kisah benar yang pertama. Stay tuned