PART 16

679 54 14
                                    

Aku terus melangkah ke arah diaorang lantas tudung botol air delima aku buka.

"Kau okay?" Tanya aku dekat izuwann.

Dia menggelengkan kepala.

"Aku tak boleh bergerak tadi duh!"

"Aku tahu. Nah minum!" Ucap aku lantas menuang air dekat tapak tangan.

Seterusnya yang lain jugak aku bagi minum air batu delima. Tak lama tu elektrik tiba-tiba ada. Aku terus melangkah keluar dari bilik. Terkejut yang teramat sangat bila aku tengok bahagian ruang tamu. Lantai penuh dengan pasir. Dekat dinding penuh dengan tanah lembik. Mengucap aku seketika. Bau tu jangan cakap lah. Tak tahan hidung aku dibuatnya. Aku terus masuk ke dalam bilik semula.

"Aku buat kata putus. Apa nak jadi, jadi lah. Kita kena keluar dari sini sekarang jugak" Ucap aku dengan nada yang keras.

Tak ada siapa yang membantah malah yang lain terus bangun dan mengambil barang-barang tersebut. Selesai semuanya kitaorang terus keluar dari situ. Sementara nak turun ke bawah, aku atia shima dan sam menunggu didepan pintu hotel jejaka-jejaka yang tak berapa nak betul. Selesai semuanya kitaorang terus melangkah ke arah lobi. Ada lah jugak dua tiga orang yang duduk dekat meja di lobi memandang kiraorang pelik. Aku lagi pelik kalau dah hotel berhantu kenapa tak tutup jek. Menyusahkan. Rugi rasanya percutian kali ni.

Sampai saja KL, sam, shima dan atia demam panas. Siap meracau-racau lagi. Jenuh pak budi berubat sampai diorang bertiga sihat seperti sedia kala dan Hotel tu memang aku tak akan jejek sampai MATI!.

Tamat!

Next chapter!! ♥️

KOLEKSI KISAH BENAR 2Where stories live. Discover now