PART 17

762 57 5
                                    

"Kenapa j?" Tanya kak diah dalam keadaan mamai

"Benda tu. Benda yang saya nampak dekat luar ada kat dalam bilik." Ucap aku mengigil. Masa tu aku macam kena pakinson cuk.

Kak diah kejutkan abang borhan. Abang borhan capai parang dan terus ke bilik tengah. Dia terus masuk ke bilik tersebut.

"Kau siapa ha? Kenapa kau nak kacau keluarga aku!!"

Bara tu macam bergerak-gerak. Kak diah cuba tekan suis dalam bilik tu. Tapi tak menyala. Tak lama tu abang borhan azan sekuat hati. Terus bara tu hilang.

"J kamu dengan sha tidur kat bilik amir dan amar."

Aku tak membantah dan aku terus masuk ke dalam bilik tersebut. Keesokkan hari tu aku risik dengan sharil. Risik punya risik rupanya itu saka yang lain. Sebelum saka pakcik leman paksu ambil, dia ada tolong seseorang. Tetapi disebabkan ada perjanjian, paksu holdkan dulu nak ambil saka tu. Dan saka tu nakkan anak kak diah yang perempuan tu. Oh jeng. Sampai ke saat ini, aku terasa dengan sikap kak diah. Ada benda kak diah buat dekat aku dan sampai sekarang aku tak akan lupa. Aku tak tahu dimana silap aku sampai kak diah buat macam gitu. Tapi tak apa, aku memaafkan kak diah. Cuma terasa tu bawa sampai ke hari ini walaupun kejadian tu teramat lama berlalu.

TAMAT!

Nanti aku sambung pasal rumah kak diah okay..

KOLEKSI KISAH BENAR 2Where stories live. Discover now