Part 8

77 13 0
                                    

Jam menunjukan sudah pukul 8.00 a.m. Semua murid dan guru yang mengikuti camping sudah berkumpul di tapak berkumpul.

"Sekarang saya nak bahagikan kumpulan. Satu kumpulan ade 6 orang. Saya akan menyebut nama nama murid dan kumpulan mereka. So dengar baik baik.", kata jisoo saem.

Kumpulan 1
Jung Yuna
Lee Jeno
Lee Haechan
Park Yuri
Kim Sohee
Choi Beomgyu

Kumpulan 2
Lee Haera
Choi Yeonjun
Na Jaemin
Choi Nara
Lee Mark
Choi Soobin

Kumpulan 3
Kim Myunghee
Park Areum
Zhong Chenle
Lee Heesung
Park Heena
Choi Sangyee

Kumpulan 4
Kim Eunna
Huang Renjun
Park Sunghoon
Park Jisung
Lee Hyeri
Kim Sunoo

"Ok saya dah bagi kumpulan. Semua nama yang saya sebut tadi ade kat sini kan ?", kata jisoo saem.

"Ada !", sahut semua murid yg ikut camping.

"Ok so that's all. Boleh naik bas sekarang. Soobin tolong kira ye.", kata jisoo saem.

"Baik jisoo saem.", sahut soobin.

"Semua 24 orang jisoo saem.", kata soobin selesai menghitung jumlah murid.

"Ok dah cukup so dah boleh gerak.", kata jisoo saem.

Mereka pun bergerak menuju ke tempat perkhemahan.

Di dalam bas..

Haera pov

Jahanam punya member. Ade ke patut tinggalkan aku pastu dah pilih member sebelah sendiri. Hmm terpaksa doh aku duduk random.

"Nak duduk mana ehh ? Tak kan nak duduk ngan orang yg aku tak kenal.", gumam haera.

"Woi tak de tempat duduk ke ? Sini lah duduk kat sebelah aku. Aku tak de member ni. Soobin ngan beomgyu duduk depan sana tu.", kata yeonjun.

"Kau cakap aku ke ? Aww thanks babe.", kataku.

"Ehh taklah. Aku cakap ngan tu hah. Budak tepi kau.", kata yeonjun.

Aku pun tengok tepi and ternampak namja yang langgar aku kat kantin. Entahlah sape. Aku lupa nama dia. Even eunna dah bagitau.

"Ish kau ni. Oklah duduklah ngan dia. Aku cari tempat duduk lain.", kataku dengan nada marah lalu meninjau tempat duduk yang kosong.

"Wey sinilah duduk. Aku dah cop tempat kau.", kata hyeri

"That why aku sayang kau.", kataku.

"I know right hahahahahaha.", balas hyeri.

Aku pun duduklah kat tepi hyeri. Aku duduk kat tepi tingkap. Tetiba mamat yeonjun ni toleh belakang.

"Wey duduklah sebelah aku. Aku lonely siak tak de kawan nak borak.", kata yeonjun sambil buat muka cute dia tu.

"Kata nak duduk ngan namja tu. Pergilah duduk ngan dia.", kataku.

"Alaa aku gurau je. Jomlah.", kata yeonjun sambil pout.

"Aku tak nak.", Alaa kau kat depan aku je kan, boleh je kau toleh belakang.", kataku.

Yeonjun pun mengalah. Boleh dikatakan acah merajuk gitue. Alaa minta aku pujuk lah tu. Sape suruh main main tadi.

Dalam perjalanan, aku dan hyeri berborak borak. Sempat juga lah selfie dalam bas. Bila dah takde topik nak borak tu aku pun layan jelah lagu.

End Haera pov





















TBC

Happy Birthday Xiaojun 🦕

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy Birthday Xiaojun 🦕

Camping || Nct DreamWhere stories live. Discover now