Sampai di tapak perkhemahan..
"Ok semua, sila beratur dan berkumpul ikut kumpulan yg saya dah sebut tadi.", kata jisoo saem.
Semua murid sudah berkumpul ikut kumpulan.
"Okay saya nak bagi sikit nasihat. Jangan petik tumbuhan yg ada kat sini. Jangan berpecah takut hilang. Jangan buang sampah merata rata.", kata taehyung saem.
"Okay sekarang kamu boleh pasang khemah. Ambil khemah di depan ni. Satu khemah muat 3-4 orang.", kata Rosé saem.
Semua murid mengambil khemah masing masing.
Haera pov
"Ok sekarang ni kita tidur 3 orang dalam 1 khemah. Takut sempit.", kata yuri. Kitaorang dah ambil khemah tadi. Cantik khemah kitaorang sebab ambil first.
"Kita main batu, gunting, kertas. Kalau sama, tu jadi kumpulan dia.", kata hyeri.
Secara kebetulan kami pilih batu bersama. So aku, hyeri dan eunna satu khemah. Yuna, yuri and nara satu khemah.
Kami pun pasang khemah berjauhan dari pokok. Takut tetiba pokok tumbang ke, ade ular ke kan.
"Yahh tolong aku pasang ni!", kataku bergelut nak masukkan rangka khemah tu.
"Asal tak nak berdiri khemah ni!!", teriak nara.
"Wey ketuk kaki khemah tu kuat sikit.", kata yuna.
"Someone help me, masukkan kaki khemah ni kat tanah ni.", kata eunna.
Bising betul kitaorg buat kerja. Padahal pasang khemah je hahahahahahah.
Tetiba someone datang ngan kawan dia.
"Let me help you." kata someone.
"Ha bagus meh sini tolong.", kataku sambil pasang khemah. Aku tak sempat nak pandang muka dia.
Dia pun tolong kitaorang pasang khemah.
"Yeahh dah siapp!!", teriak eunna.
"Macam budak budak.", kataku sambil ketawa.
"Lama gila korang pasang khemah. Kitaorang dah siap pasang.", kata yuri.
"Kalau aku tak tolong takde nye dah siap. Korang tu duduk je. Yuna sorang yg tolong. Terima kasih pun tak de.", kata yeonjun.
"Aishh yelah yelah. Gomawo. Dah.", kata yuri.
As always pasangan tom and jerry. Hahahahahhahah.
"Yahh thanks sbb tolong pasang.", kataku.
"No problems.", kata namja tu.
"By the way, can i know your name ?", kataku. Ehh berani gile nak tanya nama orang.
"Na Jaemin imnida.", kata namja tu.
"Ohh.. okay i will remember. Saya Lee Haera.", kataku.
"Ehh aku pun tolong juga tau. Tak de ke nak ucap terima kasih.", kata jisung sambil pout.
"Thanks juga.", kataku sambil ketawa.
"Yooww!", kata dreamies yg lain. Tiba tiba datang gi kitaorg.
Kami pun berborak borak dengan dreamies kat tepi khemah yuna. Aku pun bangun nak ambil air kat dalam khemah kami. Haus kan. Tiba tiba geng gedik ni datang.
"Wey, kau asal tergedik gedik ngan jaemin aku!", kata areum sambil tolak aku.
"Kau tu asal pergi sini ?", tengking yuri yg tiba tiba datang.
"Kau sebok asal ? Aku cakap ngan haera bukan kau!", sinis areum.
"Kau memang nak makan kaki aku kan.", marah yuri.
"Sudahlah tu yuri, tak de guna layan orang gila sesat yg ngaku jaemin tu boyfriend dia.", kata aku ngan nada menyampah.
Aku ngan yuri pun berlalu dari situ. Tiba tiba areum mengenggam pergelangan tangan aku. Gila sakit bodo dia genggam kuat. Aku pun toleh ke belakang.
"Kau memang perempuan tak sedar dirikan. Kau tu tak secantik aku. Kau tak layak pun jadi adik felix oppa. Kau tak de hak nak dekat ngan jaemin aku.", kata areum.
"Semua murid, sila berkumpul di sini mengikut kumpulan.", kata namjoo saem."Kau lepaskan tangan aku. Sebelum aku rosakkan muka CANTIK kau tu.", kataku. Sengaja nak tekan perkataan cantik tu. Biar dia sedar sikit. Muka pun macam beruk.
"Kau memang nak-", kata areum. Tangan dia dah naik nak tampar aku. Aku pun redho jelah kalau kena tampar.
"Aihh kenapa tangan dia tak sampai pipi aku pun. Takkan lah lama sangat dia nak tampar aku.", kataku dalam hati.
Aku pun dengan beraninya buka mata and nampak tangan orang tengah halang tangan areum dari tampar aku.
"Jae..Jaemin.. Se.. se.. sebenarnya-", kata areum dengan nada bergetar.
"Haera, gwenchanayo ?", tanya jaemin. Fuhh muka dia macam muka mak hilang anak. Risau gile dia ngan aku.
"Nae. Gwenchana.", kata ku. Jaemin pun pandang areum ngan mata yg tajam.
"Tak bukan macam tu. Haera yg cari pasal dulu.", kata areum. Muka nak nangis pun ade.
Ehh bodo nya. Aku yang mangsa ni kena tuduh. Taupun takut.
"Ehh kau-", belum sempat haera nak cakap tiba tiba tangan aku kena genggam ngan jaemin.
"Murid murid. Sila berkumpul disini.", kata namjoo saem.
"Jom haera. Tak yah layan orang macam tu. Buat sakit mental je.", kata jaemin dan menarik tangan aku berlalu dari situ.
Kami pun berkumpul ikut kumpulan yg telah ditetapkan..
End Haera pov
TBC
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022