ᴘᴀʀᴛ 20

48 8 0
                                    

Waktu yang diberikan sudah habis. Cikgu cikgu pun menuju ke setiap kumpulan untuk rasa makanan.

30 minit kemudian...

"Cikgu dah buat keputusan, and pemenang nya ialah kumpulan 2. Tahniah !!", kata taehyung saem.

"Dah cakap, aku pro bab bab masak ni.", kata nara.

"Yelah eomma. Sebab tu kau eomma aku. Masakan kau perghh. Kalah restaurant.", puji haera.

Puji ke perli tu haera 😂 - author

"Eh kitaorang pun tolong tau.", kata mark, yeonjun, jaemin, soobin serentak.

"Eh tak nak kalah diorang ni.", kata nara.

"Eh mestilah pandai sebab korang semua appa aku hoho.", kata haera.

"Banyak nya appa aku. HAHAHAHAHA. Eomma, pilih mana  satu pujaan hati eomma.", kata haera.

"Adik felix memang macam ni eh ?", kata nara.

"Yess eomma. You don't know me ?", kata haera. Nara malas nak layan haera jadi dia pun berlalu pergi.

"Oii tak ingin aku ada anak macam kau.", kata yeonjun.

"Eh- Aku pun tak ingin ada appa macam kau.", kata haera.

"Mulalah tu gaduh hmm.", kata soobin.

"Kau diam !!", kata yeonjun dan haera serentak. Mereka memandang sesama sendiri.

"Kau jangan nak ikut aku cakap !!", kata yeonjun dan haera serentak sekali lagi.

"Dahlah bagus aku pergi dari sini.", kata soobin. Mark dan jaemin hanya memerhati mereka. Tidak ubah mcm ayah memerhati anak.

"Eh aku yang cakap dulu !! Kau ikut pahal ?", kata haera.

"Ceh tak sedar diri anak ayam.", kata yeonjun.

"Apa kau ckp ?!", kata haera.

"Pekak betul minah ni.", kata yeonjun.

"Kau memang nak kena.", haera menendang kaki yeonjun dengan kuatnya sampai yeonjun mengadu kesakitan.

"Dah lah korang, malu orang nampak tu.", kata yuna yang datang menuju ke arah mereka.

"Dia ni ha, cari pasal dulu.", kata haera.

"Eh aku pula. Kau tu yang cari pasal.", kata yeonjun balik. Yuna hanya pasrah ngan apa yang berlaku di depannya.

Yuna pun mengambil keputusan untuk menarik haera pergi dari situ.

•••••••••••••••••••••••

Malam ni, kami akan mengadakan campfire. So semua berkumpul di depan api. Mark bermain gitar manakala yang lain menyanyi. Mereka juga memanggang mashmallow. Cikgu cikgu semua buat kerja sendiri. Dan hanya memerhati kami dari pondok.

"Main truth or dare jom ?", cadang chenle.

"Ok !!", kata semua pelajar.

"Mula dari yang paling hujung.", kata chenle. Mark hanya pasrah kerana dialah yang paling hujung.

"Truth or dare ?", kata chenle.

"Truth.", kata mark

"Who stole your heart ?", kata chenle.

"Choi nara.", kata mark dengan yakin. Nara sangatlah terkejut. Membahang dah pipi dia.

"Ok so seterusnya, renjun.", kata chenle.

"Truth or dare ?", kata chenle.

"Dare.", jawab renjun.

"Nyanyi kat depan girlfriend kau.", kata chenle. Renjun pun menyanyi kat depan eunna. Eunna ape lagi, dah merahlah muka.

Camping || Nct DreamWhere stories live. Discover now