ᴘᴀʀᴛ 11

67 11 0
                                    

"Okay sekarang kamu boleh rehat sebab malam nanti kita akan adakan walknight (?) di dalam hutan.", kata taehyung saem.

"Okay saem.", kata semua peserta.

"Anak anak kesayangan saya, marilah kita lepak kat dalam khemah.", kata haera.

"Marii makcikk !!", kata candiess serentak

Mereka pun lepak di dalam khemah.

"Wey korang, aku laperr.", kata eunna.

"Kau always lapar tak bertempat.", kata hyeri. Mereka semua ketawa.

"Ha jap, tadi eomma aku ade bungkus makanan.", kata haera.

Haera pun keluar untuk ambil bag dia.

Wey korang, keluar lah dari khemah. Makan kat luar. Kang tak pasal pasal tidur ngan semut.", kata haera.

"Jap aku ambil tikar.", kata yuna.

Mereka pun nikmati makanan yg puan lee bekalkan. Nasiblah banyak. Boleh makan sampai malam ni.

"Ehermm.", kata yeonjun.

"Asal ?", kata yuri.

"Tak delah aku bosan. Nak lepak ngan korang.", kata yeonjun.

"Asal tak lepak ngan soobin and beomgyu ?", tanya nara.

"Diaorang tu tolong cikgu prepare for malam ni.", kata yeonjun.

"Mehh lah makan ngan kitaorg.", kata haera. Yeonjun pun ambil tempat di tepi haera.

"Ceh dalam banyak banyak tempat dia pilih nk duduk kat tepi haera." kata eunna.

"Biarlah. Dia kan isteri aku.", kata yeonjun.

"Ehh bodo, sejak bila aku jadi isteri kau ? Aku tak nak jadi isteri kau even kau melamar aku sekalipun.", kata haera.

"Hahahah perasan.", kata hyeri. Mereka semua ketawa. Yeonjun hanya tersengih sengih.

Skip pukul 4 petang

Semua peserta berkumpul di depan cikgu.

"Sekarang ni kamu mandi. Pukul 6 nanti berkumpul disini balik.", kata jisoo saem.

Mereka semua mandi di sungai berhampiran dengan tapak perkhemahan.

Haera, yuna, yuri, eunna, hyeri dan nara mandi jauh sikit dari orang. Sambil mandi tu, mereka main dalam air. Tiba tiba dreamies datang pergi tempat mereka mandi.

"Hey gurll, bolehkan kitaorang mandi kat sini ?", tanya haechan.

"Mandilah. Sungai ni bukan kitaorang punya pun.", kata yuri. Fuhh ratu savage. Dreamies pun mandi ngan mereka tapi jauh sikitlah.

"Ehh asal tetiba senyap je ?", kata hyeri.

"Entahlah tadi bukan main bising.", kata haera. Haera pun mulakan peperangan air dulu. Tetiba tersimbah jeno. Mereka main guna dayung, tu yg tersimbah.

"Yahh sape simbah aku ?", tanya jeno. Semua orang pandang haera.

"Hehe miannn. Jangan lah marah.", kata haera sambil pout. Jeno datang dekat dengan haera pastu smirk.

"Miannn please don't do anything.", kata haera sambil berundur.

"Babilah batu ni. Masa ni juga nak duduk kat belakang aku.", gumam haera. Jeno smirk dan percik air dekat muka haera.

Haera ketawa dan percik air kat jeno.

"Yahh korang tolonglah. Dahlah tak nampak ape ape ni.", kata haera. Dan bermulalah peperang dalam air.


























TBC
Harini saya rajin.. hehe so saya update

Camping || Nct DreamWhere stories live. Discover now