"Meh sini saya tengok. Buka baju tu.", kata eunna. Renjun pun ingin membuka bajunya.
"Yahh jangan buka baju !! Buka sampai perut jelah takyah buka semua terus.", kata eunna sambil menutup matanya. Renjun pun memakai balik bajunya.
"Dah pakai ?", tanya eunna. Renjun masih diam. Eunna tidak mendengar respon renjun.
"Aishh tengah marahlah ni.", kata eunna dalam hati. Eunna pun membuka matanya dan melihat renjun sudah memakai baju dan membukanya sampai bahagian perut.
"Saya tekan tekan perut awak, kalau sakit cakap.", kata eunna. Eunna pun menekan perut renjun perlahan lahan. Tiada sebarang reaksi dari renjun. Actually renjun tahan je rasa sakit tu.
"Awak ni! Takkan tengah sakit pun still nak merajuk!", eunna terus berdiri. Okay renjun dah mula takut. Tapi still ngan mood merajuk dia. Eunna cuba sabar dan mengawal perasaan marah dia.
"Kalau awak beri kerjasama dengan saya, saya ikut cakap awak. Tak kesahlah cuci baju ke, masak ke. Sukati awak nak suruh saya buat ape. Okay ?", kata eunna. Renjun terus bangun.
"Betul eh ? Jangan menyesal ?", balas renjun. Eunna akhir nya berjaya pujuk si renjun ni.
"Ye. Cakap bahagian mana sakit.", kata eunna.
"Sini.", renjun menunjuk bibirnya sambil membongkok kan badan. Eunna mengambil plaster dan acah nak letak kat bibir renjun.
"Ehh ape kau nak buat ?", kata renjun dan terus tegakkan badan. Ehh mentang mentang tinggi.
"Kata sakit. Saya nak letak plasterlah.", balas eunna. Kejam eunna. Eunna yg pendek ni cuba untuk menampal plaster pada bibir renjun.
Malangnya kaki eunna terseliuh. Renjun sempat peluk eunna supaya tak jatuh.
"Mian. Kalau dah tak sakit, saya masuk khemah dulu.", kata eunna. Eunna pun berjalan pergi.
Eunna rasa kakinya sakit dan berhenti di tengah jalan. Eunna pun duduk di tanah dan mengurut kakinya sebentar. Renjun menuju ke arah eunna.
Renjun memapah eunna dan berjalan menuju ke meja.
A/N: Meja yang memang dikhaskan kalau kita pergi berkelah kat sungai.
Eunna pun duduk di bangku. Renjun membuka peti kecemasan dan mengambil minyak urut. (Hyeri yang letak kat situ, takut terseliuh)
Renjun sapu minyak pada pergelangan kaki eunna. Renjun mengurut kaki eunna.
"Sakit.", eunna menarik kakinya.
"Tahanlah. Esok mesti dah ok.", kata renjun. Renjun menarik kaki eunna dan sambung mengurut.
"Dah. Cubalah gerakkan kaki.", kata renjun. Eunna pun menggerakkan kakinya. Dah tak rasa sakit sangat.
"Btw perut tu okay ke ? Meh sini saya tengok.", kata eunna. Eunna pun menekan perut renjun lagi.
"Sakit ?", tanya eunna.
"Sikit.", kata renjun. Eunna pun ambil pek ais dan meletakkan di perut renjun. Setelah selesai, eunna pun menyimpan semuanya kembali.
"Dah. Okay awak nak ape ? Nanti saya ikut cakap awak.", kata eunna. Eunna tak lupakan janji.
"Aku nak kau jadi girlfriend aku.", kata renjun. Eunna terkejut dengan ayat renjun.
"Huh ?", kata eunna.
"Be my girl, kim eunna.", kata renjun lagi.
"Kenapa tiba tiba ?", tanya eunna.
"Sebab aku suka kau.", sahut renjun.
"Sejak bila ?", tanya eunna lagi.
"Sejak kita jumpa kat rumah hantu.", kata renjun.
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022