Seminggu kemudian..
Mereka pun mengemas barang. Harini mereka balik.
"Dah siap kemas barang, sila bersihkan tempat ini ya.", kata taehyung saem.
"Naee !!", kata semua peserta.
Selesai berkemas, mereka pun mengemas tempat perkhemahan itu.
"Eyy tengok tu, sejak dah couple ni asyik berkepit je.", kata yuri.
"Yelah kan.", kata nara kuat kuat.
"Ha kantoii ngumpat kitaorg. Dah tau single, cari partner.", kata haera.
"Tah. Partner dah ada depan mata.", kata jaemin. Mark tersentap. Dia tau jaemin mention dia. Nara apa lagi, malulah.
"Ha tau malu, lain kali jangan ngumpat kuat kuat, kan jaemin ?", kata haera.
"Yelah kan, princess.", kata jaemin.
"Urhh princess.", kata haechan meluat.
"Kau diam. Sebelum aku sumbat sampah ni kat mulut kau.", kata haera sambil menunjukkan sampah depan mata haechan.
"Yuna, dia nak kau panggil dia baby tu. Sebab tu dengki semacam.", kata jaemin. Yuna blushing.
"YARHHH", bentak haechan. Semua ketawa. Diorg pun ape lagi, malulah jawabnya.
Selesai mengemas, mereka berjalan menuju ke perhentian bas. Bila bas dah sampai tu, jaemin dan haera duduk bersama. hyeri dan jisung, yuna dan haechan, yuri dan jeno, eunna dan renjun, mark duduk dengan chenle. Nara keseorangan.
"Can i sit here ?", kata mark.
"Duduklah.", kata nara.
Dan keadaan pun senyap seketika.
"Can i say something.", tanya nara.
"Sure.", balas mark.
"I- i actually love u too but i'm to shy to say it.", kata nara. Muka dah merah dah.
"Sejak bila ?", tanya mark.
"I don't know. Tetiba bila awak dekat ngan saya, saya rasa lain.", kata nara.
"How about you ? Sejak bila awak suka saya ?", tanya nara.
"I saw u sing at the rooftop school. Your voice are so sweet. Then i feel like i like u.", kata mark sambil mengusap tengkuk belakang.
"So wanna be my girlfriend ?", kata mark.
"Yes !!", kata nara tanpa ragu.
"Kuat betul eh cakap sampai orang belakang pun dengar.", kata haera. Nara tersengih malu.
"Wahh bro, congrats !!", kata jaemin. Mark hanya menayangkan senyuman. Yelah tak tau nak cakap ape.
"Mark gonna be my appa~", usik haera.
"And i'm your husband right ?", kata jaemin.
"YAHH, we are still kids.", haera memukul bahu jaemin.
"I know u want me to be your husband right ? And we are not kids, babe. Tahun depan dah habis sekolah.", kata jaemin.
"You are mine forever~", jaemin berbisik.
Haera blushing.
"So cute when u are shy.", usik jaemin. Makinlah muka haera merah.
End up, haera pandang luar tingkap sambil memasang lagu. Mestilah guna earphones.
Sedar tak sedar, haera tertidur. Kepalanya di atas bahu jaemin.
"Aww so pretty when she sleep.", kata jaemin. Jaemin pun meletakkan kepalanya di atas kepala haera. Dan mereka dua pun tertidur.
Tanpa sedar, yuri mengambil gambar mereka.
Dan bas pun sampai di sekolah.
"Princess, wake up. Kita dah sampai.", kata jaemin. Haera pun bangun dengan muka blur.
"Oh dah sampai.", kata haera. Mereka pun bangun dan turun ke bawah. Mereka semua mengambil beg dibawah.
"Oppaaaaaa !!", haera melambai ke arah felix bila nampak felix yang menjemputnya.
Felix pun menuju ke arah nya. Nak tolong adik dia angkat barang.
Banyak lah pelajar perempuan yang berbisik. Biasalah felix.
Jaemin ? Terus dilupakan haera. Kesian jaemin tu.
"Oppa, nanti kita singgah Starbucks.", kata haera.
"Iye lah.", kata Felix.
"Oppa.", kata haera lagi.
"Apa lagi kau nak ?", kata felix.
"Nak pergi kawan jap. Oppa tolong angkat barang ni.", haera menyerahkan semua barangnya ke felix. Felix dengan pasrah mengangkat semuanya. Haera berlari anak menuju ke arah jaemin.
"Jaemin !!", jerit haera.
"Yes princess ?", kata jaemin. Secara tiba tiba haera memeluk jaemin. Jaemin agak terkejut. Dia pun memeluk haera balik.
"Kenapa ni ?", kata jaemin.
"Tak de lah, saje nak peluk.", kata haera. Haera pun melepaskan pelukan. Dia perasan semua mata tertumpu pada mereka.
Areum ? Dia dah tak kacau haera lagi sebab jaemin dah bagi amaran.
"Esok date nak ?", ajak jaemin.
"Nak nak !!", kata haera teruja.
"Dah lah, kesian felix hyung tu tunggu awak. Pergilah balik.", kata jaemin.
"Byee jaemin !!", lambai haera.
"Byee princess.", lambai jaemin balik.
Sejak dari itu, jaemin dan haera adalah couple paling hot di sekolah. Dreamies yang lain pun couple juga, chenle je still single.
Tak pelah chenle, readers kan ada 🤭.
The End
sorry lah if ending dia macam ni. Serious talk, saya kehabisan idea 😭.
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022