ᴘᴀʀᴛ 7

82 13 0
                                    

Kringggg !! Bunyi jam loceng haera berbunyi menandakan jam pukul 5.45 a.m. Haera pun bangun dan menutup jam loceng nya.

Haera bangun lalu menuju ke bilik mandi. Selesai mandi, Haera memakai baju t-shirt bulan sabit merah dan seluar tracksuits. Haera dan kawan dia ahli bulan sabit merah.

Selesai pakai pakaian, Haera pun turun sarapan. Jam menunjukan pukul 6.20 a.m.

"Morning eomma, appa !", kata haera berlari anak menuruni tangga.

"Morning sweetie.", sahut puan lee dan encik lee.

"Meh aera tolong eomma sediakan sarapan.", kata haera.

Haera pun menolong puan lee sediakan sarapan. Haera membuat air milo dan roti bakar. Puan lee menyediakan bekalan untuk haera pergi ke camping. Encik lee duduk di sofa sambil tengok tv.

"Morning eomma, appa.", kata felix sambil turun dari tangga.

"Morning dear. Panggil appa kamu. Sarapan dah siap.", kata puan lee.

"Appa jom makan.", kata felix.

Felix dan encik lee pun duduk di kerusi.

Mereka pun bersarapan. Selesai makan, haera dan felix naik untuk ambil beg camping haera.

Mereka pun masukan beg camping haera ke dalam kereta encik lee. Harini encik lee hantar haera dan felix ke sekolah.

"Annyeong eomma !", kata felix dan haera dari luar.

"Annyeong chagi.", kata encik lee lalu kiss pipi puan lee.

"Hati hati jalan.", kata puan lee.

Sampai di sekolah

Encik lee dan felix mengangkat barang haera dari kereta.

"Annyeong appa.", kata felix dan haera.

"Annyeong.", kata encik lee.

Felix menolong haera mengangkat barang sampai ke tapak berkumpul. Yuna, yuri, hyeri dan eunna dah sampai kat situ.

"Oppa nak masuk kelas. Jaga diri bila dah kat sana.", kata felix.

"Aera bukan budak kecil lah. Dah shu shu masuk kelas.", sahut haera sambil menolak abangnya pergi.

"KORANGGG !!", jerit nara dari belakang sambil berlari menuju ke arah kawan kawannya.

Nara tak nampak ade longkang di depan dia. Nara pun jatuh.

"ARHHHGGHHHHH !", jerit nara.

Haera, yuna, yuri, hyeri dan eunna pun berlari menuju ke tempat nara jatuh.

"Yahh punyalah besar longkang tu.", kata yuri sambil ketawa. Eunna, haera, hyeri dan yuna pun ikut ketawa.

"Gelak gelak. Bagus tak yah datang sini kalau tak nak tolong.", kata nara.

Haera dan yuri pun menolong nara naik. Nasiblah longkang tu tak dalam.

"Jom gi sana. Aku rawat kau.", kata yuna.

Eunna dan yuna papah nara. Hyeri pun mencuci luka nara. Yuna meletakkan plaster di siku dan lutut nara yang cedera.

Selesai merawat nara, mereka pun menuju ke tapak berkumpul.





















TBC
lupa nk update masa mark birthday 😭

Camping || Nct DreamWhere stories live. Discover now