Haera and jaemin pov
"Kita dah sampai, jadi kamu kira sampai 10 baru boleh buka penutup mata.", kata rosé saem.
1
.....
2
.....
3
.....
4
.....
5
.....
6
.....
7
.....
8
.....
9
.....
10
....."Dah boleh buka penutup mata enn ?", tanya haera.
"Dah lh kn, sbb saem suruh kira sampai 10 je.", kata jaemin.
Jaemin dah buka penutup mata dia. Dia tengok haera tengah bergelut buka dengan satu tangan. Tangan lagi satu kan kena ikat sekali ngan tangan jaemin. Jaemin ketawa kecil tengok haera.
"Sini aku tolong.", kata jaemin. Jaemin pun tolong haera buka penutup mata dia. Bila haera buka mata, dia tengok jaemin terlalu dekat ngan dia.
"Aihh, wae jantung aku berdegup laju sangat ni.", kata haera didalam hati.
"Ermm kita nk mula dari mana ?", tanya haera.
"Kiss.", kata jaemin sambil tunjuk bibirnya.
"Aishh main mainlah.", kata haera sambil pukul bahu jaemin.
"Auchh. Sakitt.", kata jaemin sambil usap bahu dia.
"Aikk pukul sikit pun sakit. Gedik betul.", ketawa haera.
"Jom mula dari sana.", tunjuk jaemin.
Jaemin dan haera pun berjalan mencari jalan keluar. Tak lupa juga kami menandakan arah jalan kami dan melihat tanda di pokok. Mestilah bawa touch light.
"Jaemin, knp saya rasa kita berjalan terlalu jauh ?", tanya haera.
"Haah kan.", jawab jaemin.
"Entah entah, kita dah sesat.", kata haera ketakutan.
"Tak delah. Kita tak sesat.", jaemin tenangkan haera. Jaemin pun suluh pokok sbb nk tengok tanda yg cg ckp. Jaemin sedar sudah tiada tanda. Tapi dia tak bagitau haera sbb dia taknak haera takut and panik.
"Eommaa!!", jerit haera ketakutan apabila terdengar bunyi yg menakutkan dia. Haera terpeluk tangan jaemin secara automatik sbb terlalu takut.
"It's okay sweetheart. Aku ade kat sini.", jaemin peluk haera untuk tenangkan dia.
Haera sedar akan kedudukan dia dan cepat cepat betulkan posisi. "Mian. Tak sengaja.", kata haera sambil menundukkn kepala. Gile tak malu tetiba peluk tangan org.
"Eeeeii comel je dia.", gumam jaemin. "Ahh it's okay, aku tau kau takut. Jom jalan." kata jaemin.
Haera dan jaemin dengar bunyi burung hantu masa berjalan. "Eommaaa!!", kata haera lagi dan peluk tubuh jaemin secara automatik. Kali ni haera menangis sbb dah terlalu takut.
"Bunyi burung hantu je pun.", ketawa jaemin. Jaemin perasan bahawa haera menangis sbb dengar bunyi tangisan haera.
"Yahh, jgn nangis. Aku minta maaf sbb gelak kau.", kata jaemin panik. Haera terduduk dan diikuti dengan jaemin. Tangan diorg kan kena ikat sbb tu terduduk bersama.
"Aku.. hiks... takut.. hikss..", kata haera teresak esak menangis.
"Tak pe, aku ade ngn kau. Aku tak kan tinggalkan kau.", kata jaemin sambil peluk haera lalu mengusap belakang badan haera.
"Nugu ?", kata someone.
End Haera and Jaemin Pov
TBC
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022