Satu minggu kemudian..
Haera pov
Yeahh finally esok pergi perkhemahan. Hmm first time ni pergi berkhemah. Kenapalah felix tak nak ikut.
(Bunyi ketukan pintu)
"Boleh oppa masuk ?", tanya felix dari luar bilik aku."Ye.", jawabku.
"Buat ape tu~", kata felix.
"Kemas barang. Esok kan nak pergi berkhemah.", sahutku. Malaslah nk gaduh ngan felix. Sampai esok barang ni belum kemas kang.
"Nak oppa tolong ?", kata felix.
"Ha baguslah. Lagipun aera tak tau berapa banyak barang yg perlu dibawa. Nah ni list barang yg cikgu bagi.", kataku sambil menghulurkan list barang yg perlu dibawa itu.
Felix pun mula mengemas barang aku. Jaranglah tengok dia nak tolong aku. Hehe.
Aku pun pergi ke almari. Aku pilih baju berlengan panjang, t-shirt dan seluar tracksuits untuk dibawa. Memandangkan berkhemah cuma 5 hari so aku bawa 10 helai pakaian. Banyak kan. Padahal boleh cuci kat sungai. Aku bawa banyak pun untuk spare. Mana tau tetiba pakaian basah untuk setengah hari. Boleh ganti lagi kan.
"Dah siap. Kau dah kemas baju ?", kata felix.
"Dah. Shu shu nak tido. Jangan lupa tutup pintu sekali ngan lampu.", kataku lalu menuju ke katil.
"Goodnight monyet.", kata felix lalu menutup pintu.
"Ye beruk.", sahutku. Entah dia dengar ke tak.
"Tak sabarnya esok.", kataku. Aku berguling guling di atas katil lalu tertidur.
End Haera Pov
Jaemin pov
"Hmm nak bawa ape ehh for camping ?", kataku.
Mesti korang tertanya tanya kan macam mana jaemin boleh ikut. Meh kita flashback.
Flashback
Aku nak pergi tandas, kebetulan pula haera ngan kawan dia keluar dari kelas so aku ikutlah.
Aku tengok dia masuk bilik guru.
"Hmm ape dia buat kat bilik guru ? Bagus aku ikut.", kataku.
Aku pun bukalah pintu bilik guru and aku nampak dia pergi meja Jisoo Saem.
"Mesti dia nak ambil borang. Jisoo Saem kan penganjur camping ni.", kataku dalam hati.
Tekaan ku betul. Haera ambil borang tu. Dia mesti nak join camping. Aku pun pergilah kat meja jisoo saem juga.
"Jisoo saem, ade lagi tak borang camping tu ?", kataku.
"Of course ade. Kamu nak ikut ?", tanya jisoo saem.
"Yeah. Nak 7 tau. Kawan saya pun nak ikut.", kataku. Ehh pandai pandai lak aku. Tak pelah kalau diorang tak nak, pulangkan lah.
"Jisoo saem, kami masuk kelas dulu.", kata kawan haera.
"Okay.", balas jisoo saem.
"Hah nah ni dia. Jangan hantar lambat tau. Hari khamis ni ade taklimat so sebelum hari khamis kamu hantar.", kata jisoo saem.
"Baiklah saem. Saya masuk kelas dulu.", kataku lalu berlalu dari situ.
End flashback
Okay so kita bawa baju lengan panjang ngan seluar tracksuits. Baju lengan pendek untuk pagi. Barang lain dah kemas. Okay settle.
Aku pun menuju ke katil ku lalu tidur.
End Jaemin Pov
TBC
I know part ni bosan. Xpe part seterusnya saya janji dia best.
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022