Eunna, hyeri, yuri dan nara sudah sampai di tapak perkhemahan mereka.
"Wey korang, kenapa yuna ngan haera belum sampai.", kata hyeri dengan nada risau.
"Ye doh. Jom report kat saem.", kata eunna risau.
"Tak pe haechan and jaemin ada ngan diorang. Mestilah diorang akan jaga yuna dan haera.", kata nara.
"Kita tunggu sampai dua jam. Kalau dah lebih tu kita report kat saem.", kata yuri.
Mereka pun menunggu dengan keadaan risau dan gelisah.
Jaemin, Haera, Haechan dan Yuna pov..
Jaemin semakin dekat dengan muka haera. Haera hanya diam di tempatnya.
"Ahh, asal ngan jantung aku ni ? Berhentilah berdegup laju.", kata haera dalam hati.
Jaemin mengambil bunga di belakang rambut haera. Muka haera dah merah kerana malu.
"Kenapa muka kau merah ?", tanya jaemin apabila perasan muka haera berubah.
"Huh ?", kata haera blur. Jaemin mendekatkan badannya sampai tiada space untuk mereka. Haera terkejut.
"Kau ingat aku nak kiss kau ehh ? Kalau kau nak, aku boleh je kiss sekarang.", bisik jaemin.
"Yahhh, awak jangan berani curi first kiss saya !!", marah haera sambil tolak jaemin dengan kuat. Jaemin pun jatuh kebelakang diikuti dengan haera. Haera terjatuh ke atas badan jaemin. Tangan jaemin secara automatik memegang pinggang haera agar haera tidak terjatuh. Mereka bertentang mata selama beberapa saat. Haera ingin bangun.
"Jangan bergerak. Stay macam ni dulu.", kata jaemin. Haera memberontak nak lepas daripada jaemin.
"Aku kiss kang.", kata jaemin. Haera pun tak boleh nak buat ape ape so dia diam jelah.
"Aishh kenapalh tangan ni mesti diikat. Nyesal tolak dia kuat sangat tadi.", haera mengeluh dalam hati.
"Yuna, tengoklah pasangan tu.", kata haechan. Yuna pun menoleh dan melihat posisi mereka.
"Ambil gambar cepat.", kata haechan. Yuna pun mengambil gambar mereka. Yuna pun menunjuk gambar itu kepada haechan.
"Nanti send kat aku tau.", kata haechan.
"Tapi saya tak de number awak.", kata yuna. Haechan pun mengambil handphone yuna dan menaip nombornya di situ.
"Dah.", kata haechan. Yuna pun melihat contact haechan. Haechan menaip dirinya sebagai 'Yuna boyfriend ❤️'. Yuna terdiam sekejap.
"Dia ni suka aku ke ?", kata yuna dalam hati. Yuna pun menyimpan handphone nya ke dalam poket seluar.
"Nak kacau ke ?", kata yuna. Haechan menggeleng.
"Aku ada idea.", kata haechan.
"Ape dia ?", tanya yuna.
"Sini dekat sikit. Nak bisik.", kata haechan. Yuna pun mendekati haechan. Haechan mencium pipi yuna sekilas. Yuna terkejut dan masih beku di tempat dia. Muka yuna dah merah.
"Ahh mian...", kata haechan sambil memegang belakang lehernya. Haechan tidak berani mencuri first kiss yuna. Jadi dia mencium pipi yuna. Yuna hanya diam tidak berkata apa apa.
"Ok ni rancangan yang betul betul punya.", kata haechan.
"Awak jangan nak main main lagi.", marah yuna. Yuna takdelah marah sangat just malu je.
"Tak, janji.", kata haechan. "Kau panggil haera pastu kau toleh ke belakang. Buat buat macam tak nampak ape ape.", kata haechan memberi cadangan. Yuna pun memberi isyarat ok. Yuna berpaling pada pokok bunga itu semula. Mulakan lakonan yg telah dirancang.
"Haera...", kata yuna dan toleh ke belakang. Haechan pun ikut toleh ke arah haera dan jaemin.
"Yahh ape yang korang buat ?!", teriak haechan. Haechan kalau berlakon memang power.
Haera dan jaemin pun membetulkan posisi mereka. Kedua dua berasa malu ngan tindakan tadi.
"Awaklah ni !", marah haera. Haera memukul lengan jaemin dengan kuat.
"Mian..", kata jaemin lalu mengusap(?) tengkuk nya.
"Dah jom jalan. Tak de gunanya korang gaduh.", kata haechan. Mereka pun berjalan pergi dari tempat yg indah itu.
TBC
Extra update ;)
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022