ᴘᴀʀᴛ 16

66 11 0
                                    

Sudah pukul 10.00 p.m. tapi haera, jaemin, yuna dan haechan masih belum sampai. Tepat dua jam dan yg lain semua sudah sampai.

"Ada yang belum sampai ?", kata taehyung saem.

"Ada saem. Yuna, haera, jaemin dan haechan.", kata yuri sambil mengangkat tangannya.

"Hurmm.. kita tunggu lagi 15 minit. Kalau mereka still belum sampai, kami akan cari mereka.", kata taehyung saem. Muka cikgu cikgu disitu agak risau.

15 minit berlalu...

"Hurmm nampaknya kami kena cari mereka. Kamu disini duduk dengan jisoo saem dan rosé saem. Saya dan jimin saem akan mencari mereka.", kata taehyung saem.

"Kami nak ikut saem.", kata renjun dan jeno yg sudah mengangkat tangan.

"Ok baiklah. Tapi kamu kena stay dengan kami jangan pergi mana mana.", kata taehyung saem. Mereka pun mengambil touch light dan telefon kecemasan(?) agar boleh digunakan untuk menghubungi pihak berkuasa jika berlaku ape ape. Maklumlah kat hutan mana ada line.

Ade sesuatu di semak samun itu. Jisung perasan akan bunyi di semak samun itu. Jisung memberitahu chenle kerana terlalu takut.

"Kami dah sampai !!", kata haera, yuna, jaemin dan haechan serentak. Jisung dan chenle sempat terkejut dan berpelukan.

"Ehh korang asal berpeluk ?", kata haechan. Chenle dan jisung saling berpandangan dan menolak badan masing masing. Yang lain hanya ketawa.

Haera, yuna, haechan dan jaemin menuju ke arah jisoo saem untuk memotong ikatan tali di tangan mereka. Mereka juga diperiksa agar tiada kecederaan di mana mana. Selesai itu, mereka duduk mengikut kumpulan yg telah ditetapkan.

"Okay sekarang, boleh masuk tidur. Sudah pukul 11.00 p.m. Esok berkumpul disini pukul 7.30 a.m. Selamat malam semua.", kata rosé saem.

"Selamat malam saem.", kata semua peserta. Semua peserta masuk ke dalam khemah masing masing.

"Goodnight. Sayang anda.", kata haera lalu membuat flying kiss kepada yuna, yuri dan nara.

"Goodnight.", balas yuna, yuri dan nara. Mereka pun terus masuk kedalam khemah.

"Haera, Hyeri... Aku tak dapat tidurlah.", kata eunna lalu bangun dan duduk menghadap haera dan hyeri. Haera dan hyeri pun bangun.

"Habis tu, kau nak buat ape ? Nak main handphone pun tiada signal.", kata hyeri. Haera hanya mengganguk setuju.

"Aku keluar sekejaplah nak ambil angin malam.", kata eunna.

"Nak ikutt !!", kata haera dengan teruja.

"Habis tu aku ngan sapelah kat khemah ni ?", tanya hyeri.

"Soranglah.", balas eunna.

"Tak jadilah ikut. Aku teman hyeri kat sini. Kau pergilah. Kalau kau takut, kau ajak yuna, yuri atau nara. Tapi jangan jauh tauu.", kata haera.

"Ye.", balas eunna.

Eunna pun keluar dari khemah dan berjalan jalan di sekitar tapak perkhemahan. Eunna nampak sosok tubuh orang di depan. Eunna takut jikalau itu 'sesuatu'. Jadi eunna pun cuba memberanikan diri untuk ke sana.

"Ermm hello...", kata eunna. Eunna berdoa di dalam hati. Takut kalau 'sesuatu' itu serang dia. Orang itu pun berpaling dan terkejut melihat eunna yang masih diluar.

"Ehh eunna.. Kenapa masih kat luar ? Sejuk ni. Nanti kan kau sakit.", kata orang itu. Eunna terkejut.

"Lahh renjun rupanya... Ingatkan 'sesuatu'.", kata eunna menarik nafas lega.

Camping || Nct DreamWhere stories live. Discover now