Haechan and Yuna pov
Kitaorg dh dekat dlm hutan. Dari tadi sampai sekarang kitaorg still kat tempat yg sama. Dua dua diam tak nk buka mulut.
"Ehemm.", haechan berdehem.
"Urmm, so bila kita nk jalan ? Nak ikut arah mana ?", tanya yuna.
"Kita ikut arah sini.", tunjuk haechan.
Masa jalan pun, kami diam je. Tak de topik nak borak. Kami terdengar bunyi burung hantu.
"Eommaaa!!", jerit haechan dan yuna sambil berpeluk antara satu sama lain.
"Ahh mian.", kata kami serentak. Kami pun betulkan posisi kedudukan. Keadaan pun diam kembali. Haechan dan Yuna rasa akward and malu.
"Yuna...", kata haechan.
"Hmmm..", jawab yuna.
"Kau dengar tak bunyi orang menangis ?", kata haechan.
"Saya dengar dari tadi, saya biarkn je.", kata yuna.
"Bunyi dia datang dari sana. Jom pergi.", kata haechan.
"Tak nak.", kata yuna ketakutan. Yuna menarik tangan haechan berharap agar haechan tak pergi ke tempat tu.
"It's okay. Aku ade. Kalau tu 'benda' kita lari cepat cepat ok.", kata haechan.
"Nugu ?", haechan cuba memberanikan diri untuk menegur.
End haechan dan yuna pov
No one pov
"Nugu ?", kata haechan.
"Ehh mcm suara haechan.", kata jaemin. Jaemin still tak tau yg tu haechan.
"Hey sweetie, sudahlh nangis tu. Kalau takut, pegang tangan aku. Peluk kuat kuat. Jom kita jalan.", pujuk jaemin.
Haera pun dengar ckp jaemin. Fuhh haera yg degil dan keras kepala ni patuh ngn arahan jaemin tanpa membantah.
Jaemin nampak sosok tubuh org itu makin dekat. Jaemin pun suruh haera duduk di belakang dia. Kelibat haechan tengah menyuluh guna touch light tu dilihat jaemin.
"Jaemin ? Is that you ?", kata haechan.
Haera yg di belakang jaemin terdengar suara org itu menegur jaemin.
Haera melihat yuna sedang menyorok di belakang lelaki. Lelaki tu haera tak kenal.
"Yuna ?", kata haera. Yuna pun jenguk org yg panggil dia tadi. Yuna nampak haera.
"Haeraa !!", kata yuna. Haera pun berlari ke arah yuna. Haera teruja sangat sampai lupa yg tangan dia dengan jaemin kena ikat. Jaemin pun ikut ditarik oleh haera.
"My babyy, gwenchanayo ? Kenapa mata bengkak macam baru lepas nangis ?", kata yuna sambil peluk haera guna satu tangan. Tangan yuna dan haechan pun kena ikat. Sebab tu yuna peluk haera guna tangan sebelah je.
"Tak delah. Nanti haera cerita.", kata haera.
"Dah jom kita cari jalan keluar.", kata haechan.
"Jom.", kata jaemin.
Sepanjang perjalanan, yuna dan haechan kat depan, haera dan jaemin mengikut diorg dari belakang. Tiba tiba, sampai kat tempat yang sangat cantik. Ada air terjun, kelip kelip dan pokok bunga.
"Aku rasa kita dah jauh sangat ni.", kata jaemin.
"Yelah kan.", kata haechan.
"Wahh cantiknya.", kata haera. Haera sempat duduk dan bermain air. Jaemin pun ikut terduduk dan perhati je haera main air.
"Ahhh kiyowoo.", kata jaemin dalam hati.
"Bunga ni uniklah.", kata yuna. Yuna pergi ke arah bunga itu dan menyentuh bunga tu. Haechan pun ikut jelah. Dah kena ikat tangan.
"Cantiknya.", kata yuna yg tertarik ngan bunga itu. Haechan hanya perhati gelagat yuna.
"Cantik macam awak.", kata haechan.
"Huh ?", kata yuna berpaling pada haechan. Yuna sedar yang haechan dari tadi perhatikan dia.
"Ahh nothing..", kata haechan sambil menyentuh tengkuknya.
"Kejap...", kata jaemin. Muka jaemin makin mendekati haera. Haera terkejut dengan perbuatan jaemin.
Makin dekat..
Dan dekat..
Dah tak de space nak bergerak...
TBC
YOU ARE READING
Camping || Nct Dream
FanfictionStart dari terlanggar di kantin muncul perasaan yang tidak pernah dia rasakan. Dan siapa sangka orang itu mencuri hatinya. Start : 1 July 2021 End : 15 feb 2022