7

16.3K 156 4
                                    

×sorry for the late update + thank you for still supporting me

:) really appreciate each one of my readers.

_______________

sambungan

Emm.. aroma rumah baru lepas kena halau dari rumah sendiri memang asyik.

Beg sandang dengan beg roda aku letak tepi tangga. Well, not bad la rumah yang Aqil cari ni. Tak kecik tapi memang besar untuk aku sorang tinggal. Dahlah 2 tingkat pulak tu. Huhu..

"Fuh bukan main berat eh barang dalam kotak ni" termengah-mengah mamat tu tepi aku.

Eh kau yang beria nak angkat sangat tadi. Banyak komplen pulak. Aku buat tak tahu je, malas nak layan.

"Ain suka tak rumah ni?" Kerusi kayu di ruang tengah ditarik ke tepi aku dan dia duduk.

Gila tak suka!

Aku sengih. Laju kepala aku angguk. Dah ada tempat berteduh pun aku dah bersyukur gila. Lagipun jauh jugak rumah ni dari rumah mama. So it's better la rasanya.. kan?

"Erm.. abang, berapa sewa rumah ni?" Risau pulak aku. Aku bukan kerja pun. Belajar online pun macam tak belajar je.

"Jangan risau, tak mahal pun
Sebulan 180 ringgit je tapi Ain kena bayar sendiri la" Aqil mengganguk yakin. Selamba ayat tu keluar dari mulut dia.

Hey aku ni adik kau tau tak! Wei.. aduh aku kena kerja semula la ni cerita dia.

"Ain!"

Serentak aku dengan Aqil toleh pandang pintu utama.

Eh papa!

Laju kaki aku mengorak langkah berlari ke arah papa. Satu pelukan erat aku hadiahkan pada dia.

"Ingat papa tak dapat datang tadi" muncung bibir aku. Konon merajuk la tu..

"Mana boleh tak datang, papa nak tengok anak dara papa ni pindah rumah. Dah besar, dah pandai jaga diri. Kan, Aqil?" Papa tersenyum. Tangan naik menepuk-nepuk perlahan bahu aku seakan merestu.

"Yea, Aqil boleh tengok-tengokkan Ain" Abang mencelah. Bibirnya tersenyum sumbing sambil mata kuyu dia merenung ke arah aku.

oh shet! menggoda.

Argh no Ain! Big no. He's your brother.

Fuh.. aku lepaskan satu keluhan ringkas sebelum dengan segera melemparkan satu senyuman kecil.

"Jom abang tunjuk tingkat atas?" Abang menghulurkan tangan ke arah aku.

Ha? Aku terpinga. Tapi..

"Haah, pergilah kamu berdua. Papa nak pergi beli makanan tengah hari untuk mama dulu. Nanti kalau lambat, bising pulak dia" Sempat papa kiss pipi aku sebelum beredar semula.

What? cepatnya! Ala.. Mulut aku mula muncung sedepa.

"Ain sara, dengar tak apa abang cakap ni?" Aqil mengoyangkan tangannya beberapa kali dihadapan aku memberi isyarat supaya aku menyambut tangannya.

Alamak, ki-kita je ke?

Err.. Aku sengih.

ADIKWhere stories live. Discover now