"Hey Aqil!" Aku sudah bercekak pinggang di hadapan pintu bilik mamat mata kuyu tu.
Fyi, nasib baik mama balik tengah hari tadi. Dapatlah aku keluar turun bawah tapi tahu-tahu je bila turun semua orang tak ada. Aqil dengan papa pun tinggalkan aku.
Sampai hati.. sob sob .
"Yes?" Aqil yang sedang ralit menaip pada laptop di atas meja, angkat muka pandang aku.
Maigod.. dia pakai cermin mata gais! Uish, macam dad-dy.
De hell?! Ain jangan buat gila la..
Kepala aku menggeleng laju. Mengusir anasir jahat yang semakin membuas. Kepala hotak kau.
"Ain?" Kening sebelah Aqil diangkat. Pelik agaknya tengok aku yang tiba-tiba geleng kepala.
Heh.. aku sengih. "Abang buat apa tu?" Sebelah kaki aku langkah melepasi bendul pintu.
"Kerja" Balas lelaki itu ringkas dan menyambung kembali menaip.
Beberapa saat aku tunggu, abang masih khusyuk menaip. Heh, peluang. Aku gigit bibir sambil tersenyum.
Sebelah lagi kaki aku melangkah masuk bilik abang. Woo, first time weh jejak kaki kat bilik dia. Mata aku mula memerhatikan setiap sudut bilik Aqil.
Pandai dia kemas.. nampak la matang. Hahah.
"Abang busy ke?"
"Hm"
Hm je? Aku mencebik. Lantas aku berjalan mendekati abang. Bahu kirinya aku sentuh.
"Eh ain!" Aqil beranjak ke belakang. Muka mamat tu dah pucat..
Ni apasal pulak terkejut sangat ni? Pegang bahu je pun. Aku berkerut.
"Ain nak apa? Abang sibuk" Suara Aqil sedikit kasar menegur.
"Abang janganlah marah-marah, nanti cepat tua. Takde siapa nak kat abang nanti" aku hadiahkan sengih 10 sen aku. Mata aku menjeling pada skrin laptop.
"Oh ye ke? Kalau macam tu abang amik Ain jela nanti" satu senyuman penuh makna dilempar pada aku sebelum mata Aqil kembali pada skrin laptop.
What the heck?!
Aku kemam bibir. Abang nak amik aku?! Aku?! Hehe cun jugak.
"Ha yang sengih sorang-sorang tu dah kenapa?"
Tidak sedar aku kini Aqil sudah berdiri betul-betul di hadapan aku. Terus mati senyuman aku.
Perasaan gugup perlahan-lahan mula menguasai diri aku. Oh shet.. asal dekat sangat ni..
Ha tulah, gatai lagi Ain..
Aku berundur selangkah ke belakang. Gulp!
"Ain suka abang ke?"
Zup! Tudia soalan maut mai. Aku telan air liur. Apa benda pulak mamat ni tanya malam-malam buta ni..
"Ab-abang cak-cakap ape ni?" Tangan aku naik pegang dada yang sudah berdebar laju.
Ya Allah.. rasa macam semput pulak dah ni. Argh!
"Ain?" Aqil turunkan cermin mata ke atas hidung. Dia dekatkan wajah depan muka aku, paksa aku tengok mata dia yang cantik tu.
Oh tidak! Muka aku mula berbahang. Aa nak nangis..
Wajah Aqil yang begitu dekat menyebabkan aku dapat melihat dengan jelas mata kuyu dia.
Ya Allah, seksinya mata mamat ni..
Seakan terpukau, tidak berkedip mata aku menikmati pemandangan yang tidak halal.
"Ain!"
Aku tersentak. Bulat mata aku. H-hah?
"Sampai terlopong mulut tengok abang ni dah kenapa?" Aqil tegakkan semula badan. Cermin mata ditolak rapat semula.
"A-aa.." kelu lidah aku. Asal suara tak keluar ni woi!
Satu senyuman sinis terbit di bibir nipis Aqil. Entah kenapa aku rasa mamat tu macam orang jahat sekarang ni..
"Maksudnya betul Ain suka abang?" Aqil menggosok beberapa kali dadanya sambil tersenyum.
Ye.. aku menggeleng. No way aku nak mengaku. Abang sendiri kut! Well, bukanlah abang kandung tapi Aqil bukan tahu pun aku ni anak angkat kan?
"Oh.. em oklah macam tu" muka Aqil berubah monyok.
Eh mamat ni. "Abang ni, kita kan adik beradik" aku senyum tawar.
"Siapa kata kita adik beradik?"
Terus buntang mata aku. What?!
"Maksud abang?""Esok abang nak bawak Ain keluar. Jumpa dengan kawan abang okay" Aqil senyum dan mula menarik tangan aku berjalan menuju ke pintu bilik.
"Abang?" Aku perhatikan tangan kami. O.m.g..
"Pergi tidur ye sayang. Esok kita keluar" Aqil menolak perlahan bahu aku keluar dari bilik dan tap! Dia tutup pintu.
Kawan? Aku berkerut. Sayang? Hehe.. terus tersengih spontan bibir aku.
We gatal do aku ni. Astaghfirullahalazim..
_________________
"Ain sarah! Cepatlah lambatnya Ain ni!" Suara Aqil menjerit dari tingkat bawah.
Aku mengetap bibir. Ei mamat ni, sabarlah woi!
Dengan laju, tangan aku menyikat ala kadar rambut pendek aku ni. Alah nanti adjust pakai tangan je la.
Beg atas katil dicapai dan berlari aku turun ke bawah.
"Ha! Adik dah siap!" Aku sengih dalam keadaan termengah-mengah.
Penat jugak eh lari walau sekangkang kera ni.. fuhh.. aku tarik nafas.
Aqil memerhatikan tubuh aku dari atas ke bawah. Bibir dia tersenyum simpul.
"Manisnya Ain hari ni"
Aku tahan senyum. Ewah, sweet talker pulak. "Terima kasih encik Aqil yang seksi"
Eh! Terus aku tutup mulut. Siot ain! Terlepas pulak..
"Seksi?" Aqil berkerut. Tak lama kemudian dia tersenyum.
"Ain panggil abang seksi? Oh.. jadi haritu masa abang dalam bilik Ain tu, Ain tengok badan abang ke?" Aqil tersengih.
Aku diam. Cukup. Cukuplah aku dah buat diri aku malu. Kang ada yang tak jadi pergi kang..
Muka aku cemberut.
"Hahaha, dah jom" Aqil ketawa dan berjalan mendahului aku.
Seronoklah tu. Aku mencebik.
Menyampah.*********************
YOU ARE READING
ADIK
Short StorySalah ke kalau minat abang sendiri? well dia abang aku kan? abang.. adik? kalau ikutkan.. akulah adik. Tu nama panggilan aku sejak dulu. Aku anak tunggal tau, mak dan abah anugerah yang paling hebat aku pernah ada. Sepanjang aku hidup, setiap hari a...