12

14.1K 143 25
                                    

Omo omo my readers, gudluck in this new year and please vote + comment okay honeyboney.

Again, mianhae for the late update.  *Kedua tangan dirapatkan di dada.
Love you.

Enjoy!

______________________

"meet my sister, Ain"
"And Ain, ni Yasmeen" Aqil menunjuk ke arah aku dan wanita disebelah nya silih berganti

Ha? Aku senyum sambil terkebil-kebil memandang seorang wanita yang cantik persis bidadari depan aku.

Sumpah lawa siot.

"Oh this is your sister yang you cerita dengan I tu?" Bibir Yasmeen tersenyum manis.

Masyaallah, aku yang perempuan pun boleh jatuh bergolek tengok senyuman perempuan ni.

"Aah" abang mengangguk. Lelaki itu menepuk bahu aku sambil tunjuk tangan Yasmeen yang dah siap hulur pada aku.

Eh tak perasan. Aku sengih,laju huluran wanita itu aku sambut. Terangguk kepala aku sambil tersengih.

"Cute"

Alamak, dia puji kitalah. Aku mengetap bibir. Saja cover muka nak tersenyum lebar. HAHAHA.

"Papa I dah tunggu dekat restoran tu, jom" Yasmeen menunjuk ke arah kedai makan di hadapan kami.

Uish, kedai mahai ni boh.

Pandangan aku terhenti pada tangan Aqil. What. The. Hell.

Yasmeen sedang memegang tangan Aqil, menarik lelaki itu mengikuti langkah kakinya.

Ha? Aku berkerut. Lama aku perhatikan mereka sehingga kelibat mereka berdua hilang di sebalik pintu restoran.

"Ain?! Cepatlah!" Entah bila abang muncul semula dari balik pintu.

Berpeluk tubuh mamat tu pandang aku. Aku sekadar memandang tanpa riak.

Langkah kaki aku atur menuju ke arahnya.

"Kenapa lambat sangat, nanti hilang risaukan orang" bebel Aqil sambil memegang lengan aku.

De hek do dia ni? Aku rentap semula tangan aku dan menonong berjalan masuk ke dalam. Padan muka! Semua kau nak..

Dari jauh aku dah nampak Yasmeen dengan papa dia duduk di tepi tingkap besar. Terus aku halakan kaki ke situ.

"Hai, Assalamualaikum" aku mengangguk kecil. Hormat sikit.

O.M.G..

Aku gigit bibir bawah kuat. Weh.. bapak dia hensem doo.. shit. Ain behave! Bapak orang tu.

Sasa siot badan bapak dia. Tak nampak tua langsung.

Hehe, aku senyum dan tarik kerusi berhadapan papa Yasmeen.

"Where's Aqil?" Yasmeen tanya aku.

Aik? Terus aku toleh ke belakang. Bukan patutnya mamat tu ikut aku ke?

"Dia pergi tandas kut"

"Oh, if like that, excuse me. I have to go to ladies" Yasmeen bangun dari duduk.

Alamak, ditinggalkan aku dengan bapak hensem dia ni pulak.

"Ni Ain ye?"

Aku terkedu. Suara dia.. gentleman siot. Ni ke yang sugadedi tu.. astaga..

"Err ye" aku angguk laju. Malu si.

"Umur berapa tahun ni?"

"On the way 20 tahun uncle" aku sengih. Tak sangka dah tua.

ADIKWhere stories live. Discover now