Do comment more n eñjoy.
__________________Lama aku duduk di atas sofa panjang ruang tamu. Dengan kaki bersila naik ke atas kerusi dan television yang terpasang, entah cerita apa yang aku tengok pun aku tak tahu.
Haih..
Aku melepas nafas panjang. Baju tidur lengan panjang berwarna merah gelap kain licin menjadi pilihan aku pada malam itu.
Mana daddy ni? Lambat pulak dia balik harini..
Selalunya tepat pukul 6 petang, kereta dia sudah terpacak di depan pintu pagar tapi hari ini lambat pula.
Aku menjeling jam bulat berwarna coklat di dinding hadapan. Dah nak masuk pukul 10?!
Haih..
Where is him??Nasib baik aku dah makan petang tadi. Kalau tunggu daddy memang kelaparan la aku jawabnya.
Honestly, sebelum aku datang sini. Daddy hanya ada pembantu rumah yang datang setiap minggu 4 hari tapi sejak aku ada, pembantu rumah tu pula disuruh untuk tinggal sekali dalam rumah dengan kami.
Sebabnya, daddy takut aku kelaparan..
Tapi aku rasa... daddy takut kitaorang kena tangkap basah kut hahaha..
Pinn!!
Allah! Terjongket bahu aku.
Bunyi hon yang kuat tu datang dari luar. Segera aku bangkit dan berlari ke pintu rumah. Daddy?
Eh.. terus spontan bibir aku tersenyum melihat kereta BMW i8 berwarna hitam gelap yang sedang bergerak masuk ke dalam perkarangan rumah.
"Daddy!" Aku tersengih. Cepat cepat aku berlari ke arah tepi pintu kereta pemandu.
"What are you doing out here?" Daddy berkerut menahan senyuman.
"Waiting fo-.. eh tak, Ain saje je nak ambik angin kat luar. Daddy lambat sangat balik" aku cuba coverline. Takkan nak mengaku, segan pulak aku.
"Ain tunggu saya ke?"
Aku diam memandang daddy Fattah yang sudah berdiri di luar pintu kereta miliknya.
Pantas saja aku menggeleng laju. Perasan!
Pergerakan aku terhenti apabila aku mula mengamati pemakaian si daddy yang agak mencolok mata.. pada aku hehe.
3 butang atas baju kemeja sedikit terbuka menayangkan dada keras putih milik daddy fattah.
Gulp.
Aku menahan senyuman.
Tali leher longgar yang masih tergantung di leher lelaki itu menambahkan lagi rasa sensasi panas yang tiba tiba datang.
YOU ARE READING
ADIK
Short StorySalah ke kalau minat abang sendiri? well dia abang aku kan? abang.. adik? kalau ikutkan.. akulah adik. Tu nama panggilan aku sejak dulu. Aku anak tunggal tau, mak dan abah anugerah yang paling hebat aku pernah ada. Sepanjang aku hidup, setiap hari a...