14

12.5K 149 12
                                    

Malam.

"Ain!"

Sekilas aku mengangkat muka memandang ke anak tangga. Television yang dari tadi memekak, aku tekan punat off.

"Ain!"  Suara Aqil memanggil lagi sekali dari atas.

Haih, "ya!" Aku menyahut. Apa la mamat ni nak..

Aku bangun dari sofa, menuju ke anak tangga. Kaki perlahan memijak satu persatu anak tangga batu.

Oh shit, dia dah ada kat depan pintu bilik. Aku menelan air liur dengan wajah yang selamba habis, padahal seriau!

Buat-buat tak nampak..

"Kenapa layan abang nak tak nak ni? dari tadi lagi.."

Huh? Aku sekadar membalas dengan senyuman tipis tanpa memandangnya,nak terus masuk ke dalam bilik. Malas nak layan.

"Marah ke? Marah kat abang sebab tegur pasal daddy Ain tu ke?"

Sinis sekali suara Aqil di belakang.

Eh eh, aku mengerutkan dahi.  Nasib baik aku berdiri membelakangi mamat tu. Tak masalahnya apa yang Aqil ni nak?

"Abang nak apa?" Aku mengeluh kecil. Tubuh aku pusingkan 180 darjah menghadap Aqil.

Em, Telan air liur aku melihat pakaian yang dipakai oleh Aqil.

Comel siot pakai spek mata dengan rambut serabai dia. Pakej singlet putih dengan grey sweatpants.

Argh! Mamat ni nak goda orang ke? Adumak..

"I'm asking you again, are you mad at me?" Wajah serius Aqil menambah kehenseman di wajah putihnya.

Astaga damage! Spontan aku gigit kuat bibir bawah. Shet!

"Ain Maisarah! You termenung apa?!"

Tersentak bahu aku dibuatnya. Fuck.

"Hey, I'm listening okay. Ain.. Ain buat kerja tadi" Aku menjeling tajam. Nasib baik muka kau hensem tau.. ei.

"Such a dumb, pasal sugardaddy laju je" kutuk Aqil agak kasar.

Ya Allah, terkebil-kebil mata aku. "Abang cakap apa? Ain ni dumb?" What the hell..

"Yes you are. Stop acting innocent lah Ain, you are not what I'm thinking after all. Abang ingat Ain ni tak macam perempuan lain tapi semua sama. Murah" Aqil membalas dengan tatapan tajam.

Ni melebih kau tau tak!

"Abang ni kenapa?! Semua nak salahkan Ain? Ain tak pernah sebut pun pasal sugardaddy semua tu! Abang yang tuduh macam-macam pada Ain. Dari dalam kereta lagi abang cakap Ain ni murah." menyirap darah aku. Hujung baju tshirt aku genggam sekuat hati. Geram!!

Wajah Aqil yang serius bertukar menjadi sinis sekelip mata. Cermin matanya dilurutkan ke bawah. Mata kuyu miliknya bertembung dengan mata bulat aku.

"You murah sebab you layan semua lelaki. Like mama have said before, dan juga sebab abang nak Ain rasa bersalah"

Membesar anak mata aku mendengar ayat yang keluar dari bibir Aqil.

"Abang ni dah kenapa?!"

"Listen Ain, janganlah tunjuk yang Ain ni murah sangat. Tak cukup lagi apa yang jadi sebelum ni?" Aqil mengangkat keningnya.

Aku terdiam. Shit, dia tahu?

"Ap-apa maksud Aqil?" Aku menelan air liur. Rahsia aku...aib aku.. takkan mama bagitahu?

"You asking me? Ain betul-betul nak Aqil sebut ke?" Sinis ayat yang keluar dari bibir lelaki itu.

Aku merenung tajam wajah putih milik Aqil. Rasa sayang mula bertukar jadi menyampah. Shit!

"Jangan buat cerita lah!" Aku membentak. Genggaman di hujung baju semakin kuat.

Tangan aku shaking gila!

"Buat cerita?" Aqil berkerut, meletus ketawa kecil dari bibirnya. Lelaki itu seolah-olah benar-benar ingin menyakiti hati aku..

"You fucked with one random boy, masa mama dengan papa keluar outstation pulak tu" Bibir Aqil mencebik.

Ya Allah.. aku tergamam. Benar-benar terkedu. Dia tahu? Selama ni dia tahu?!

"What the hell Aqil!He's my ex! Stop fucking mention him. I hate him! I hate you! Fuck you Aqil! Shit! " Entah kenapa rasa marah aku mula meluap-luap.

Dada aku turun naik menahan bahang malu dan rasa ingin menangis. Fuck! Mata aku mula rasa bertakung.

Lebih-lebih lagi apabila melihat wajah Aqil yang seolah puas melihat wajah aku yang merah padam.

"What's wrong with you? Ain tak tahu yang masalah kita ni besar sangat sampai nak bergaduh macam ni.." aku menggigit bibir bawah sekuat hati. Menahan air mata yang sudah sipi-sipi nak mengalir.

"I don't know, maybe because i hate it when i seeing you flirting with other man. Especially orang tua tu" Aqil membalas tanpa perasaan memandang anak mata aku.

Pandangan lelaki itu semakin lama semakin sukar ditafsir. Makin tajam, buat aku takut..

"But you judge me based on my past. You call me murah atas alasan yang Aqil sendiri reka. Aqil buat Ain macam tak ada maruah" aku membalas sekali nafas. Tepat ketika itu, air mata aku mengalir tanpa dipinta.

Fuck! Aku tunduk memandang lantai. Tangan aku mulai laju mengesat pipi.

Kesal dengan sikap mama dan Aqil, menyesal dengan sikap bodoh aku yang dulu..

"Hm.. Ain, I'm sorry.." Nada suara yang tadi dingin bertukar menjadi lembut dan lunak.

Pipi kiri aku dielus lembut, tangan lelaki itu menarik dagu aku agar memandang wajahnya.

Mata kami bertembung..

Entah kenapa tubuh aku mulai rasa lemah.. lemah dengan pujukan dan sentuhan seorang Aqil.

Oh fuck Ain.

"Abang minta maaf ya sayang" Tangannya turun melurut ke belakang bahu menarik tubuh aku ke dakapan hangat miliknya.

Terkesima.. aku tidak meronta, tidak juga merelakan.. aku.. sekadar diam..

"I'm sorry, abang cemburu" Cup, satu kucupan hinggap di ubun-ubun kepala aku.

Oh shet Aqil, apa yang kau dah buat kat aku ni?!

ADIKWhere stories live. Discover now