20

11.7K 167 39
                                    

"Ain"

Aku menoleh memandang empunya suara yang memanggil.

Daddy Fattah menyuakan garfu yang dicucuk sepotong beef steak miliknya ke bibir aku.

Daddy? Terkebil-kebil mata aku memandang tangan daddy yang masih berada di depan aku.

Oh damn, dia nak suap aku ke?!

Aku menahan senyuman. Malunya..

Perlahan-lahan aku membuka mulut, beranjak sedikit ke hadapan menyambut suapan daddy dengan mulutku.

Sedapnya, bertambah sedap pulak tu sebab ada yang suapkan hehe.

"Is it good?" Lelaki itu menyoal.

Aku membalas dengan anggukan kepala. Berbahang muka aku sekarang ni, argh!.

"I'm sorry sebab ajak Ain keluar last minute. Since Yasmeen,Aqil dengan parents you keluar pergi ke butik pelamin, why not we take this time for our bonding time, kan?"

Bonding time? Aku berkerut. Oh dang.

"Daddy.." aku memanggil perlahan.

"Em" Mata biru lelaki itu memandang ke arah aku.

Cantiknya mata dia. Shet.

"Don't you feel sad? Kan Yas nak kahwin dah dengan Aqil.. " suara aku mengendur. Tiber sedih pulak aku rasa..

"Do you? Ain sedih sebab Aqil dah nak kahwin ke?"

Soalan yang aku ajukan tadi berbalik semula kepada diri aku.

Pishang. Aku tanya dia, dia tanya aku.

"Sedih. Ain sedih sebab Ain rasa macam dah hilang tempat bergantung" terdiam seketika aku memikirkan ayat yang keluar dari mulut aku.

Honestly, aku dah tak tahu nak bergantung kasih pada siapa.Nak harapkan mama? Dah macam mustahil. Papa? Busy sangat dengan kerja.

Aqil? Dia akan kahwin tak lama lagi. Lagipun Aqil tu macam dah berubah. Malam tadi...

                        **Flashback**

"Shh, diam Aqil, nanti semua orang terjaga" Pelik aku melihat Aqil ketawa kuat. Apa yang lucu?

Suara tawa lelaki itu perlahan-lahan beransur tenang. Turun naik dadanya mengatur nafas.

"Aku dah agak dah. Kau dengan aku memang tak ada pertalian darah, look at you" Jari telunjuk runcing Aqil menunjuk ke arah aku.

"Kulit kau dan aku lain. Features wajah kita pun berbeza, obviously"  Aqil senyum senget.

Aku terdiam. Ya, memang kulit kami berbeza. Dia putih tapi tidak terlalu pucat. Aku pula kuning langsat.

"Sekarang ni, abang dah tak ada apa nak against hak Ain untuk pindah dari rumah ni. So, Ain boleh buat keputusan sendiri" Berhati-hati aku mengatur ayat. Bimbang Aqil bertindak gila macam sebelum ni.

Senyuman lelaki itu berubah mendatar. Matanya merenung tajam ke arah aku dengan dahi berkerut.

Entah kenapa aku mula rasa tak sedap hati..

"I'm against your rights?Selama ni kau ingat aku halang hak kau?"

Err..

"Okay, kau nak duduk rumah sugardaddy kau. Feel free to fucking him at his house. At least, tak ada orang nak halang kau dah kan" Aqil membalas keras.

"Abang, Ain bukan murah sangat nak gadai maruah Ain macam tu" aku mulai pasrah. Penat nak bela diri.

Kenapa Aqil tak habis-habis nak fikir buruk pasal aku dan daddy?

ADIKWhere stories live. Discover now