24 || Gastrik

3.4K 48 3
                                    

HARI INI merupakan hari bersejarah buat Kaira dengan Arasy. Setelah setahun lebih bertunang, akhirnya mereka selamat diijab qabul. Kemain Kaira senyum melebar saat bergelar sang isteri.

Kaira dengan Ash juga turut memilih tema putih tapi dia selitkan dengan warna gold mewah untuk nampak lebih eksklusif

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaira dengan Ash juga turut memilih tema putih tapi dia selitkan dengan warna gold mewah untuk nampak lebih eksklusif.

Katanya dia masih belum move on dengan decoration majlis kahwin aku haritu, jadi dia juga memilih warna putih sebagai warna utama. Biasalah best friend kan sehati sejiwa gittew.

Aku tersenyum gembira melihat Kaira yang kelihatan cantik dalam persalinan songket. Katanya dia memilih songket untuk fefeeling orang melayu lama. Tapi memamg sesuai dengannya, nampak seri pengantinya naik.

"Baby kenapa senyum sorang sorang, ke nak sanding pulak harini?"

"Tersenyum la sebab Kaira cantik sangat harini"

"But I think my Baeby is prettier and the most prettiest among all"

"Haaa nak mencebik lah tu, orang baru nak bagi ayat sikit. Cebik la cebik, tak ingat ke warning Biy haritu. Jangan ingat Biy takut nak buat kat tempat ramai ni" Faiq memberi amaran.

"Yelah yelah, awak jangan macam macam eh. Jom lah kita duduk dulu. Kejap lagi nak tangkap gambar pulak"

Dari awal lagi Kaira sudah memesan berkali kali untuk aku memakin baju bertema warna sage kerana dia memilih tema warna gold.

Jadi kedua aku dan Faiq mengenakan baju berwarna senada untuk nampak matching. Aku memilih untuk memakai abaya manakala Faiq pula memakai kemeja. Barulah orang tengok nampak macam pasangan terbahagia of the year gittew.

"Haih lah Ryn, kau ni kan pakai apa pun cantik" Kaira memuji aku

"Abaya macam ni pun kau cakap cantik? Kau tahu tak sebenarnya harini kau laaaagi cantik sangat sangat sangat"

"Aww, betul ke ni Ryn? Sangat eh? Uuu tak sia sia aku pilih persalinan macam ni kan"

"Ye betul lah. Ash tu dari tadi asyik pandang pandang kau. Mestilah sebab kau cantik sangat"

"Takpa malam ni aku bagi dia pandang puas puas sampai taknak pandang orang lain dah"

"Ei gatal eh kau. Tak menyempat betul" marah aku faham benar dengan ayat double meaning Kaira itu.

"Eleh kau lainlah dah kahwin dulu dah merasai dah pun. Sekarang kasilah chance untuk aku yang baru menjadi pengantin ni"

"Ish kau ni pun slow la sikit suara, buat malu je kalau Faiq dengan Ash dengar"

Kaira menayang muka tak bersalah. Kaira ni memang biul sikit kadang kadang cakap tak bertapis lansung.

"Anyway, congrats babe. Semoga ikatan yang kau bina ni akan berkekalan hingga ke akhir hayat. Aku sayang kau sangat sangat"

YANG TERTULISWhere stories live. Discover now