AKU teragak-agak. Errm... Nak panggil ke,tak? Nak panggil ke,tak? Ahhh! Panggil jelah!"Fauwwaz!" Aku memanggilnya perlahan. Rasa janggal sebab aku tak biasa ngan ramai lelaki, kecuali papa,abah dan Nish.
"Ape, Thira?" Balasnya sambil menjongketkan kening. Adoii, dia ni sorang aje yang panggil aku 'Thira'! Mamat Fauwwaz ni,member kamceng Nish.
"Err... Fauwwaz , Fiqa nak tanya sikit,ni. Boleh? " aku memandangnya kekok. Dia mengangguk tanda membenarkan.
" Err... Nish punya assigment ape citer?"
"Elok aje... Dia hantarlah. Kenapa?" Fauwwaz mengerutkan dahinya. Aku terpana.
"Eh, tapi..."
"Thira dah tukar jadi roti cecah kopi?" Fauwwaz tersengih.
"Mana Fauwwaz tau?" Aku tersenyum malu.
"Mika cerita. By the way, takkan dia tak bagitau Thira yang dia tersilap buat 2 copy?" Dia mengangkat kening.
Kenapa dia panggil MIKA? Sebab nama Nish kan, Muhamad Danish Mikhael. Jadi, si Fauwwaz ni panggil Nish dengan panggilan Mika. Lagipun, memang member member dia panggil dia Mika. Boleh kata semua orang panggil dia Mika. Sejak sekolah lagi! Aku aje sesat panggil dia Nish. Hehee...Takpelah, lagipun umi, mama, family semua memang panggil dia Nish pun!
Eh, back to the topic!
Aku menggeleng perlahan.
"Habis,waktu hantar tu.... Kenapa dia tak pergi pun?" Aku bertanya lagi.
"Thira,Thira... Macam tak kenal laki sendiri! Kalau dah datang angin 'haprak' si Mika tu, nak bangun pun malas!" Fauwwaz tergelak kecil. Aku mengangguk.
"Urmm... Faham.. Err... Fauwwaz, Fauwwaz tau tak, 'pakcik' tu dah melalok ke mana?"
"Laaa.... Baru aje saya nak tanya Thira!" Fauwwaz tersenyum.
"Err... Takpe lah kalau camtu. Fiqa mintak diri dulu. Assalamualaikum." Aku menundukkan kepala sedikit sebelum mengundurkan diri. Fauwwaz mengangguk kecil sebelum salam aku dibalas.
Fuhhh! Aku pikir,Nish dapat pointer rendah dah,untuk sem ni! Nasib lah dia silap buat 2 copy! Kalau tidak, memang BARAII!!!
***************
"ERMMM... Abang... Tak nak tidur lagi? Fiqa nak naik dah ni." aku memandang Danish yang sedang berbaring di atas sofa di ruang tamu.
"Fiqa naik dulu. Nanti abang naik." dia menggeleng perlahan. Aku cuma mengangguk.
Hampir setengah jam aku berbaring, bunyi pintu bilik dibuka dari luar kedengaran. Aku pantas memejamkan mata rapat. Aku dapat rasakan Danish berbaring disebelah aku. Lama....
Aku memusingkan badan supaya menghadap Danish. And, yaa....
DIA PELUK BANTAL!
Aku menggigit bibir perlahan. Okay, kitorang ada gaduh, ekk? Ke dia betul betul maksudkan ape yang dia cakap petang tadi? Aku rasa,YA! DIA BETUL BETUL MAKSUDKAN APE YANG KELUAR DARI MULUT DIA TADI!
Errr... Aku terpaksa akui yang tangan aku ni gatal + gedik sikit. Sebab ape? Sebab tangan aku ni dah mula usap pipi dia. Aku cuma mampu mengeluh perlahan. Tiba tiba tangan aku dipegang erat.
"Memang hobi Fiqa kacau orang ekk?" dia mengangkat kening. Aku tergamam.
"Fiqa... Abang nak tidur ni. So, jangan kacau boleh? Abang baru aje nak terlelap tadi. " dia memandang aku dengan mata yang kuyu. Aku mengangguk dengan perasaan yang agak hampa.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 ******** "Aku nakal, jahat, teruk. Aku bukan pilihan kau tapi...