"FIQA... Hari ni umi tumis sayur sawi dengan goreng ikan haruan aje. Takpe, kan?" umi bertanya lembut kepada aku. Dulang yang dibawa diletakkan di hujung katil.
"Eh, takpe umi! Fiqa ni aje, dahlah tak tolong umi. Umi siap bawak naik sampai ke bilik dah pun. Sorry umi?" aku memandang umi dengan rasa bersalah dan segan.
"Tak payah nak mintak maaf. Bukannya salah Fiqa." umi tersenyum.
"Fiqa makan lah, ya? Umi nak turun siap siap pulak. Ada kenduri anak kawan umi." umi mengusap bahu aku perlahan sebelum keluar dari bilik. Aku cuma mengangguk faham.
Aku membuka laci meja namun untuk mengambil novel namun aku terjumpa satu sampul. Macam kenal, aje? Perlahan lahan, sampul tersebut aku ambik.
Bila aku bukak, rupa rupanya sampul surat untuk gambar scan haritu. Perlahan-lahan gambar scan tersebut aku usap dengan lembut. Baby, mama rindu awak!
Air mata aku mengalir laju. Aku tak kuat! I can't handle this!
"Fiqa?" suara Danish menyebabkan aku mengangkat muka dan memandangnya. Bila dia masuk?
Entah kenapa, aku tiba tiba rasa sakit hati bila tengok muka dia.
"Kenapa sayang nangis, ni?" dengan lembut dia mengesat air mataku. Aku menepis pantas.
Namun dia tak mengalah dan tetap ingin mengesat air mata aku.
"Kau jangan sentuh pipi aku, lah!" aku menengkingnya kasar.
Danish pegun.
"Fiqa... Ken.. Kenapa ni?" tergagap gagap dia bertanya.
"Pipi ni yang kau tampar dulu, kan?" aku bertanya sinis. Dia terkedu.
"Aku tanya ni, jawablah!" tubuh aku menggigil menahan amarah. Perlahan dia mengangguk.
"Pipi ni jugak yang kau pegang kuat kuat pastu kau tolak! Sebab kau tuduh aku dating ngan Naim!" aku mencerlungnya tajam. Dia menahan sebak.
"Abang mintak maaf, sayang? Sebab dah sakit kan sayang. " dia meraih aku ke dalam pelukannya. Aku menolak tubuhnya kuat.
"Jangan peluk aku! Tubuh ni yang kau tolak, kan?!" aku menunjal dadanya kasar menyebabkan dia terdorong ke belakang dan hampir terjatuh. Dia mengangguk lagi.
"Sebab kau lah, anak aku mati!" aku mengertap gigi dengan kuat.
"Sayang... Baby pun anak abang, tau... Abang... "
"Kau jangan mengaku dia anak kau! Dia anak aku! Dulu kau cakap kau takkan mengaku anak yang lahir dari rahim aku tu anak kau! Jadi, dia bukan anak kau! Dulu kau jugak cakap yang dia bukan datang dari benih kau! Kau tak relakan dia. Kau bapak tak guna! Dia tu hasil kau puaskan nafsu kau. Kau paksa aku!" aku mengetap bibir menahan tangis. Danish menggigit bibirnya perlahan.
"Tak, sayang... Abang mintak maaf. Baby, papa mintak maaf." Air matanya mengalir laju.
"Kau tak payah nak tunjuk air mata hipokrit kau,lah! Tak payah nak ber-papa sangat! Kau tak layak nak gelarkan diri kau camtu." Aku menolaknya kasar.
"Sayang... " dia meraih tangan aku.
"Jangan pegang!" aku merentap kasar.
"Aku ni kotor, kan? Bekas jantan keparat tu! Weh,Nish... Kau patut berterima kasih kat dia, tau. Sebab dia banyak nasihatkan aku supaya tak biadab ngan kau. Supaya tak lukakan hati kau. Tapi aku tak boleh! Aku benci kau, Danish! Aku benci! Kau jahat! Kau kejam! Dah puas kau main mainkan hidup aku?! Dah puas kau musnah kan hidup aku?! Kau buat aku mengandung and kau buat aku keguguran. Manusia ape kau ni, hah?!" aku menangis sepuas hati.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 ******** "Aku nakal, jahat, teruk. Aku bukan pilihan kau tapi...