"ASSALAMUALAIKUM." pintu kelas 5 IBK aku ketuk. Spontan, semua pelajar beralih tumpuan ke arah aku.
Termasuklah cikgu sekali."Cikgu... Saya nak kutip yuran bagi ahli kadet polis ni. Boleh? " aku memandang Cikgu Fatma yang sedang duduk di atas kerusi guru yang telah disediakan di hadapan papan putih.
"Boleh. Masuklah. Awak pergi dari satu meja ke satu meja." Cikgu Fatma mengangguk sambil tersenyum. Aku melangkah masuk ke dalam kelas tersebut. Dari satu meja ke meja yang lain aku pergi. Hinggalah tiba di sebuah meja paling hujung......
"Awak..." aku mengetuk meja tersebut. Pelajar lelaki a.k.a pemilik meja tersebut yang sedang membuta cuma mengeluh perlahan. Bila pelajar tersebut mengangkat muka, wehh! Ini laki aku, lah! Aku tak tau pulak, dia ni kelas prinsip akaun! Bijak mamat ni,kalau camtu! Hadoii.... Apesal kau tidur dalam kelas hah, bang?
"Bang... Tido lam kelas tak baik tau, bang... Nanti ilmu tak masuk..." aku menggeleng perlahan. Pelajar lain dah bantai gelak. Tapi diorang gelak sebab fikir aku ni gurau ngan Danish. Cuma aku dan cik 'abang' aku ni je yang tau maksud sebenar abang tu...
"Abang letih lah, yang.... Semalam abang layan pubg sampai kul 3... Nak tunggu sayang layan abang, sampai kiamat pun tak, kut..." dia tersengih jahat. Semua pelajar termasuk Cikgu Fatma tergelak. Dia kenakan aku! Tak guna!
"Bang... Kau cakap leklok sikit, bang... Aku tibai kau nanti." aku menujukkan buku lima.
"Haaa... Tibai laa... Awat? Hang piqiaq aku takut, naa??? Ini darah keturunan Mahsuri dari Aloq Setaq hang tau, dak?" Danish tersenyum senget. Perghh! Bapak pekat bahasa Kedah dia! Jap... Haa, inilah masalah bila kau tak tau kampung halaman cik 'abang' kau sendiri. Dia asal dari Kedah,kan? Kalau tak silap mama cakaplah, dia asal Kedah.
"Mahsuri bukan kat Langkawi ke?" dahiku berkerut.
"Alahh... Duk piqiaq payah pasaipa? Dia naik burung lang besaq gedabaq kat dataran tu, jaa! Cepat sampai!" satu kelas tergelak sampai ada yang jatuh dari kerusi! Cis! Kau kenakan aku, Nish! Nantilah kau! Balik rumah nanti, hang tunggu!
"Kau kenakan aku ye? Balik rumah nanti, siap kau!" aku berbisik keras sebelum menjelingnya tajam.
"Dah lah... Cikgu, terima kasih, ya? Cheq keluaq dulu!" aku menjeling Danish sebelum tersenyum kepada cikgu Fatma.
"Yang... Hang nak tinggai abang, naa? Sampai hati hang... Meh lah sini, yang! Nanti kalau abang tertidoq, hang tolong kejutkan!" sampat lagi si Danish ni! Sekali lagi, pecah gelak semua orang! Ya rabbi, Nish! Nak menggila pun, jangan dengan aku!
"Malas aku nak layan perangai gila hang ni, bang!" aku melangkah keluar dari kelas tersebut. Sewel punya mamat! Grrr...
***********
BUNYI pintu bilik dibuka menyebabkan aku berpaling. Niat nak tibai Danish sebab kenakan aku tadi. Dahlah dia balik lewat! Dah pukul 8 malam. Tapi.....
"Kenapa ni?" aku mendekati Danish yang sedang berdiri kaku. Pipinya aku pegang dengan lembut. Kelihatan kesan lebam di bahagian tepi bibirnya. Danish mengelak. Riak muka dia beku aje. Urhh... Takut pulak, sis! Tak jadilah nak tibai! Tengok tengok nanti, sis pulak yang kena tibai!
"Kenapa ni?" aku mendongak memandangnya. Yelah, dia tinggi dari aku! Aku tak ingat nak tanya pak cik ni, tinggi dia berapa. Danish cuma diam. Baju sekolah dia dah berkedut habis! Tapi, nampak comel sangat imej badboy ni dengan dia. Uhukk! Fiqa! Sedar sikit!
"You're mine. " perlahan aje suara dia. Tapi aku sempatlah tangkap.
"Yelah, memanglah I'm your's... Tapi kenapa ni?" aku memegang pipinya dengan lembut sekali lagi.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 ******** "Aku nakal, jahat, teruk. Aku bukan pilihan kau tapi...