'Kakcik cepatla tolong akak kemas baju tu .'ye ye cepat dah la ni sabauuu boleh tak . Marah adiknya .
Anggun mempunyai sembilan orang adik beradik . Anggun anak ke enam dan mempunyai tiga orang adik lagi di bawahnya, seorang perempuan dan dua lelaki tetapi semuanya dah habis sekolah .
' Orang dah cakap kemas awal awal, ni kan dah menyusahkan orang, gurau adiknya .
'Alahh suruh sikit je pun, itupun nak berkira . Sedang bergurau dengan adiknya, tiba tiba pintu diketuk bagai nak pecah rupa rupanya adik lelakinya Firash dengan Faliq punya angkara .
'Ishhh apa ni ketuk macam nak pecah pintu tu. marah Anggun pada adik adik lelakinya. 'Alahhh akak ni macam tak biasa pulak, balas Firash.
'Nantikan akak dah nak balik mesti rindu, sambung adik bongsunya Faliq. 'Bukan ke korang suka kalau akak takde kat rumah ? Tak payah dengar akak membebel kan ?
'Haa kalau bab tu Firash sokong kan adik ? Hahahaha usik firash . Masam muka Anggun macam makan asam dibuatnya dengan telatah adik adiknya .
Kini giliran ibunya pula sesi meluah perasaan. 'Anggun nanti kat sana jaga diri . Jangan lupa solat. Setiap kali Anggun ingin pulang, ibunya selalu berpesan macam hari first Anggun sambung belajar.
Anggun sayang, yang pergi tetap pergi kita yang hidup ni kena teruskan". Kamu susah nak lupakan arwah kan ?
Anggun,arwah dah lama pergi, kamu kena 'move on' sayang. Kamu pun kena cari pasangan hidup kamu. Mesti arwah pun sedih tengok kamu macam ni. Luah ibu kepada anaknya .
" Buu bukan senang akak nak lupakan dia bu, dari sekolah bu kami berkawan, sakit buu. Luah Anggun kepada ibunya .
'Yee akak tahu mesti Dini pun taknak tengok akak macam ni, tapi susah ibu akak nak lupakan dia.
'Ingat pesan ibu, jangan tutup pintu hati kamu tu untuk lelaki Anggun, umur semakin meningkat .
'Ye ibu , tak habis habis cakap pasal tu. Hmmm. Akak kan tak habis belajar lagi"
'Ye lah memang kamu tu belum habis belajar lagi. Dulu pun kamu cakap macam ni jugak kan ? Tak tahu lah lepas ni kamu nak sambung apa pulak" marah ibunya dengan alasan anaknya itu
"Hmmmm maybe Anggun akan dapatkan tittle Dokter falsafah dulu ?😜. 'Haa banyak la kamu" tempelak ibunya
Selesai kemas barang, Anggun turun bawah cari adik adiknya untuk spent time yelahh lama kan nak tinggal nanti mesti rindu .
Anggun menuruni tangga tiba tiba telefonnya berdering.
"Anyoeng babyyy, how are you today ? Tanya Alia bestfriend Anggun. Anyoeng, im feel good today. How about you babyyy ?"
Aku okey je. Kau dah siap kemas ke ? Banyak ke barang kau ?
' Aku dah siap kemas tadi adik adik aku tolong. Balas Anggun.'
"Ohh yeke untung la kau ada adik beradik ramai mesti best kan? Kedengaran suara cemburu Alia pada Anggun.
Alia sangat cemburu dengan Anggun tentang adik beradik Anggun yang ramai . Alia hanya mempunyai tiga orang adik beradik sahaja itupun jarang bertegur kerana masing masing sibuk .
Alia adalah kawan paling rapat dengan Anggun sejak Sekolah rendah lagi .
'Adik adik aku adik adik kau jugak kan ? Balas Anggun.
'Kau macam mana nanti ? Nak pergi dengan aku ke nak pergi dengan family kau ? Tanya Anggun .
"Aku pergi dengan family aku, tapi kita gerak sekali la nanti jumpa dekat rumah Makcik Zainab".
Mereka akan bermalam di rumah Puan Zainab untuk satu malam kerana dah berjanji dengan Puan Zainab.' Okey nanti apa apa kau update aku okey ? Balas Anggun.
' Allright boss ! Jawab Alia.
Bersambungggggg
YOU ARE READING
My lecturer my husband
RomanceMengisahkan seorang gadis kematian tunangnya di hari perkhawinan mereka . Kehidupan Anggun berubah selepas kematian tunangnya, dulu yang seorang ceria, peramah kini menjadi seorang yang pendiam . Hadir seorang lelaki bernama Luth Firdi di dalam hid...