Bab 3

1.2K 33 0
                                    

Hari pertama mereka macam biasa kerana mereka sudah tahu selok belok bangunan besar itu. Mereka adalah pelajar tahun akhir.

'Macam tak percaya kan Anggun kita dah tahun akhir rasanya macam baru je kita sambung Belajar kan? Luah Alia.

"Yee rasa macam kejap je masa berlalu'. Jawab Anggun dengan wajah sedih. Dia sedih kerana teringatkan arwah tunangnya.

Dulu mereka selalu bertiga,kini hanya dia dan Alia sahaja. Fikiran Anggun melayang teringatkan kenangan bersama arwah tunangnya .

"Dah dah la Anggun, benda tu dah lama berlalu asal kau tak boleh terima kenyataan yang tunang kau dah takde? Kau kena move on Anggun. Kau kena teruskan hidup kau . Cari pengganti arwah"Tak salah kalau kau nak teringkatkan arwah, tapi kau kena ingat Anggun Allah tak suka orang macam ni ".Aku tak nak tengok kawan aku sedih sedih lagi" Bebel Alia Safira.

Anggun terus berpaling pada sahabatnya." Thankyou babe,kau selalu bagi nasihat kat aku macam ibu aku' Yee aku memang tak boleh lupakan arwah, tapi aku masih ingat Allah yaya"Tapi aku tak terfikir lagi untuk cari pengganti. Aku takut jadi macam dulu lagi"Balas Anggun.

"Habis takkan kau nak jadi anak dara tua ? Umur kita dah berapa sekarang ?

" Aku akan khawin kot kalau ibu aku yang carikan"Jawab Anggun. 'Kau serius aaa ? Tanya Alia.

'Hmmmmm maybe ? Yelaaaa aku tak nak mak aku sedih nanti kalau aku jadi anak dara tua😢

Alia menahan ketawanya kerana mendengar jawapan sahabat baiknya itu.

" Ishhhh ada ada jelah kau ni. Dah jom pergi kafe aku belanja" Ajak Alia.

...

'Korang ada dengar tak yang kita ada pensyarah baru? Tanya Alia kepada rakan rakanya.

'Hmm itula aku pun ada dengar jugak budak budak lain cakap"Jawab Nana.'

Kau dengar apa dohh"?Aku pun dengar jugak budak budak belakang aku ni cakap".Haahahahahaha. Usik si Fatin yang kaki menyakat. Wajar la kalau Fatin cakap begitu, kerana mereka berada di kafe yang dipenuhi dengan pelajar pelajar.

' Kau ni memang kan aten"Rajuk Nana.' Alahhhh aku main main je. Tapi aku memang ada dengar jugak kita ada Pensyarah baru,segak pulak tu' tak sabar aku nak jumpa😜" Balas Fatin.

Anggun hanya mendengar sahaja perbualan rakan rakanya itu, kadang kadang dia geli hati dengan perangai rakan rakannya itu .

Ada yang suka mengusik, ada yang suka bergosip, ada yang suka bagi nasihat tetapi mereka sangat baik hati. Bersyukur Anggun dapat rakan rakan sebegitu.

" Weh korang, kalau aku cakap jangan pandang dulu"ujar Nana. Semua pandang Nana.

"Pukul 10 aku, dalam geng lelaki ada sorang mamat tengah usha kita" cerita Nana.' Fatin terus pandang lelaki tersebut."

Ishhh kau ni memang gelabah kan? Kan aku dah cakap jangan pandang lagi . Kau tak rilek laaa' .Marah si Nana dengan kelakuan Fatin. Meletus ketawa Anggun dan Alia.

'Weh korang, mamat ni kan yang selalu pandang pandang Anggun kan ? Korang perasan tak ? Jawab Fatin.

"Yelahh aku baru teringat, mamat ni yang selalu usha Anggun. Entah entah physco tak mamat ni ? Tapi takkan la muka macam baik je" Jawab pula Alia .

"Alahhhh tapi kan nak hairan apa, kebanyakkan lelaki kat sini memang minat kat Anggun. Tapi minah ni je tak nak layan". Balas Alia.

Memamg kebenarannya begitu, kebanyakkan jejaka di Universiti itu terpegun dengan kecantikkan yang dimiliki oleh Anggun. Anggun memiliki wajah melayu asli yang memang idaman semua jejaka. Anggun memang gemar memakai baju kurung serta tudung bawal dan ia menambahkan lagi keayuan seorang wanita bernama Anggun Arianna.

"Dah dah jom masuk class kang tak pasal pasal kita lewat"Balas Anggun untuk meredakan keadaan kawan kawannya.

Sementara tunggu Lecture masuk, tipulah kalau dewan kuliah tak bising. Kedengaran suara suara pelajar yang bising berbual kosong.

Tiba tiba satu dewan sunyi bagaikan ada bidadari lalu, rupa rupanya Lecture dah masuk. Sapa satu suara yang agak garau.

"Morning class. Maka wanita di dalam dewan tersebut mulalah menjalankan kerja mereka termasuk rakan rakan Anggun. " wuuuuuuu handsomenya lecture kita" waaa sadonya" sesuai ni untuk jadikan calon suami"Bisik pelajar perempuan di dalam kelas tersebut.

"Ehemmm i'm Dr Luth Firdi, from now on, i will teach you all,elective subject for your final year.

"This year your final right ? Tanya Dr Luth. Satu dewan mengiyakan pertanyaan Dr Luth.' Okey, straight to the point in my class, the attendence is very important to help you to get a better result. You treat me well , i will treat you better. Allright ?

'Okay, who rep in the class ? I will inform to the class rep for any information" so who ? Tanya Dr Luth.

Semua mata memandang Anggun. Dengan tiba tiba Anggun mengangkat tangan dan membuat muka selambar badak dia. Luth Firdi hanya membalas senyuman.

"Dr kenapa kita tak buat group whatsapp je, kan lagi senang'Tanya seorang pelajar perempuan." Hmmm kalau boleh memudahkan kerja kita apa salahnya" tapi kita mesti ada rep class right ?"jawab Dr Luth.

Yahhh tugas seorang rep class bukan lah yang sangat mudah . Kalau diikutkan semua pelajar tidak mahu menjadi rep class.

Mata Luth Firdi tertumpu pada wajah Anggun Arianna.' I will make you fall in love with me Anggun' bisik Luth Firdi di dalam hati.



**Jenggggg jenggg . Adakah Anggun kenal Dr Luth*****Thankyou for support guys

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now