Selepas tamat pratikal Anggun bekerja di syarikat keluarganya sendiri yang selama ini diuruskan oleh abang longnya . Impiannya untuk menjadi seperti arwah ayahnya tercapai .
Kini dia menjadi seorang Architect .
Arwah ayahnya seorang Architect yang disegani . Banyak syarikat syarikat besar mahu bekerjasama dengan syarikat arwah ayahnya malah syarikat daripada luar negara turut mahu bekerjasama dengan syarikat mereka.
Semua adik beradiknya boleh dikatakan mewarisi bakat daripada ayahnya . Kini mereka semua menguruskan syarikat yang ditinggalkan oleh arwah ayah mereka.
Walaupun mereka mempunyai syarikat yang besar, keluarga ini tidak sikit pun sombong mahupun angkuh dengan orang malah tidak menunjuk kekayaan mereka .
Lihat saja ibu Anggun, selepas kematian suaminya, dia terus berpindah ke Perak untuk hidup di kawasan kampung . Sungguh merendah diri .
..... ...
Hari minggu membuatkan Anggun mahu mengemas rumah suaminya itu . Selepas membuat sarapan pagi untuk suaminya, Anggun terus ke belakang untuk mengemas .
Dung dang dung dang bunyi di luar dapur . Luth mengitip isterinya di tingkap . Tersenyum melihat gelagat isterinya .
Anggun memakai seluar track pendek paras lutut serta memakai jersi . Terserlah kulit putih gebunya itu .
'Haishhhh pagi pagi dah buat aku tak keruan dia ni' bisik hati Luth .
Luth mengahampiri isterinya lalu memeluk dari belakang .
'Ishh abang ni buat orang terkejut laa '
'Sayang kenapa seksi sangat ni '
'Abang dah makan ke? Sayang dah siapkan, pegi la makan dulu' arah Anggun.
'Abang tolong sayang ehh? Nanti kita makan sama sama'
'Hmm ikut abang lahh'
Luth memandang leher jinjang Anggun yang putih gebu itu.
'Haaa tengok apa tu ? Eee dia ni gatal' satu cubitan singgah di pinggang suaminya.
Luth mengaduh sakit . 'Sayang ni dah berpeluh peluh haa , jom kita mandi'
Anggun membulatkan matanya . ' eee dia ni tak habis habis ajak orang mandi'
'Ye laa dah berpeluh sangat tu'.
'Tak boleh laa banyak lagi ni nak kena kemas'
'Okey okey jom abang tolong cepat sikit kita boleh mandi'
...
Anggun mengeringkan rambutnya . Dia mengendahkan telefon suaminya yang berbunyi .
'Abang telefon abang ni, cepat laa' . Tiada sahutan
Telefon itu kembali berbunyi lalu Anggun menjawab .
'Hello assalamualaikum cari Luth ke ?
'Whatt ? Kenapa kau yang jawab call ? Mana Luth'?
'Ehh ehh Luth tu suami saya. Yang awak call dia tu kenapa '? Marah Anggun pada Nadia
Kebetulan Luth muncul lalu Anggun menghulurkan telefon pada suaminya .
......... .....'Sayang are you okay'? Luth fikir mungkin Anggun marah padanya pasal Nadia .
'Abang i think you should face to face with her . Mungkin lepas ni dia boleh buat lebih lagi daripada sebelum ni'
'Kita tak tahu, mungkin dia ada masalah' ujar Anggun
Waktu Anggun pratikal , Anggun hampir kemalangan disebabkan oleh perbuatan Nadia . Anggun masih tidak mahu melaporkan Nadia pada pihak polis . Disebabkan hal itu , Luth sangat marah pada Anggun .
Nadia sering menganggu Anggun tanpa pengetahuan Luth . Anggun tidak mahu membesarkan masalah . Nadia hanya datang memberi amaran sahaja kepada Anggun . Dia boleh menguruskan sendiri hal Nadia kecuali Nadia melampaui batas.
Luth diam .
'No, abang tak kan jumpa dia, tapi abang akan jumpa family dia . Nanti sayang ikut abang' datar suaranya.
YOU ARE READING
My lecturer my husband
RomanceMengisahkan seorang gadis kematian tunangnya di hari perkhawinan mereka . Kehidupan Anggun berubah selepas kematian tunangnya, dulu yang seorang ceria, peramah kini menjadi seorang yang pendiam . Hadir seorang lelaki bernama Luth Firdi di dalam hid...