Bab 7

1K 26 0
                                    

Anggun dipanggil untuk berjumpa dengan Dr Luth.

' Assalamualaikum Dr, do you want to see me ?' Waalaikumusalam, seat down Anggun".

"Anggun do you have any problem with me ? Tanya Luth terang. 'No, i don't have any peroblem with you Dr. Why are you asking me like that?

Saya perasan awak dah lain sekarang sejak lepas cuti haritu". Kenapa ?

'Dr saya ada meeting dengan persatuan lepas ni. Kalau takde apa apa boleh saya minta diri dulu". Anggun ingin melarikan diri daripada Luth Firdi.

'Ibu ada call saya semalam, dia cakap awak dah lama tak call dia.

" Saya sibuk sikit dengan presentation sebab tu tak call ibu. Nanti saya call'.

"Dr, kan saya dah cakap, kalau kat sini kita as student and lecturer. Saya tak nak orang salah faham.

' Telefon bimbit Anggun berdering .Sorry Dr i have to go now".

Niat Luth Firdi ingin memberitahu Anggun hal sebenar tentang pertunangan mereka, tetapi tidak kesampaian.
.......

Anggun menunggu rakan rakannnya di kafe seorang diri.

Aiman datang menyapa Anggun .

'Can i join you ? "Yahhh sure .'sorang je ke"tanya Aiman .

"Ouhh saya tunggu kawan kawan saya'.

Mereka berbual sementara menunggu yang lain datang.

'Anggun, saya ada benda nak cakap" .

' hmm cakap la apa dia😊?

'Saya sebernanya dah lama sukakan awak Anggun" .

Ohhhhhhh noooo !

Anggun terkejut dengan pengakuan Aiman. Anggun diam. 'Anggun sudi tak awak jadi girlfriend saya".

"Ishh apa awak ni Aiman, kita kan kawan😁.

"Bagi awak saya mungkin kawan, tapi saya nak lebih daripada seorang kawan. Anggun awak jadi girlfriend saya ehhh?

"Ishh physco agaknya mamat ni. Nak ke tak nak ehh cakap yang aku ni dah bertunang? Ahhhh cakap jelaa " Anggun takut dengan kelakuan Aiman.

"Aiman saya sebenarnya dah bertunang"Anggun menunjukkan jari manisnya. Sebentuk cincin permata yang menghiasi jari manis Anggun. Riak wajah Aiman sedikit berubah.

"Awak tipu kan Anggun. Awak tak nak dekat saya sebab tu awak cakap awak dah bertunang kan ?.

'Tak Aiman. Saya dah bertunang 2 minggu lepas. Buat apa saya nak tipu awak". Tak sempat Aiman nak sambung ayatnya, rakan rakan Anggun menghampiri mereka. Aiman terus bangun meninggalkan Anggun.

'Kenapa dengan Aiman tu? Terus pergi macam tu je" Tanya Alia. "Korang dating ke? Tanya pulak si Nana.

"Ishhh korang ni bagila salam dulu, ni main terjah jeeee😒marah Anggun.

'Maafkan kami Ustazah Anggun Arianna Ariff. Assalamualaikum wbt kawanku".

'Waalaikumusalam, macam tulah.

'Kau borak apa dengan Aiman? Ingat sikit kau tu dah ada tunang"Pesan Alia.

"Yeee aku tahu laa". 'Korang, tahu tak Aiman cakap dia sukakan aku😓". Aku tak expect dia boleh cakap macam tu"

"Habis kau cakap apa?" . Aku jujur jela dengan dia yang aku dah bertunang. Aku takut la, dia macam paksa aku jadi girlfriend dia" .

"Apa reaction dia "?

' Dia tak percaya yang aku dah bertunang.

"So scary la Anggun . Kau kena hati hati Anggun. Kita tak tahu dia fikir apa sekarang ni". Pesan rakan rakannya.

Di rumah sewa.....

'Korang hujung minggu ni ada majlis kat rumah ibu aku. Ibu aku suruh kita balik. Macam mana nak balik ke tak ? Tanya Anggun.

"Hmmm hari khamis class cancel sebab Dr ana ada meeting.Hari jumaat ni kita takde class, so kita cuti lama sikit minggu ni" Terang Alia.

'Wahhhh jarang jarang budak tahun akhir cuti lama". 'Haaaa jom la kite ke perak,tak sabar aku dah lama tak pergi sana".

Fatin dah excited nak balik rumah Anggun. ' Majlis apa Anggun? Majlis kau ke😂? Usik Nana .

'Kau ni kan naa suka buat aku takut😩. Majlis kesyukuran untuk anak buah aku laa" jelas Anggun.

"yelaa mana la tahu ibu kau buat surprise ke, nak tengok jugak wajah tunang kau tu" .

'Aku pun tak tahu rupa dia macam mana, kau pulak yang excited😂 jawab Anggun.

Sebelum ni Anggun tak pernah cerita tentang Dr Luth dengan rakan rakannya. 'Aku kena bagitahu dorang tentang Dr Luth sebelum balik. Takut shock pulak dorang nanti".

'Korang aku nak bagitahu something ni" .Rakan rakannya terus berpusing dan bersila di hadapan Anggun. Pantang dengar perkataan 'something'. Terkejut Anggun dibuatnya.

'Ishhh korang ni laju je kan😒. Korang sebenarnya kan Dr Luth tu kenalan keluarga aku. Korang jangan marah aku dulu sebab aku pun baru tahu".

Whatttt ? Serentak suara kawan kawannya. ' aku bagitahu korang ni takut takut kat majlis nanti dia ada jugak . Nanti korang terkejut pulak". Tapi aku harap harap dia takde la nanti".

'Wahhhh untungnya kau, mesti kau rapat kan dengan Dr" tanya Nana😅.

"Aku tak akan rapat dengan dia dan taknak rapat pun dengan dia".

'Kenapa babe ? Patutlah kitaorang tengok kau macam nak elak je dengan Dr" jelas Alia.

"Korang tahu tak, girlfriend dia warning aku haritu masa kitaorang pergi Mall" .

"Pembetulan aku keluar dengan Ira pastu terserempak dengan Dr Luth".

'Perempuan tu cakap apa kat kau ?" tanya kawan kawannya.

"Dia tarik tangan aku, pastu dia cakap yang dia tu bakal isteri Dr. Dia marah la keluar dengan boyfriend dia"😒.

"Tapikan korang, waktu dia warning aku tu ada sorang lelaki datang peluk pinggang dia. Aku tak sure tu siapa" jelas Anggun.

'Alahhhh banyak je perempuan yang jenis macam tu. syukur kita tak macam tu kan😆 Kata Nana.

"Nasib baik dia tak buat apa apa kat kau , belasah kau ke".

'Salah orang la kalau dia nak belasah. Anggun Arianna kot, dalam ustazah dia ada tegasnya" celah Fatin. Ayat Fatin membuat rakan rakannya ketawa.

"So, nanti korang jangan buat buat terkejut pulak kalau jumpa dengan dia nanti kat kampung".

"Wahhh kita ada tetamu hot la nanti . Habislaa Dr jadi tumpuan la nanti" ujar Alia .

.... ...

Hi guys saya kekeringan idea . Hope you all like it❤️

My lecturer my husbandWhere stories live. Discover now