Aku terima nikahnya Nur Anggun Arissa binti Ariff dengan mas khawinnya seribu ringgit tunai". Air mata Anggun jatuh,dia keliru sama ada air mata gembira atau takut .kini dia adalah seorang isteri kepada Luth Firdi.
Luth menghampiri isterinya. Dia menghadiahkan sebuah senyuman buat isterinya yang tercinta. Dia duduk berhadapan dengan isterinya untuk menyarungkan cincin . Dia membisik pada telinga Anggun. ' you are the most beautiful women today and thankyou sweatheart for being my wife. I love you" .
Lalu Luth menyarungkan cincin berlian di jari manis Anggun. Anggun hanya mengikut rentak sahaja. Dia kaku. Ye lah siapa je yang tak terkejut tiba tiba kena khawin kan. Family mereka sedang memerhatikan merpati dua sejoli itu.
'Anggun apa yang kamu tunggu lagi tu, cepatlah cium tangan suami kamu" tegur abang sulongnya. ' ye la Anggun cepatla kitaorang nak ambil gambar ni" celah pulak rakan rakannya. Tangannya sejuk dan bergetar .
Dia menyambut tangan suaminya lalu cium dengan pantas .' Hek'eleh kau ni. Cepat cepat nak pergi mana, orang tak sempat lagi nak ambil gambar" marah Nana. Luth tersenyum melihat gelagat isterinya itu. 'Cool down sweetheart' pujuk suaminya .Dia dapat merasakan tangan isterinya itu sejuk dan bergetar. Anggun tunduk kembali dan mencium tangan suaminya.
Selepas sesi bergambar, tinggal mereka berdua di atas pelamin. Anggun ingin keluar untuk menegur tetamu tetapi tangannya di tarik oleh suaminya.
'Eeee apa ni Dr nasib tak jatuh"marah Anggun. 'Don't you dare to call me Dr again. Understand "? Anggun menelan air liur kerana wajah Luth sekarang memang menakutkan. Anggun tunduk. 'Look at me sweethearth" lalu Anggun memusingkan kepalanya .
Luth menghadiahkan senyuman buat isterinya dan mengenggam tangan isterinya. 'Terima kasih sayang sebab awak sudi jadi isteri saya. Saya sayang awak dunia dan akhirat saya" . Hati Anggun tersentuh mendengarkan kalimat itu. 'Hmmm kan Dr dah cakap tadi" . Anggun merasa janggal dan dia hanya membalas senyuman buat suaminya .
Majlis berjalan seperti yang diinginkan dengan keizinan Allah swt. Para tetamu sudah pun pulang kini tinggal keluarga dua belah pihak serta rakan rakan mereka .Mereka tak lokek untuk membantu antara satu sama lain.
Rakan rakan Anggun menghampiri beliau .' You know what girl, aku still tak percaya yang kau dah khawin" luah sahabatnya Alia. Lepas ni susah dahla nak lepak dengan kau😥 so sad". 'Alaaaaa korang jangan la cakap macam tu, aku lagi sedih".
Aku pun tak percaya yang aku dah khawin"balas Anggun . 'Anggun kau jaga diri baik baik tau. Kalau Dr buli kau just inform je kita orang okey? Usik Nana. 'Ye lahhh kau kena terima yang Dr tu dah jadi suami kau tau . Jadi isteri yang baik okey? Celah pulak Fatin.
'Guys terima kasih banyak banyak tau sebab datang majlis aku and thank you juga sebab bagi nasihat. I love you" balas Anggun.
'Hmmm korang tido sini ehhh? Pelawa Anggun . 'Ehhh ehh takkan la nak kacau pengantin baru kot, kita orang tido dekat rumah Alia malam ni ,esok pagi kita orang gerak KL"jelas Fatin.
..... .....Anggun masuk dalam biliknya untuk menukar pakaian. Tak sempat dia nak duduk, muncul pula suaminya. Anggun kaku tak tahu nak buat apa.
'Hmmm Dr nak mandi ke? Kalau nak mandi pergi la dulu, nanti saya pulak". Luth menghampiri Anggun lalu memeluk pinggang dan berbisik pada Anggun. 'Sweetheart can you call me 'Abang' ? Anggun terkejut dengan tindakan suaminya. Dia berdiri macam patung cendana . 'Ahhhh dia nak goda aku ke apa ni. Ahh takutnya akuu"bisik Anggun.
Dia memusingkan badan isterinya . Kini mereka bertentangan mata.'Kalau sayang taknak panggil 'Abang', Abang akannnnnnnnnn.Tak sempat dia nak mengusik isterinya, Anggun menolak Luth lalu jatuh ke katil .
YOU ARE READING
My lecturer my husband
RomanceMengisahkan seorang gadis kematian tunangnya di hari perkhawinan mereka . Kehidupan Anggun berubah selepas kematian tunangnya, dulu yang seorang ceria, peramah kini menjadi seorang yang pendiam . Hadir seorang lelaki bernama Luth Firdi di dalam hid...